Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

booster vraag door reinderlf
Vandaag om 22:08:53
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
Vandaag om 21:40:59
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 21:40:36
Wat was jullie allereerste loc? door Bahn-AG
Vandaag om 21:10:02
Wat te doen met oude catalogi door sncf231e
Vandaag om 21:09:10
Her-(her-)beginnen door Overet
Vandaag om 21:06:51
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 20:57:06
Terugverende koppeling door phdirk
Vandaag om 20:32:14
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door phdirk
Vandaag om 20:24:48
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
Vandaag om 20:17:43
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 20:09:59
De Deutsche Eisenbahn Verein (DEV): Duitslands oudste museumlijn door Sicco Dierdorp
Vandaag om 19:58:56
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
Vandaag om 19:53:30
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door barry1972
Vandaag om 19:33:07
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door barry1972
Vandaag om 19:29:14
Trix DXI van DC naar AC door hmmglaser
Vandaag om 19:27:03
Vitrinekast door Scratchbuilt
Vandaag om 18:44:53
MoBaBro.de door henk
Vandaag om 17:54:00
NS Gabs gesloten wagen van Klein Modellbahn door Tedo
Vandaag om 17:45:40
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Tedo
Vandaag om 17:41:37
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
Vandaag om 17:30:20
Station Arnhem jaren '80' door Niels B
Vandaag om 17:26:13
US diorama in H0 door Frank 123
Vandaag om 16:59:19
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 16:57:56
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 16:20:35
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:09:31
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Pauldg
Vandaag om 15:42:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
Vandaag om 15:40:38
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Roelof R
Vandaag om 13:00:46
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Montanbahn
Vandaag om 12:25:04
  

Auteur Topic: Artitec H0 2011  (gelezen 77144 keer)

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #30 Gepost op: 01 February 2011, 11:49:38 »
Hmmm,

30 per stuk, ik zeg LS....

Maar wat een mooie DE2, direct even bestellen (y).

Tinus

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11649
    • Mijn fotoarchief
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #31 Gepost op: 01 February 2011, 11:54:20 »
Ach, 6300 + 40 kolenbakken. Heb je toch al gauw een sleep wagons van 1200 euro...  ;D
Ik hoef er maar een of twee. En als de adviesprijs 29,90 is, ga ik er vanuit dat ze hier of daar voor wat minder ook wel te krijgen zijn. We zullen 't zien.

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #32 Gepost op: 01 February 2011, 12:02:11 »
Zitten er ook W1 glijlageraspotten onder de oudste uitvoeringen van de GTU? Dat was een van de sterke punten van het LSM model. Die waren er nog niet (in grootserie uitvoering).

mvg, Paul
Op de site van MCH (via het Artitec verrassing draadje) zie ik op een grijze uitvoering gewoon rollagerpotten zitten. Dus geen W1. Dat wordt pimpen met potten van Werps of MK.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4218
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #33 Gepost op: 01 February 2011, 12:08:03 »
Maar (zie foto) de grijze heeft wel korfbuffers in plaats van die hulsdingen.
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Zolderling

  • Gast
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #34 Gepost op: 01 February 2011, 12:22:16 »
Op de site van MCH (via het Artitec verrassing draadje) zie ik op een grijze uitvoering gewoon rollagerpotten zitten. Dus geen W1. Dat wordt pimpen met potten van Werps of MK.

mvg,
Ivo
....en bestel dan ook gelijk de nodige setjes met opschriften, want bij de tot nu toe prijsgegeven gegevens/foto's zit daar wel een aantal pertinente fouten in! Maar beter eerst maar 'ns wachten tot er wat meer en kompletere info beschikbaar is!

HN

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #35 Gepost op: 01 February 2011, 12:50:04 »
Maar (zie foto) de grijze heeft wel korfbuffers in plaats van die hulsdingen.
Dat is wel bijzonder. Ik zou het moeten nakijken, maar ik vind het apart dat de GTU in de 2e helft jaren '30 nog korfbuffers kreeg. Dat is meer iets van de jaren '20.

@Zolderling,

Bij de GTU van Erwin Werps heb ik een hele serie opschriften volgens mij. Dus eerst een Werps GTU kit kopen en dan de Artitecs pimpen  ;D ;D

mvg,
Ivo

P.S., het is toch wel erg: gisteren de eerste foto's van de Artitec GTU gezien en meteen beginnen we al met pimpakties
mvg,
Ivo

*

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5336
  • Team Mitropa - OHMB
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #36 Gepost op: 01 February 2011, 13:23:56 »
Voor zover ik kan nagaan zijn er in de NS tijd geen korfbuffers meer gemonteerd. Of er zou van afgeweken moeten zijn uit materiaalschaarste, daar heb ik geen info over...
Voor TPII en III rijders zijn het zeker fraaie wagentjes. De adviesprijs is trouwens niet bijzonder meer, kijk maar eens op de Piko site wat voor de meer gecompliceerde open wagens gevraagd wordt.
http://www.piko.de/produkt_db/check.php?page=detail&grand_id=3&parent_id=11&child_id=10&id=54435

Verder hoop ik dat de hints richting NS stoom wel juist ingeschat zijn: de 3700 of de 2100 maakt me niet uit, al is voor de laatste een inzet in goederendienst niet waarschijnlijk.
RETROBAHN A.G.

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #37 Gepost op: 01 February 2011, 16:51:13 »
Erg jammer dat Artitec weer de hoofdprijs meent te moeten vragen :(
30 euro voor een bakwagentje is 3 euro minder als een Plan E uit de gladde daken set.

Snappen ze zelf nu nog steeds niet dat een lagere prijs automatisch meer verkopen tot gevolg heeft.
Dit wagentje is gewoon duurder als veel gedetailleerder GW's die ze zelf hebben uitgebracht.

En gesterkt door de op en aanmerkingen van Zolderling en eerdere ervaringen met eerste versies van Artitec modellen, ga ik zeker niets vooruit bestellen.

Ik zie het wel als ze voor schappelijke prijzen bij de winkeliers op de plank liggen.

Gr. Remco.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #38 Gepost op: 01 February 2011, 17:06:41 »
Voor zover ik kan nagaan zijn er in de NS tijd geen korfbuffers meer gemonteerd. Of er zou van afgeweken moeten zijn uit materiaalschaarste, daar heb ik geen info over...

In de product informatie staat dat de eerste 2000 stuks korfbuffers en glijlagers hadden...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Private SNAFU

  • Offline Offline
  • Berichten: 1744
  • Member of the 1(to)87 gang
    • project "Nijkerk:87"
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #39 Gepost op: 01 February 2011, 18:50:16 »
....en bestel dan ook gelijk de nodige setjes met opschriften, want bij de tot nu toe prijsgegeven gegevens/foto's zit daar wel een aantal pertinente fouten in! Maar beter eerst maar 'ns wachten tot er wat meer en kompletere info beschikbaar is!

HN

Wat is er precies foutief aan dan? En hoe zou het wel horen? Daar ben ik namelijk wel benieuwd naar!

Gr,
Bart
Website
NS - IVa (1968 - 1978) / Koploper / LocoNet / IB+ProfiBoss / Modulebouw

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5336
  • Team Mitropa - OHMB
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #40 Gepost op: 01 February 2011, 18:59:45 »
In de product informatie staat dat de eerste 2000 stuks korfbuffers en glijlagers hadden...
Voeg ik toe aan mijn info..... :)
RETROBAHN A.G.

BenCC

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 9
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #41 Gepost op: 01 February 2011, 19:15:19 »
Remco en Zoldering,
Ik vindt 29,90 helemaal niet duur voor de kwaliteit die krijgt. Zoals je ziet zit er bijzondere dingen op deze wagon en kan je naar mijn mening spreken van top kwaliteit. Daarnaast heb ik hem vergeleken met LS tekeningen van Piet Keppel en dan is deze wagon gewoon beter. De volgende dingen zijn o.a.beter:
 1 korfbuffers zijn open. (Het eerste serieproductiemerk die dit doet, op deze manier)
 2 Remslangen van LSM zijn op front bufferbalk gemonteerd(volgens mij franse of belgische types). Artitec aan de onderzijde, zoals bij NS(gebruikt NS type)
 3 hulsbuffers zijn van bijzonder kwaliteit, zelf gaten van moeren zijn uitgebeeld. De eerste keer dat ik dit bij goederenwagon ziet. Dit is bij LSM niet aanwezig
 4 Draadjes onder buffers zijn los opgezet LSM heeft dit niet
 5 Handgreep op deur is meegegoten bij LSM . Artitec heeft dit los opgezet
Daarnaast valt dit model op door fijne handgrepen lantaarnijzers steppen, etc. Los opgezette ronde profielen aan zijkant en als ik de foto's op MCH goed bekijkt ook op front, volgens mij eerste merk die dit zo doet. Verder zijn ruiten aan binnenkant aanwezig zoals op site beneluxspoor te zien is bij foto's duitse shop. Kortom dit model overstijgt naar mijn mening LSM kolenbak en bijvoorbeeld Brawa DB kolenbakken
Zoldering, V.w.b grijze uitvoering, dit is een westinghouse welke vanaf +/-1950 met rollagers en korfbuffers zijn afgeleverd. Dit is fout in beschrijving MCH. In de loop van 50/60 jaren zijn deze van hulsbuffers voorzien. De opschriften passen prima in 50 jaren. Ik weet niet of Artitec de W1 glijlager gaat brengen. Is vraagje aan Artitec waard. Dit zal het model  afmaken. Een klein kritiekpuntje vindt ik de deuren. Deze moeten er iets meer uitspringen. Ik hoop dat dit nog wordt bijgewerkt

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2591
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #42 Gepost op: 01 February 2011, 19:31:54 »
Op de site van MCH (via het Artitec verrassing draadje) zie ik op een grijze uitvoering gewoon rollagerpotten zitten. Dus geen W1. Dat wordt pimpen met potten van Werps of MK.

Op de site van MTE staat een afbeelding van een grijze Tp II wagen met W1 aspotten. Jammer dus Ivo; toch niet zelf aan sleutelen. ;)

Je kan altijd nog de kit van Werps nemen om te knutselen.

Grtz,
Ton

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3354
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #43 Gepost op: 01 February 2011, 19:44:45 »
De wagen is blijkbaar supergedetailleerd, maar dan is het te hopen dat alles in China fatsoenlijk is gemonteerd. Eerst zien, dan geloven. En dan nog.... 30 euro voor zo'n wagentje... no way. Ik had m'n aankopen al tot vrijwel nul teruggeschroefd, eerst maar eens een baan bouwen. Dan zie ik t.z.t. wel wat voor materieel ik allemaal gemist heb, en als dat dan voor een leuke prijs te koop is (bijvoorbeeld < 20 euro voor dit bakkie) dan kan ik me altijd nog bedenken.
Reinier

Coen Burki

  • Offline Offline
  • Berichten: 754
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #44 Gepost op: 01 February 2011, 20:35:23 »
Wat een beauty. Ik rij periode 3 en ga er zeker enkele aanschaffen.De Artitec 3700 komt toch ( nog ) niet dus dan maar deze beauty's.
Ben nog wel benieuwd welke modelconcequenties bij het aanbrengen van een NEM koppeling gaan inhouden.

Trouwens in deze kwaliteit zou een 3700 wel erg prijzig worden voor de meeste hobby-budgetten. Wim Wolters ( Piko imp.) maar eens gaan kietelen??

Benieuwd naar de 2 andere nouveautes.
Coen.