Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt door Eelco Storm
Vandaag om 10:51:15
PB Models, ICR-rijtuigen door Huup
Vandaag om 10:39:43
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Met een sik
Vandaag om 10:37:12
Märklin 2025 door Quinzeedied
Vandaag om 10:29:18
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Falkenberg
Vandaag om 10:23:13
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 10:22:10
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Quinzeedied
Vandaag om 10:12:26
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door Ronald Halma
Vandaag om 09:57:56
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 09:53:33
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 09:50:25
0-spoor smalspoor Lynton & Barnstaple door spoorijzer
Vandaag om 09:48:39
Wat spoor 1 brouwsels door Kees-Jan
Vandaag om 09:40:15
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Jeroen Water
Vandaag om 09:40:07
De Projecten van RetroJack door Hans GJ
Vandaag om 09:33:39
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 09:23:10
Rangeren met een pec door j.ossebaar
Vandaag om 09:20:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 09:19:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door V200-G2000
Vandaag om 09:18:19
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door spoorijzer
Vandaag om 08:51:48
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 08:50:00
Bauarbeiten im gange door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 08:39:35
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 07:14:55
Pfarrerwinkel bahn door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 00:23:24
Fleischmann SGMm Deurrubbers? door Duikeend
30 October 2025, 22:58:17
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
30 October 2025, 21:41:33
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Mitchell
30 October 2025, 21:35:10
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Duvel
30 October 2025, 20:40:07
NS 8100 in 0 door rolfm
30 October 2025, 20:22:16
PPM kranen van Strukton door Eric B
30 October 2025, 19:37:07
vrijgavecode z21 centrale door AlbertG
30 October 2025, 18:43:56
  

Auteur Topic: Artitec SS700/NS3700  (gelezen 493733 keer)

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1560 Gepost op: 04 November 2011, 14:14:28 »
Lijkt me een uitstekend moment voor kwaliteitscontrole...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18609
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1561 Gepost op: 04 November 2011, 14:17:13 »
EDIT

Loks zijn WEL gesmeerd.
Alleen de eerste serie was nog niet gesmeerd.

bron : net even gebeld met Artitec.
« Laatst bewerkt op: 04 November 2011, 14:23:43 door Chris »

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 911
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1562 Gepost op: 04 November 2011, 14:26:02 »
Dat is dus precies wat ik hoorde van de winkelier. Dank Chris om het toch nog even te controleren (y)
Maar hoe zit het eigenlijk met de 3700 en Kadee-koppelingen, iemand daar ervaring mee?
Mvgr Jan Wiebrand
« Laatst bewerkt op: 04 November 2011, 14:27:51 door Koploper4240 »

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18609
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1563 Gepost op: 04 November 2011, 14:27:40 »
Wij wisten het dus niet, en liepen nog steeds te vertellen dat ze niet gesmeerd zijn....
Dus dank aan jou voor de melding, iets wat Artitec heeft verzuimd....

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 911
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1564 Gepost op: 04 November 2011, 14:28:48 »
Graag gedaan ;D
Mvgr Jan Wiebrand

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6774
  • Spaar ze allemaal.
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1565 Gepost op: 04 November 2011, 16:40:31 »

In mijn loc zat overigens wel her en der olie dit i.t.t. de verhalen dat er nergens olie zit.


Ah, dus het was toch normaal.

Herwim Frank

  • Offline Offline
  • Berichten: 2403
  • De Franklin Rail Compagnie
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1566 Gepost op: 05 November 2011, 23:24:00 »
Hallo

Ik heb mijn 3700 nog steeds niet binnen maar als ik hem heb ontvangen zou ik ook graag met Kadee koppelingen willen rijden.
Kan iemand mij vertellen welke type Kadee koppeling ik dan zou moeten gebruiken.

Herwim Frank
Herwim is op 20-11-2016 overleden.

Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html

Gerke

  • Mcn NSR
  • Offline Offline
  • Berichten: 2308
  • NS 4503!
    • Modelspoorvereniging Midden Limburg
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1567 Gepost op: 12 November 2011, 17:13:34 »
17, 18 gok ik zo. Niet de kortste nemen.

Grt,

Ger
Met groet,

Ger.

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6774
  • Spaar ze allemaal.
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1568 Gepost op: 12 November 2011, 20:45:42 »
De felle frontverlichting blijft mij irriteren en omdat ik analoog rij is daar niet zo even een instellinkje aan te veranderen, ik had de dummie decoder al voorzien van een weerstand om de vuurkistledjes te laten branden maar nu heb ik er een bijgezet voor de frontverlichting, beide op één weerstand ging niet.
Ook moet even een stukje printbaan worden weggehaald.





En het resultaat bij langzaam rijden:


De laatste foto want toen reed hij over de camera heen :-\.

Stephan.

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5581
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1569 Gepost op: 12 November 2011, 23:18:40 »
Voor diegenen die een Artitec 3700 hebben met 4 assige tender, hieronder een paar foto's hoe deze in elkaar zit en eenvoudig is te openen. Bij die van mij zat een handleiding voor het openen van de 3 assige tender. Volgens mij bijna hetzelfde maar toch.

Je hoeft maar 4 schroefjes los te draaien en de bovenbouw van de tender komt meteen los van het chassis. Het betreft de volgende schroefjes:



Je moet aan de voorkant van de tender de 2 schroefjes losdraaien die het dichtst op de wielen zitten.



En aan de achterkant ook de 2 schroefjes die het dichtst op de wielen zitten. Deze zitten wel onder de remschoenen, maar je kunt ze zonder verwijderen van het remwerk toch voorzichtig losdraaien. De handleiding adviseert voor de 3 as tender eerst het remwerk te verwijderen, maar ik vond dat bij deze niet nodig.

En dan het bekende binnenwerk:



Eronder zit alvast de luidspreker voor de sound decoder, maar ik heb er gewoon een 21 polige Esu lokpilot ingezet. En zonder aanpassingen aan de CV's liep deze meteen prima. Het enige is dat ik de frontlichten moet dimmen, want die branden voor olielantaarns toch wat te fel. En er was ook licht in de vuurkist.

Voor de geïnteresseerden de onderkant van de kap, met keurig zichtbaar de 4 bevestigingspunten van de tender.



mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3536
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1570 Gepost op: 13 November 2011, 10:44:02 »
@ Herwim Frank,

Ik heb het kadee verhaal even getest, voor de loc kan ik je de 17 aanbevelen mits
je niet door R1 hoeft te rijden, dan is een nummer 18 op je rijtuig direct achter
de loc genoeg voor een nette afstand, buffer - buffer.
Als het nog korter kan, een nummer 17 in het rijtuig dan zitten ze waarschijnlijk
(in mijn geval) bijna tegen elkaar aan.

@ Stig,

Hiervan krijg ik dan weer zo'n onderbuikgevoel, geen foto, vage naam.

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1571 Gepost op: 14 November 2011, 08:05:33 »
De berichten over de DUMO-Modelbouw NS 3700 zijn naar een nieuw draadje verplaatst. (Link opent in hetzelfde venster/tabblad.)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4512
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1572 Gepost op: 14 November 2011, 10:52:29 »
Het openen van de drie-assige versie werkt precies zo.
Andre
zuylen is helaas in januari 2025 overleden

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5581
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1573 Gepost op: 14 November 2011, 11:01:37 »
Mooi, ik zag in mijn beschrijving dat wordt aanbevolen om eerst het remwerk te verwijderen en dan pas de tender. Het was me uit de foto's niet duidelijk om welke schroefjes het nu precies ging. Wel voor de 3 as tender met de pijltjes op de foto, maar ik vond deze er toch weer anders uitzien.

Beter teveel informatie dan te weinig in dit geval ;)

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4512
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1574 Gepost op: 14 November 2011, 12:22:46 »
Inderdaad moet eerst het remwerk eraf! Als het open licht dan even kijken of de tandwielen van vet en olievoorzien zijn. Staat het droog dan olieen!
Andre
zuylen is helaas in januari 2025 overleden