Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Het Boemeltje - Electronica door RobVille
Vandaag om 21:56:01
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset door Ronald69
Vandaag om 21:55:59
Zee. Land. door Huup
Vandaag om 21:47:29
Lenz Digital LF100 Functiedecoder door Ronald Halma
Vandaag om 20:44:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Reeks77
Vandaag om 20:38:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 20:34:37
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door Mispoes
Vandaag om 20:31:28
LS Models 2025 door Rick
Vandaag om 20:16:25
Modeltreinen Pierre Dominique door bekie
Vandaag om 20:05:48
Frans loodsje et cetera door tothebeach
Vandaag om 19:17:45
Handregelaar aan IB Basic door Lobomotion69
Vandaag om 18:10:16
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Lobomotion69
Vandaag om 18:01:22
Bauarbeiten im gange door tothebeach
Vandaag om 17:45:41
Rails roestig verven door Modellbahnwagen
Vandaag om 17:23:18
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door Menno
Vandaag om 17:07:04
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Modellbahnwagen
Vandaag om 17:06:43
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 16:59:08
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 15:56:40
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft? door Ronaldk
Vandaag om 15:29:11
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:16:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 15:13:44
Piko Smart Control Wlan Problemen.. door Modeltreinmulder
Vandaag om 14:45:32
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:08:20
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 10:14:39
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 10:11:30
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Arjan6511
Vandaag om 09:14:29
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 08:35:58
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
17 June 2025, 23:15:32
Station Roodeschool door MOVisser
17 June 2025, 22:45:22
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
17 June 2025, 21:28:37

Auteur Topic: Gouda in H0  (gelezen 640283 keer)

Overlord

• Offline Offline
Re:Gouda in H0
« Reactie #1140 Gepost op: 24 October 2010, 22:40:14 »
Je maakt ons wel heel erg nieuwsgierig Bernd ;)

spoorzeven

• Offline Offline
« Reactie #1141 Gepost op: 24 October 2010, 22:47:45 »
Bernd, wanneer komt Gouda (het zijn toch modules?) naar Eurospoor of Rail of.....? Al is het maar qua fotogalerij. Kan iederen van je uitstekende werk genieten.
Groet, Frank

fissy

• Offline Offline
    • Gouda in H0
« Reactie #1142 Gepost op: 25 October 2010, 11:53:15 »
nieuwsgierig maken is niet de bedoeling, ik had gisteren geen volle akku mee (gebeurt mij te vaak)

Ik ben van plan dit jaar bij de tentoonstelling meer plaatjes te nemen en ook wat videos te maken. Voor twee jaar was het leuk een OBB verslag te hebben en laatst jaar had Karst een leuk verslag geplaatst, dus zou ook een verslag komen...

Eurospoor is en blijft lastig, onze traditie is aan 01.November onze tentoonstelling te doen, en dit doen wij nu al 23 jaar. Eurospoor is meest ook aan dit weekend of een week voor. Dus zou het slechts dan kunnen als Eurospoor aan een ander weekend is, en zelfs dan is verhuizen van zo'n grote baan lastig. Maar wie weet wat de volgende jaar nog gebeurt, eerst eens de baan af maken...

Groet

Bernd
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Harry

• Offline Offline
« Reactie #1143 Gepost op: 25 October 2010, 20:02:26 »
 Ik zou zeggen mooi laten staan die baan. Volgend weekeind zorg jij toch voor de koffie? kunnen de geintreseerden mooi komen.

mvg Harry
H0e: Lilliput en Halling
Verzameling Trams: Roco, Lima, Hobbytrain en Lemke (Kato)

fissy

• Offline Offline
    • Gouda in H0
« Reactie #1144 Gepost op: 26 October 2010, 10:46:43 »
natuurlijk, er is van koffie, tot "Würstchen" alles te vinden  ;)
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)

fissy

• Offline Offline
    • Gouda in H0
« Reactie #1145 Gepost op: 26 October 2010, 23:10:20 »
Zo nu eindelijk is het gelukt enkele plaatjes te doen...:

onverwacht nog twee plaatjes van begin van de week gevonden:

en dan de plaatjes van vandaag:

De modules zijn af en ik ben echt super blij mee deze ombouw, nu kan ik met alle sporen rijden  :)

De baan is nu geheel geschilderd in bruin met zwarte rand, lijkt dan meer homogeen. Landschap komt wel, maar het duurt dan nog wel langer...

Verder vandaag nog de laatste servo voor de laatste wissel geplaatst en daarvoor voor de eertse keer de wissel decoder van Karst gebruikt. Super ontwikkeling Karst  (y)

Groet

Bernd

Robbert

• Offline Offline
« Reactie #1146 Gepost op: 31 October 2010, 09:58:21 »
Ziet er heel fraai uit zo, en die 1800 daar, was dat maar in het echt ook zo.  :)

Patrick Boer

• Offline Offline
« Reactie #1147 Gepost op: 31 October 2010, 11:03:36 »
Het zou helemaal mooi geweest zijn als het de 16/1827 was, want die draagt het wapen van Gouda, volgens mij rijd die loc mij niet meer.

Gr. Patrick
Patrick is op 22 mei 2017 overleden.

A man's got to know his limitations!!!

fissy

• Offline Offline
    • Gouda in H0
« Reactie #1148 Gepost op: 02 November 2010, 16:54:35 »
Ik weet dat het in het echt niet was, maar op de modelspoorbaan is het dan wel leuk, als je op diet spoor nog iets kunt afstellen...

de 1827 is wel hier wel aanwezig  ;)

fissy

• Offline Offline
    • Gouda in H0
« Reactie #1149 Gepost op: 05 November 2010, 10:36:39 »
Zo, met vertraging komt nu de beloofd bericht van onze tentoonstelling. Helaas hebben wij geen tijd gehad om videos te maken, maar dit zou ik als er tijd is nog eens willen doen...

De voorbereidingen in Gouda waren dit jaar lekker op tijd al geregeld en de grote stress voor de tentoonstelling was er niet (als ik aan het laatste jaar denk,  met een giga Loconet breakdown  ::) ) Gelukkig meer tijd gehad om de sporen schoon en de baan stof vrij te maken. vrijdag met 3 man begonnen het materiaal (45 treinen) op de baan te zetten. Rond 22.00 waren wij dan geslaagd en het was tijd voor het eerste "Feierabend Bier". In de Nacht nog lekker wat treinen laten rijden tot een uur en dan naar bed. De volgende ochtend gemeenschappelijke ontbijt en dan starten met de bedrijf. De eerste uren moesten wij eerst eens terecht vinden met de baan, zo veel treinen hebben wij nooit gehad  :-\. Naar de eerste bedrijfsuurtjes loopt het lekker met allerhande parallel in en uitrijden, inhalen en kopmaken in het station van Gouda.

Middags begon het weer warmer en ook vochtiger te werden, en dan wist ik weer wat ik vergeten had...  :-\ Gouda had laatst jaar veel last van spookmeldingen van de GBM. En nu hadden wij deze ook weer >:( Dus soldeerbout aangezet en bij lopend bedrijf weerstanden uitgewisseld om de gevoeligheid aan te passen. Gelukkig had de treindienstleider genoeg rijwegen op het tableau, moesten de treinen niet! stilstaan. Naar 2 uur onder de baan zitten solderen was de eerste dag ook al om... Naar het eten in een locale restaurant nog wat kleine instellingen aan de servos gedaan en dan nog enkele nieuwe mensen geleerd hoe te rijden in Gouda. Torben, was met 8 jaren de jongste maar ook de meest enthousiast rijder van de avond...

Nog een trein papa, dan ga ik naar bed, maar hij mocht de muis niet los laten...

Zonde, ja hier mist de koppelwagen :-[

De volgende daag was hele maal niet spectaculair, alles loopt lekker... En ik moest inspringen voor iemand op de clubbaan, dus van Gouda niet veel gezien en gehoord. Mijn personeel heeft de hele daag zonder problemen kunnen rijden. Ook eens leuk  (y)

naar al die plaatjes in bruin, hier nog wat plaatjes met "aankleding":

Omdat alles zo onspectaculair is gelopen, wouden wij eens de kolentrein de flyover opsturen...

Maar ook dit was geen probleem, geen storingen. Ik had meer last verwacht, omdat hier de Koploper van Trix grote problemen had gehad. Dus revisie voor de Koploper(s)...

Avonds naar de deel voor de publiek had mij Klaus uitgenodigd zijn Zweedse ersttreinen (140 wagen ofzo) te laten rijden op Gouda, maar hij had geen assen voor bezetmelding, dus moesten de wagen de volgende ochtend weer de baan af. Dus nachtje rijden...

Maar met deze treinen kamen dan ook de problemen :-\ Slechts de loc had bezetmelding, dus de sporen waar de trein op staat zijn "vrij", dit leverde de een of andere bijna-botsing op. De Treinen zelfs waren ook niet echt betrouwbaar, bij de DM3en ontspoord te vaak de eerste ass en de eerste generatie ertswagen zijn te zwaar, dus naar een rondje gesplitst in twee treinen met DM3. De nieuwe generatie ertswagen heeft heel zwak koppelverbindingen treken zo los bij 70 aanrijdende wagen. Dus heel zacht aanrijden... Goed dat ze de volgende ochtend van de baan af moesten :)

Een deel van het bestuur-team zit al op de bank, nog 30 min. tentoonstelling te gaan (Christoph, Dominik, en ik (nog gestrest). De laatste half uur was er nog eens de kans voor de jongsten van de club mee de baan te rijden, dus "Feierabend". Mijn dank aan al mijn hulp van deze tentonstelling! Vooral vond ik leuk dat onz oudste man in de club met 75 jaar de uitdaging heeft genomen om 3 dagen de schaduwstation te bedienen  (y) Zelfs had ik een echt leuk weekend en ben heel blij mee de baan  :)

Groet

Bernd

« Laatst bewerkt op: 05 November 2010, 10:56:00 door fissy. Reden: plaatje gefixt »

Basilicum

• Prae-adviseur
  • Offline Offline
    • Dönsdorfer Bauberichte
« Reactie #1150 Gepost op: 05 November 2010, 10:49:26 »
Mooie reportage, Bernd.
Leuk om te zien, dat jong en oud plezier beleefd aan deze mooie baan. :)

Groet,
Basilicum

Bart Zegers

• Offline Offline
    • Mijn gescande foto's op Flickr
« Reactie #1151 Gepost op: 05 November 2010, 10:52:15 »
Erg mooi om te zien Bernd. Goed geregeld allemaal. Leuk om ook wat aankleding op de baan te zien, ga daar vooral mee door. Alleen als ik op de 'aankleed'-foto klik, komt er een voor mij onbekende groene Class 66 tevoorschijn.

Groeten,

Bart
Met vriendelijke groet, Bart

Van NS 600 naar Strukton 300609
Een Roco NS

Petertrein81

• Offline Offline
  • Taurus en Vectron fan!!
« Reactie #1152 Gepost op: 05 November 2010, 11:37:30 »
De nieuwe generatie ertswagen heeft heel zwak koppelverbindingen treken zo los bij 70 aanrijdende wagen. Dus heel zacht aanrijden...

Waar trekken ze dan los Bernd, ik ben ook bezig met zo'n ertstrein met de nieuwe wagens en ik zit pas op 12 wagens maar ik ben toch wel benieuwd waar ze dan losgaan. Hij moet namelijk in de toekomst nog wel iets langer worden.

Ik neem trouwens aan dat de Talent 2 voor SLT stoptrein speelt?  ;)

MvG Peter,
« Laatst bewerkt op: 05 November 2010, 12:19:40 door Petertrein81 »

nederbelg

• Offline Offline
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
« Reactie #1153 Gepost op: 05 November 2010, 11:50:19 »
Mooi hoor allemaal.

maar het is nog wachten op plan V en T en SGm materiaal.
En wat dacht je van "Koplopers"  ;)

Het moet er volgend jaar maar eens van komen, hou maar een setje schuiltjes apart.

Dave
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #1154 Gepost op: 05 November 2010, 12:21:11 »
Zo Bernd, indrukwekkend hoor! Fijn dat het allemaal redelijk probleemloos verliep.

Grtz,

J