Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wat te doen met oude catalogi door cor_b
Vandaag om 20:44:35
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door NS264
Vandaag om 20:35:32
Terugverende koppeling door phdirk
Vandaag om 20:32:14
Her-(her-)beginnen door J. Brans
Vandaag om 20:29:22
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door phdirk
Vandaag om 20:24:48
booster vraag door bellejt
Vandaag om 20:22:22
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
Vandaag om 20:17:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 20:12:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 20:09:59
De Deutsche Eisenbahn Verein (DEV): Duitslands oudste museumlijn door Sicco Dierdorp
Vandaag om 19:58:56
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
Vandaag om 19:53:30
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door barry1972
Vandaag om 19:33:07
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door barry1972
Vandaag om 19:29:14
Trix DXI van DC naar AC door hmmglaser
Vandaag om 19:27:03
Wat was jullie allereerste loc? door Biesje
Vandaag om 19:05:02
Vitrinekast door Scratchbuilt
Vandaag om 18:44:53
MoBaBro.de door henk
Vandaag om 17:54:00
NS Gabs gesloten wagen van Klein Modellbahn door Tedo
Vandaag om 17:45:40
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Tedo
Vandaag om 17:41:37
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
Vandaag om 17:30:20
Station Arnhem jaren '80' door Niels B
Vandaag om 17:26:13
US diorama in H0 door Frank 123
Vandaag om 16:59:19
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 16:57:56
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 16:20:35
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:09:31
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Pauldg
Vandaag om 15:42:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
Vandaag om 15:40:38
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Roelof R
Vandaag om 13:00:46
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Montanbahn
Vandaag om 12:25:04
Molenbaan (werktitel) door ruudns
Vandaag om 12:13:25
  

Auteur Topic: Artitec SS700/NS3700  (gelezen 478088 keer)

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1425 Gepost op: 12 October 2011, 09:04:29 »
De Philo 2200 is/wordt eigenlijk een Artitec 2200  :P ;D ;D (y)

Als de prijs dan naar Artitc niveau gebracht word kan ik mijn bestelling tenminste verdubbelen ;D
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Tinus Trein

  • Offline Offline
  • Berichten: 109
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1426 Gepost op: 12 October 2011, 10:15:27 »

Is het geluid gesynchroniseerd met de omloopsnelheid van de wielen (en dus met de cylinders). Je moet bij de 3700 4 stoombursts per omwenteling horen, omdat het een 4 cylindermachine is. Ik kreeg de indruk dat het aantal pufjes per omwenteling te klein is. Vaak wordt de synchronisatie gedaan met een Hall sensor en een magneetje, maar misschien is dat hier (nog) niet gedaan.


Cylinders in een stoomlok zijn dubbelwerkend (stoom aan beide zijden van de zuiger). Daardoor is de uitlaatpoort per cylinder per omwenteling 2 maal geopend. Bij een 4 cylinder machine zijn dus 8 exhaustsslagen per omwenteling te horen.

Mvg, Tinus

guest7823

  • Gast
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1427 Gepost op: 12 October 2011, 10:34:43 »
NOPE. Bij een 3700 (en bijna alle andere viercilinders) staan de binnen- en buitenliggende cilinders aan een kant onder 180 graden dus lopen daarvan de exhaustslagen gelijk op.

Kortom, vier slagen per omwenteling!
« Laatst bewerkt op: 12 October 2011, 11:05:13 door Bob Rodenburg. Reden: onnodige quote »

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1428 Gepost op: 12 October 2011, 11:36:00 »
Klopt! Dat was ook mijn analyse. (4 geluidjes uit 8 openingen)

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6051
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1429 Gepost op: 12 October 2011, 11:43:55 »
Kortom, het geluid is mooi, maar het klopt dus niet zoals het nu klinkt... En zo'n hall sensor kost volgens mij niet al te veel, maar je zit wel weer met inbouwen... Wat een gedoe.
Spoor 0 adept

sander1985

  • Offline Offline
  • Berichten: 1867
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1430 Gepost op: 12 October 2011, 12:44:27 »

Wat anders: is er al weer bekend of er al andere nummers aan zitten te komen van de 3700 serie?
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

Weerd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1280
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1431 Gepost op: 12 October 2011, 14:05:29 »
Ik heb begrepen dat ergens in november weer een hele sliert binnenkomt, waaronder 3700'en uit periode II / III.
Nummers ondermeer 3707, 3708, 3758, 3762 in olijfgroen.
Maar zekerheid heb je pas als je de desbetreffende stoomloc voor je neus ziet.
Dus hecht niet al te veel waarde aan genoemde nummers.

Gerard

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Team Mitropa
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1432 Gepost op: 12 October 2011, 15:40:05 »
ik heb vernomen dat er om de 10 dagen een zending binnen komt :P

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1433 Gepost op: 14 October 2011, 15:46:23 »
De volgende gelijkstroommodellen worden uitgeleverd vanaf 19 oktober:

 

20.220.03 NS 3753, grasgroen, 3-assige tender (1921-1931)
22.220.03 idem incl Loksound V4.0
24.220.03 idem incl lokpilot V4.0

 

20.221.01 NS 3714, grasgroen, 4-assige tender (1923-1931)
22.221.01 idem incl Loksound V4.0
24.221.01 idem incl lokpilot V4.0

 

20.221.02 NS 3707 olijfgroen, 4-assige tender (1931-1936)
22.221.02 idem incl Loksound V4.0
24.221.02 idem incl lokpilot V4.0

 

20.223.02 NS 3720 olijfgroen, 4-assige tender (1937-1940)
22.223.02 idem incl Loksound V4.0
24.223.02 idem incl lokpilot V4.0

 

20.224.01 NS3737, olijfgroen, museumlocomotief  
22.224.01 idem incl Loksound V4.0
24.224.01 idem incl lokpilot V4.0

 

20.225.01 NS3755, olijfgroen, oorlogslocomotief, 3-assige tender (1940-1945)
22.225.01 idem incl Loksound V4.0
24.225.01 idem incl lokpilot V4.0

 

20.225.01-t NS3755, olijfgroen, oorlogslocomotief, 3-assige tender (1940-1945)
22.225.01-t idem incl Loksound V4.0
24.225.01-t idem incl lokpilot V4.0

( t = tekst Räder müssen rollen für den Sieg / Erst siegen dann reisen! )

 

20.226.01 NS3713, olijfgroen, oorlogslocomotief, 4-assige tender (1940-1945)
22.226.01 idem incl Loksound V4.0
24.226.01 idem incl lokpilot V4.0

 

20.226.01-t NS3713, olijfgroen, oorlogslocomotief, 4-assige tender (1940-1945)
22.226.01-t idem incl Loksound V4.0
24.226.01-t idem incl lokpilot V4.0

( t = tekst Räder müssen rollen für den Sieg / Erst siegen dann reisen! )

bron = Artitec
« Laatst bewerkt op: 14 October 2011, 15:52:43 door Chris »

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Team Mitropa
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1434 Gepost op: 14 October 2011, 16:06:06 »
jammer , weer geen ss uitvoering >:(

Coen Burki

  • Offline Offline
  • Berichten: 754
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1435 Gepost op: 14 October 2011, 16:17:18 »
Zoals ik op 08-10 meldde lag mijn 3760 bij Artitec vanwege een opstakel in de koppelingschacht.
Omdat mijn zoon vandaag zakelijk naar Amsterdam moest ben ik meegereden en heb o.a. mijn 3760 - die inmiddels gerepareerd was - opgehaald.
Tijdens mijn bezoek ben ik vanwege het geluidsprobleem met mijn DE2 bij de proefbaan geweest. Daar lagen heel wat 3700-en met verschillende nummers klaar om te testen en voor de inbouw van decoders, dus er komen eraan.

Het probleem met mijn DE2 bleek zo hardnekkig - of ik ben te kritisch - dat we een exemplaar uit het magazijn mochten testen. Deze liep een stuk rustiger.Omdat ik de inrichting al had geschilderd en de verlichting had aangepast zorgt Artitec voor de ombouw en kan ik met Eurospoor dit exemplaar ophalen.

al met al prima service dus!


Het was verder leuk om al die 3700-en te zien liggen, alsof ze niets kosten!Ik kan nu dit weekend mijn 3700 testen als voorbereiding om op Eurospoor op onze clubbaan te pronken.
Fijn weekend en groet,
Coen.

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6713
  • Spaar ze allemaal.
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1436 Gepost op: 14 October 2011, 16:53:51 »
Ik heb een klacht ;D; Bij 14 en meer 4-as rijtuigen zoals plan D begint de lok door te slaan bij vertrek op een brugoprit terwijl de achterste rijtuigen nog in een boog staan, op het rechte stuk rijdt hij wel weg met zo'n 16 vierassers aan de haak.
Ik gebruik het extra gewicht trouwens nog niet  :P.

Stephan.

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5390
  • Modelspoor is emotie...
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1437 Gepost op: 14 October 2011, 17:14:35 »
Jeetje, ik zou direct een mail op hoge poten aan Artitec sturen met de mededeling dat je dit heel vreemd vind... ;D ;D :P
Tbinnebarretije…

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4517
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1438 Gepost op: 14 October 2011, 17:23:03 »
Ik heb ook een klacht. Waar is de locbemanning. Nou moet ik extra preisers inhuren als stoker en machinist!!!! ;D
Andre
zuylen is helaas in januari 2025 overleden

Post49

  • Offline Offline
  • Berichten: 1116
  • NS Tijdperk II-B / III-A&B Vlaardingen
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1439 Gepost op: 14 October 2011, 17:36:21 »
Moeten bovendien sterke Preisertjes zijn om elke keer de lantaarns om te hangen  ;D !
Groet, Erik.
Een goeie knoeiert is nog altijd een halve vakman!