Ja, dit is het soort dicussies waar we van houden. Maar met het turkooise dilemma zijn we ook verder gekomen, dus waarom nu niet. Leest Artitec mee?@Eelco: de briefkaart van de 3816 is voor zover ik weet deel van een serie van 4, waarop de 3816, 6100, 3900 en 6300 figureren. Dus dat wijst wel degelijk op een datering rond 1930 toen al deze locs nieuw waren. Niet midden jaren '30 dus. Zeker naast de Diesel waren deze stoomlocs niet meer zo nieuwswaardig dat een uitgave van zo'n serie in 1934 waarschijnlijker is dan in 1929/30. De typografie op de achterkant van de kaart wijst daar ook op, die nog niets van de modernistische stijl uit de 'Diesel-jaren' heeft (zie scan). Ik kan helaas geen datumindicatie op de kaarten vinden.
Intresant deze discusie over wat de juiste kleur groen isis dat misschien kleur van 7742 zo als deze in bergen stond
O jee, daar gaan we weer, kleurenfoto's uit de jaren 50
Ik weet dat dit nog handmonsters zijn.. Maar de museumlocomotief 3737, heeft toch drie lantaarns die volledig van messing zijn? Deze op de foto van Jan Barnier heeft enkel twee lantaarns met een koperen ring.. Zal dit straks bij het productiemodel wel juist zijn?
Mis ik nu klinknagels op de 4-assige tender, hoort dat ook niet of komt dat door de foto?Stephan.