Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door HSIJ
Vandaag om 19:22:10
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ruben90
Vandaag om 18:57:32
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
Vandaag om 18:31:39
Ventilatie (?) pukkels op dak ICM door Mitchell
Vandaag om 18:13:11
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 18:12:45
US diorama in H0 door cor_b
Vandaag om 17:10:52
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft? door AlbertG
Vandaag om 16:54:44
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV. door metpetergaathetbeter
Vandaag om 16:53:44
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:49:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 16:39:49
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Albert.H0
Vandaag om 16:32:34
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:04:52
Br 38 Piko Superen. door wob
Vandaag om 15:30:49
Handregelaar aan IB Basic door Lobomotion69
Vandaag om 15:24:13
Gelders Smalspoormuseum / Gelderse Smalspoor Stichting stelt zich voor door spoorijzer
Vandaag om 14:53:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Martijn193
Vandaag om 14:50:27
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door HOHans
Vandaag om 14:25:11
LS Models 2025 door martijnhaman
Vandaag om 14:20:18
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 14:00:16
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door 741230
Vandaag om 12:56:20
Het Boemeltje door RobVille
Vandaag om 12:33:26
Rails code 83 en Mat 46 ervaringen door cor_b
Vandaag om 12:10:10
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 11:22:00
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:57:18
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 09:42:11
DB Fals, wat is H of OH op de zijkant? door ES44C4
Vandaag om 07:21:31
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door ES44C4
Vandaag om 06:47:25
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset door Wim Vink
18 June 2025, 23:06:09
Zee. Land. door Huup
18 June 2025, 21:47:29
Lenz Digital LF100 Functiedecoder door Ronald Halma
18 June 2025, 20:44:12
  

Auteur Topic: Artitec H0 2011  (gelezen 75945 keer)

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1872
    • Arnhem in de jaren ´80
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #45 Gepost op: 01 February 2011, 20:47:19 »
En een foto van een afgewerkte DE2



link naar grotere foto

@Fissy : advies prijs 29,90 (voor de GTU)

Oh jee, gaan we weer. Zien jullie dat ook: kijk eens naar de hoogteverschillen tussen de grijze balken op de neus...

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22448
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #46 Gepost op: 01 February 2011, 20:50:02 »
Remco en Zoldering,
Ik vindt 29,90 helemaal niet duur voor de kwaliteit die krijgt.

Maar daarom is het nog wel duur als je een sleep zou willen hebben. Dan gaan dus minder mensen doen.
Wie bennu eigenlijk?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #47 Gepost op: 01 February 2011, 20:53:15 »
Jammer dus Ivo; toch niet zelf aan sleutelen. ;)

Je kan altijd nog de kit van Werps nemen om te knutselen.
Ik ben net thuis en in mijn E-mail vind ik een bestellijst van MTE met inderdaad een grijze GTU met glijlagers. Heel goed dus.  (y)
MCH had deze niet op hun site gezet.

@BenCC,

Ik heb nog nooit een LS GTU gezien. Hoogstens wat tekeningen hier op de site, maar dat zegt me nog niks over hoe deze GTU eruit zou hebben gezien. En met de kwaliteit van LSM van bijvoorbeeld de NMBS 11.. , NMBS serie 15 en de ICR rijtuigen zou ik toch nog steeds heel benieuwd zijn geweest naar een LS GTU. Tot nog toe doen beide merken nou niet echt voor elkaar onder.

mvg,
Ivo

« Laatst bewerkt op: 01 February 2011, 21:04:31 door Ivo tB »
mvg,
Ivo

*

Zolderling

  • Gast
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #48 Gepost op: 01 February 2011, 21:02:20 »
Wat is er precies foutief aan dan? En hoe zou het wel horen? Daar ben ik namelijk wel benieuwd naar!
Gr,
Bart

Zo hé, iemand op het forum die wèl wil horen wat er eventueel niet helemaal klopt. Dat heb ik wel anders meegemaakt (en zal ik in dit draadje ook wel weer gaan meemaken, vermoed ik... ;) )

Wat er precies fout is is pas te zeggen als de modellen "in het echt" bekeken kunnen worden. Voor details van de opschriften zijn de nu bekende foto's te grof, en lang niet alle wagens zijn op foto bekend. Maar ik kan wel al wat dingen noemen aan de hand van wat er nu wèl al bekend is:

20.227.01 GTU / Kunze-knorr rem / bruin / Europ / E 01 84 508 0 351-7  / periode IV:  wagennummer heeft nooit bestaan
20.230.02 GTU / Westinghouse rem / bruin / Europ/ E 01 84 508 4 232-5 / periode IV: wagennummer heeft nooit bestaan
20.231.02 GTU / Westinghouse rem / Europ GTUW 64280  / periode IIIb: dit was geen EUROP-wagen
20.231.04 GTU / Westinghouse rem / bruin / RIV / GTUW 64164 / periode IIIb: dit was in die periode wèl een EUROP-wagen
20.238.01 GTU / onberemd / bruin / Europ / GTU 62523 / periode IIIb: heeft de roodbruine periode nooit gehaald (was zoek na WO2)
20.238.02 GTU / onberemd / bruin / RIV / GTU 62533 / periode IIIb: was een EUROP-wagen

En, naar aanleiding van de foto’s:
20.239.01 GTU / onberemd / grijs / GTM 61758 / periode II: was onberemde wagen, maar model heeft remblokken. De remtekens op de hoeken zijn weer van een onberemde wagen, maar op de kopwanden staan smeerrasters die alleen op beremde wagens horen. Bovendien hoort op deze wagen geen versterkingsprofiel (zoals dat in het MCE-verhaal wordt genoemd).
20.231.01 GTU / Westinghouse rem / Europ / GTUW 64200 / periode IIIb: de opschriften zijn van een zodanige datum dat deze niet op een roodbruine wagen kunnen.
20.237.02 GTU / onberemd / bruin / Europ / E 01 84 508 1 232-9 / periode IV: was onberemde wagen, maar model heeft remblokken. De remtekens op de hoeken zijn weer van een onberemde wagen. Op de kopwanden staan smeerrasters die alleen op beremde wagens horen (maar die in periode IV ook op beremde wagens al lang niet meer werden aangebracht).
20.233.01 GTU / Westinghouse rem  /grijs / GTMW 64661 / periode IIIa: Ook hier hoort geen smeerraster voor de rem rem op de kopwand; het snelheidsteken 80 hoort uiteraard hoger of lager (maar niet door de handgreep)(het lijkt bij het model niet lager te kunnen, maar dat zou betekenen dat de handgreep te laag zit)

Verder hadden de wagens van oorsprong slechts aan één zijde 2 opstaptreden en lantaarnijzers dus niet aan beide zijden! (fout bij  61758, 64200 en 64661), later diagonale opstaptreden (correct bij wagen 01 84 508 4 232-5). Maar daarbij horen dan weer moderne sluitseinhouders: 2 aan elke kop en 1 aan elke zijkant in het linkse vlak. Die ontbreken bij 01 84 508 4 232-5 en de DR-wagen.

Maar vermoedelijk zijn dit handmonsters (zie bijv. de wat slordig aangebrachte handgrepen op de kopkleppen), en klopt alles weer op de echte modellen. Vandaar mijn opmerking om beter op de seriemodellen te wachten.   


Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #49 Gepost op: 01 February 2011, 21:06:17 »
Kijk, dit is nu een aanwinst op het forum  (y)

Graag meer van dit soort commentaar.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #50 Gepost op: 01 February 2011, 21:08:49 »
Zolderling,

Hopelijk wil je nog zo'n analyse doen als de wagens er zijn, dat zou ik zeer op prijs stellen (y)

Gr. Remco.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22448
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #51 Gepost op: 01 February 2011, 21:10:22 »
Zo is dat.
Ik zal niet zeggen dat dit soort informatie me zal weerhouden, maar ik weet het graag.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4052
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #52 Gepost op: 01 February 2011, 21:17:39 »
20.227.01 GTU / Kunze-knorr rem / bruin / Europ / E 01 84 508 0 351-7  / periode IV:  wagennummer heeft nooit bestaan
20.230.02 GTU / Westinghouse rem / bruin / Europ/ E 01 84 508 4 232-5 / periode IV: wagennummer heeft nooit bestaan
Welke nummers hebben wel bestaan in tpIV in Europ? Dit, aangezien ik mijn wagens allemaal een apart nummer wil geven, afwijkend aan de geleverde nummers.
Alvast bedankt,

dirkjan

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #53 Gepost op: 01 February 2011, 21:33:54 »
Ik koop liever een DE-2 dan 10 van die wagonnetjes en dan heb je de lok nog niet eens.
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #54 Gepost op: 01 February 2011, 21:49:26 »
Nou ja, voor een kolentrein kun je nooit genoeg wagens hebben en dus is dit initiatief van Artitec toe te juichen. Alleen gaat het problemen opleveren voor mijn budget (dat al een hap heeft gehad vanwege een paar andere Artitec-producten).

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2572
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #55 Gepost op: 01 February 2011, 21:56:50 »
@Zolderling,

Jij hebt deze wagens blijkbaar goed bestudeerd. Petje af.

Ik hoop dat Artitec meeleest en dat ze in China nog niet zijn begonnen met de productie. Het zou toch zonde zijn als zulke mooi gedetailleerde wagens op de markt zouden komen met dit soort slordigheden in de beschrifting.
Eigenlijk raar dat Artitec wel veel aandacht besteedt aan een goed gedetailleerd model, maar op dit gebied dan onvoldoende research doet.
(Of komt Artitec hier nog met een weerwoord?)

Grtz,
Ton

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4304
    • Gouda in H0
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #56 Gepost op: 01 February 2011, 22:16:23 »
Kijk, dit is nu een aanwinst op het forum  (y)

Graag meer van dit soort commentaar.

mvg,
Ivo
Hij was wel eens op het forum geweest, toen nog als Goedgek, maar toen ook al met zulke fundeert antwoorden  (y)
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9884
    • belse roestkraam
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #57 Gepost op: 01 February 2011, 22:22:55 »
ach, nooit goed he... groentewagens boehoehoe aangegoten handgrepen en nou losse handgrepen boehoehoe te duur. Nou, ik ken ze dr niet voor maken hoor...

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4304
    • Gouda in H0
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #58 Gepost op: 01 February 2011, 22:28:19 »
Oh jee, gaan we weer. Zien jullie dat ook: kijk eens naar de hoogteverschillen tussen de grijze balken op de neus...

Misschien is tamponneren op niet vlak oppervlakten niets voor chinezen?
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #59 Gepost op: 01 February 2011, 22:39:03 »
Is nog een pre model he.