Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door ajb42
Vandaag om 17:36:58
Märklin 2025 door borotof
Vandaag om 17:19:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:19:12
TurnControl: aansluiting verwijderen door Hans Gvz
Vandaag om 16:58:15
MTB DP1 DCC aansluiten op C railwissel door bellejt
Vandaag om 16:53:03
Rondom Charlois door Arjen52
Vandaag om 16:39:01
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door spoorzeven
Vandaag om 16:29:46
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 16:21:25
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door 1200blauw
Vandaag om 16:12:21
Duits transport, waar in NL? door 1200blauw
Vandaag om 16:01:02
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:57:49
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 15:51:34
ESU 2025 door Marcel112
Vandaag om 15:44:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Marcel112
Vandaag om 15:43:53
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 15:42:23
VAM containerwagens spoor-0 door FritsT
Vandaag om 15:41:47
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen? door Nijboer
Vandaag om 15:22:05
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Joz
Vandaag om 15:07:21
Het verdwenen spoorwegmuseum van Piraeus door Bob R.
Vandaag om 14:32:13
Zwederbaan door nighttrain1
Vandaag om 14:13:26
Artitec 6300 door MathynK
Vandaag om 14:10:08
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 14:02:35
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief door Eelco Storm
Vandaag om 13:53:58
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 13:52:30
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 13:48:22
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Brouwersbaan
Vandaag om 13:29:15
Yet Another Servo Decoder door Menno
Vandaag om 12:46:04
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
Vandaag om 12:38:20
BNLS-actie: Artitec DAF SRV door Ronald Halma
Vandaag om 11:39:44
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
Vandaag om 11:25:14
  

Auteur Topic: Artitec SS700/NS3700  (gelezen 492168 keer)

Treinhobbijist

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #165 Gepost op: 04 February 2011, 13:10:38 »
..... Over 2 jaar een NS6300?........

Kijk, en die hadden ze nu al moeten uitbrengen........ voor bv E 399,-  ;)
Ook Engelse treinen zijn leuk

Anoniem

  • Gast
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #166 Gepost op: 04 February 2011, 13:12:08 »
En deze aanname acht ik in genoemde situatie dusdanig onwaarschijnlijk, dat ik de weddenschap wel aandurf.  ;D

Ik ook, maar hij is theoretisch mogelijk ;D.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22624
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #167 Gepost op: 04 February 2011, 13:12:40 »
Nee ;D. Ik rijd geen H0 en geen NS, dus ik heb makkelijk praten, maar: nee, ik vind hem niet te duur. € 500 voor een messing model is in mijn optiek alleszins redelijk.

Het is helemaal geen messing model.
Daar ga ja al. Een dergelijke bovenmenselijke economische afweging vergt wel productkennis.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #168 Gepost op: 04 February 2011, 13:14:47 »
€ 500 voor een messing model

Hij is van een zinklegering:
Dat betekent dat detaillering en kleurweergave overeenkomen met wat men gewend is bij messingmodellen.De verschillen zijn dat de hoofddelen niet uit messing zijn maar uit een zinklegering; er is daarbij speciaal op gelet dat de fijnheid van messing behouden blijft. De kleinere onderdelen zijn allen uit messing.

Nu is messing ook een legering, koper met zink, als ik het goed heb. Maar hier wordt waarschijnlijk zamac bedoeld
« Laatst bewerkt op: 04 February 2011, 13:16:53 door MR »

Anoniem

  • Gast
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #169 Gepost op: 04 February 2011, 13:15:56 »
Ander metaal dan, in ieder geval niet van plastiek. Zoals ik zei: ik rijd geen H0 en geen NS, dus in essentie zal die hele loc mij worst wezen...

En trouwens, wat is je punt eigenlijk?
« Laatst bewerkt op: 04 February 2011, 13:17:28 door Wesley­­ »

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1888
  • Roco Fccpps vriend
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #170 Gepost op: 04 February 2011, 13:16:16 »
Het is gewoon sparen of laten, ik schud ook geen 500 euries uit de mouw maar als dat ding het voor mij waard is zal ik het zeker kopen ook al moet ik daar 10 maandjes voor sparen !!!!!

Het is voor sommigen (velen?) wel een probleem dat er steeds meer alleen als éénmalige serie wordt uitgebracht. Dus nu kopen of anders jammer. Bij dit model zit er gelukkig nog wel een aardige periode tussen de aankondiging en het uitleveren, maar de spaarperiode lukt niet altijd (zeker niet bij verrassingen die tot vlak voor het uitbregen stil worden gehouden).
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22624
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #171 Gepost op: 04 February 2011, 13:19:38 »
Ander metaal dan, in ieder geval niet van plastiek. Zoals ik zei: ik rijd geen H0 en geen NS, dus in essentie zal die hele loc mij worst wezen...

En trouwens, wat is je punt eigenlijk?

Dat een messing model in de regel twee tot drie keer zo duur is als een model in deze uitvoering.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10761
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #172 Gepost op: 04 February 2011, 13:19:58 »
@Albert.H0: En dat gebeurt nu zo vaak dat je er al rekening mee kunt gaan houden.
Advies: ga nu vast sparen voor die nog niet aangekondigde verrassing door Artitec van herfst 2012. Dit laatste is uiteraard geheel speculatief   ;D
« Laatst bewerkt op: 04 February 2011, 13:26:46 door Marc tramt »
No dress rehearsel, this is our life.

Anoniem

  • Gast
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #173 Gepost op: 04 February 2011, 13:26:46 »
Het is voor sommigen (velen?) wel een probleem dat er steeds meer alleen als éénmalige serie wordt uitgebracht. Dus nu kopen of anders jammer.

Mwah, anders zijn er altijd nog Houten, Marktplaats, eBay... OK, daar zul je niet altijd alles terug kunnen vinden, maar dat is in mijn optiek niet anders dan wanneer ik anno nu een model wil hebben dat alleen van 1998 tot 2005 is geproduceerd...kwestie van geluk en pech.

Dat een messing model in de regel twee tot drie keer zo duur is als een model in deze uitvoering.

En? Ik beschreef in grote lijnen mijn persoonlijke overwegingsproces, en in mijn persoonlijke overwegingsproces zijn dat soort wetmatigheden niet van belang. Dat een messing model in de regel twee tot drie keer zo duur is, verandert weinig tot niets aan mijn eigen bepaling van wat ik de loc waard vind. Ik heb in het voorbeeld wel "messing" genoemd, omdat metalen modellen doorgaans een fijner gedetailleerde look hebben dan kunststof. Dát is wat ik belangrijk vind, niet het materiaal an sich.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22624
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #174 Gepost op: 04 February 2011, 13:29:54 »
En? Ik beschreef in grote lijnen mijn persoonlijke overwegingsproces, en in mijn persoonlijke overwegingsproces zijn dat soort wetmatigheden niet van belang.

Jawel hoor, zelfs jouw overwegingsproces wordt beïnvloed door gangbare prijzen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

burtonbouwer

  • Mijn smaak is eenvoudig; ik ben altijd tevreden met het beste (Bron: Oscar Wilde)
  • Offline Offline
  • Berichten: 448
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #175 Gepost op: 04 February 2011, 13:32:41 »
De prijs van een product wordt door een heleboel factoren bepaald en niet de minst onbelangrijke zijn de ontwikkel- en produceerkosten. Kennelijk heeft Artitec goed geluisterd naar de markt, immers de klachten naar andere fabrikanten toe over niet kloppende producten (buffertje rond i.p.v. vierkant, verkeerde opdrukken, andere kleuren daken, etc.) zijn niet van de lucht. Artitec is een merk dat staat voor kwaliteit en dat straalt hun handelen tot nu toe ook uit, nauwkeurigheid tot in detail (een enkele snor daargelaten) en niet kloppende producten wil men dus niet aan. Dat heeft zo zijn invloed op prijs en het getuigt van lef van Artitec om dus hiermee te komen, zeker in de huidige tijd. IJzersterk sales argument is 100 jaar NS 3737.

Gr.,
Ferry
Schaal H0 (1:87), MM, Rocomotion 10785, TrainController Gold ver. 8.0 F2, lichtsluis voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite op zichtbare deel, DR4024 servos

Anoniem

  • Gast
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #176 Gepost op: 04 February 2011, 13:34:37 »
Jawel hoor, zelfs jouw overwegingsproces wordt beïnvloed door gangbare prijzen.

Waarschijnlijk wel, dat is niet te voorkomen. Maar die invloed acht ik in mijn geval niet van doorslaggevend belang, zelfs niet van zwaarwegend belang.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11727
    • Mijn fotoarchief
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #177 Gepost op: 04 February 2011, 13:34:46 »
IJzersterk sales argument is 100 jaar NS 3737.

Even een terzijde, maar ik ben benieuwd hoe het spoorwegmuseum daar aandacht aan gaat besteden.

Arno V

  • Offline Offline
  • Berichten: 174
  • Na-aper 1 en 2e klas!
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #178 Gepost op: 04 February 2011, 13:40:39 »
Model oke!
Prijs oke!
Kwaliteit zo uit op te maken oke!

HEB ALLEEN EEN BEGROTINGSTEKORT OVER 2011 VAN PRECIES 499 EURO!! ;D

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #179 Gepost op: 04 February 2011, 13:42:02 »
Dat betekent dat de reserves moeten worden aangesproken, of anders moet er geleend worden.