Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rogier
18 June 2025, 23:47:49
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset door Wim Vink
18 June 2025, 23:06:09
Het Boemeltje - Electronica door MOVisser
18 June 2025, 23:01:24
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door Jeroen Water
18 June 2025, 22:42:33
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV. door Tedo
18 June 2025, 22:10:34
Zee. Land. door Huup
18 June 2025, 21:47:29
Lenz Digital LF100 Functiedecoder door Ronald Halma
18 June 2025, 20:44:12
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
18 June 2025, 20:34:37
LS Models 2025 door Rick
18 June 2025, 20:16:25
Frans loodsje et cetera door tothebeach
18 June 2025, 19:17:45
Handregelaar aan IB Basic door Lobomotion69
18 June 2025, 18:10:16
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Lobomotion69
18 June 2025, 18:01:22
Bauarbeiten im gange door tothebeach
18 June 2025, 17:45:41
Rails roestig verven door Modellbahnwagen
18 June 2025, 17:23:18
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door Menno
18 June 2025, 17:07:04
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Modellbahnwagen
18 June 2025, 17:06:43
Raadplaatje door Modellbahnwagen
18 June 2025, 16:59:08
US diorama in H0 door Wim Vink
18 June 2025, 15:56:40
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft? door Ronaldk
18 June 2025, 15:29:11
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
18 June 2025, 15:16:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
18 June 2025, 15:13:44
Piko Smart Control Wlan Problemen.. door Modeltreinmulder
18 June 2025, 14:45:32
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
18 June 2025, 12:08:20
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
18 June 2025, 10:14:39
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
18 June 2025, 10:11:30
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Arjan6511
18 June 2025, 09:14:29
Aachenau West door Wim Vink
18 June 2025, 08:35:58
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
17 June 2025, 23:15:32
Station Roodeschool door MOVisser
17 June 2025, 22:45:22
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
17 June 2025, 21:28:37
  

Auteur Topic: Gouda in H0  (gelezen 640297 keer)

Robbert

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
Re: Gouda in H0
« Reactie #330 Gepost op: 12 September 2008, 07:42:41 »
Die wil ik ook wel...  :D Wie heeft dat voor je gedaan ?  ???
Bernd, je raad het nooit. Ik het foto's van het hele "rangeerterrein" achter het station van Gouda.
Foto's komen vanzelf jou kant op !

Robbert.

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2521
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: Gouda in H0
« Reactie #331 Gepost op: 12 September 2008, 08:40:34 »
Maar met een ICK stam nog mooier! :)

Is het toch een beetje Duits ;). ICR erachter is nog mooier!

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Gouda in H0
« Reactie #332 Gepost op: 12 September 2008, 12:37:59 »
Maar ICRm hangt heutzutage meestal achter (of voor) een 1700.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2405
Re: Gouda in H0
« Reactie #333 Gepost op: 12 September 2008, 13:10:08 »
Even Railfaneurope.net bezocht en de volgende foto's gevonden van de NS1827:

NS1827+DDM


NS1827+ICK


NS1827+Texaco Express

NS 1827 is pulling the Texaco Express, consisting of 7 rented EETC cars; 3 bcvmh, 3 restaurant and 1 buffet car

Bron: www.railfaneurope.net

mvg,

Matthijs
« Laatst bewerkt op: 12 September 2008, 13:13:19 door Matthijs van Heijningen »

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4304
    • Gouda in H0
Re: Gouda in H0
« Reactie #334 Gepost op: 12 September 2008, 21:36:43 »
@robbert, De 1827 heb ik zelf gedaan. Deze heb ik toch echt nodig in Gouda  ;D Fotos kan je graag naar mijn email opstuuren :) Dank je ervoor!

@Overlast, Nee, ik dacht ICK is altijd (vaak) achter een 1800 en zoals Peter zegt 1700 met ICRm. Maar hoe was dit verhaal toen met de ICR?

Is ICK altijd op deze traject 1800+ICK stamen+1800 en ICRm 1700+ICR stamen+stuurstand?

@Matthijs, leuke fotos! Helaas zijn er nog geen DDM in 1:87 daroom kan ik deze trein nog niet laaten rijden. Texaco Express is echt speziaal: 3 restauratie rijtuigen heb ik nog niet :-| (zijn dit dan de Allegro, Alledante...?)

Groet

Bernd
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2405
Re: Gouda in H0
« Reactie #335 Gepost op: 12 September 2008, 21:53:36 »
Een filmpjemet de NS1827 en ICL en ICRm rijtuigen:
http://nl.youtube.com/watch?v=pwWpGp01BtY

1827 vertrekt uit zwolle met texaco express
http://nl.youtube.com/watch?v=DjmkmWx1TCs

NS 1827 + ICR
http://www.ltl-trains.nl/ns/eloc/1827.htm

mvg,

Matthijs





Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Gouda in H0
« Reactie #336 Gepost op: 12 September 2008, 23:05:04 »
Oké, het is een beetje ingewikkeld:
  • Een 1700 kan ICRm zowel trekken als duwen.
  • Een 1800 kan ICRm alleen trekken.
  • Een 1700 kan ICK alleen trekken.
  • Een 1800 kan ICK alleen trekken.

Als je een loc hebt die alleen kan trekken, heb je er dus twee nodig (die zowel beide 1700, beide 1800 of een 1700 en een 1800 kunnen zijn).

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Ernest

  • Offline Offline
  • Berichten: 695
Re: Gouda in H0
« Reactie #337 Gepost op: 12 September 2008, 23:18:19 »
Peter,
Maar een 1800 kan wél DDm duwen toch ?
Ik meen ze wel voor/achter een stam van 6 te hebben gezien.
Ernest
HO, 2 rail digitaal, IB en MM, NS, geen tijdperk binding.

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2405
Re: Gouda in H0
« Reactie #338 Gepost op: 12 September 2008, 23:25:37 »
Klopt, zie een foto een paar berichten naar boven  ;D 8)

mvg,

Matthijs

Ernest

  • Offline Offline
  • Berichten: 695
Re: Gouda in H0
« Reactie #339 Gepost op: 12 September 2008, 23:30:15 »
Dom, dom, dom !
Inderdaad de sluitlichten branden.
Ernest
HO, 2 rail digitaal, IB en MM, NS, geen tijdperk binding.

Robin

  • Bahnhoofd
  • Offline Offline
  • Berichten: 496
  • Treinbewaking
    • Mijn Voorlopige Baanplan
Re: Gouda in H0
« Reactie #340 Gepost op: 13 September 2008, 08:13:30 »
Als je een loc hebt die alleen kan trekken, heb je er dus twee nodig (die zowel beide 1700, beide 1800 of een 1700 en een 1800 kunnen zijn).

Niet helemaal. Wanneer ik zo af en toe eens een dag met een vriend door Nederland reis, en de IC van Venlo naar Den Haag neem, wachten we altijd op een ICK. Dan komt de trein aan, de loc loopt om, en vervolgens kan het 1800'tje gewoon de trein weer terug naar Den Haag trekken. Daar is een andere loc nodig. Als de trein in De Haag ook om zou kunnen lopen, is er maar één loc nodig.

MVG, Robin
De bouw van de TheoRhätische Bahn begint binnenkort...

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 871
Re: Gouda in H0
« Reactie #341 Gepost op: 13 September 2008, 11:07:59 »
Tip: vorige week zaterdag heeft de 1827 met het koninklijk rijtuig gereden, ingeklemd tussen twee Avmz-rijtuigen en met twee 1700'en achterop.
Meer NS in spoor 1!

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8438
  • Spoor N
Re: Gouda in H0
« Reactie #342 Gepost op: 13 September 2008, 11:23:31 »
Oké, het is een beetje ingewikkeld:
  • Een 1700 kan ICRm zowel trekken als duwen.
  • Een 1800 kan ICRm alleen trekken.
  • Een 1700 kan ICK alleen trekken.
  • Een 1800 kan ICK alleen trekken.

Als je een loc hebt die alleen kan trekken, heb je er dus twee nodig (die zowel beide 1700, beide 1800 of een 1700 en een 1800 kunnen zijn).

- Peter
Of simpeler: een 1700 kan overweg met een BDs (ICRm stuurstand), een 1800 niet. Er is namelijk niets dat ervoor zorgt dat een 1800 niet zou kunnen duwen. ;) Twee locs is alleen nodig als er geen mogelijkheid is tot omlopen zoals Robin al aangeeft.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2405
Re: Gouda in H0
« Reactie #343 Gepost op: 13 September 2008, 11:25:59 »
Maar een 1800 kan wel weer overweg met een DDM stuurstand en een 1700 met de DD-AR stuurstand  ;D

mvg,

Matthijs

Robin

  • Bahnhoofd
  • Offline Offline
  • Berichten: 496
  • Treinbewaking
    • Mijn Voorlopige Baanplan
Re: Gouda in H0
« Reactie #344 Gepost op: 13 September 2008, 12:37:14 »
3 hoeraatjes voor de eerste die het nog snapt ;D

Maar ik doe zelf niet mee  ::)
De bouw van de TheoRhätische Bahn begint binnenkort...