Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Handregelaar aan IB Basic door Lobomotion69
Vandaag om 03:07:28
Intermittende kortsluiting door Lobomotion69
Vandaag om 02:57:06
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
17 June 2025, 23:26:51
Rails roestig verven door Ferdinand Bogman
17 June 2025, 23:21:16
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
17 June 2025, 23:15:32
Frans loodsje et cetera door Scratchbuilt
17 June 2025, 22:54:41
Station Roodeschool door MOVisser
17 June 2025, 22:45:22
Klein baantje 1200x1200mm door Laenderbahn27
17 June 2025, 22:32:53
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door spock
17 June 2025, 22:28:16
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Longtall203
17 June 2025, 22:23:30
Stalen D 4 deurs spoor 0 door j.ossebaar
17 June 2025, 22:05:45
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifheeft? door AlbertG
17 June 2025, 21:54:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
17 June 2025, 21:47:19
US diorama in H0 door wob
17 June 2025, 21:39:14
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
17 June 2025, 21:28:37
Br 38 Piko Superen. door wob
17 June 2025, 21:17:09
Aachenau West door wob
17 June 2025, 21:10:25
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
17 June 2025, 20:54:52
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Olav
17 June 2025, 20:42:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
17 June 2025, 20:15:59
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door Mispoes
17 June 2025, 20:11:21
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset door Petertje
17 June 2025, 19:54:04
Piko Smart Control Wlan Problemen.. door Modeltreinmulder
17 June 2025, 19:01:17
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Vroeger
17 June 2025, 18:02:55
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
17 June 2025, 15:50:25
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Peter Kleton
17 June 2025, 09:49:40
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Huup
17 June 2025, 09:27:54
  

Auteur Topic: Artitec H0 2011  (gelezen 75878 keer)

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #30 Gepost op: 01 February 2011, 11:49:38 »
Hmmm,

30 per stuk, ik zeg LS....

Maar wat een mooie DE2, direct even bestellen (y).

Tinus

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11618
    • Mijn fotoarchief
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #31 Gepost op: 01 February 2011, 11:54:20 »
Ach, 6300 + 40 kolenbakken. Heb je toch al gauw een sleep wagons van 1200 euro...  ;D
Ik hoef er maar een of twee. En als de adviesprijs 29,90 is, ga ik er vanuit dat ze hier of daar voor wat minder ook wel te krijgen zijn. We zullen 't zien.

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #32 Gepost op: 01 February 2011, 12:02:11 »
Zitten er ook W1 glijlageraspotten onder de oudste uitvoeringen van de GTU? Dat was een van de sterke punten van het LSM model. Die waren er nog niet (in grootserie uitvoering).

mvg, Paul
Op de site van MCH (via het Artitec verrassing draadje) zie ik op een grijze uitvoering gewoon rollagerpotten zitten. Dus geen W1. Dat wordt pimpen met potten van Werps of MK.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4208
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #33 Gepost op: 01 February 2011, 12:08:03 »
Maar (zie foto) de grijze heeft wel korfbuffers in plaats van die hulsdingen.
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Zolderling

  • Gast
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #34 Gepost op: 01 February 2011, 12:22:16 »
Op de site van MCH (via het Artitec verrassing draadje) zie ik op een grijze uitvoering gewoon rollagerpotten zitten. Dus geen W1. Dat wordt pimpen met potten van Werps of MK.

mvg,
Ivo
....en bestel dan ook gelijk de nodige setjes met opschriften, want bij de tot nu toe prijsgegeven gegevens/foto's zit daar wel een aantal pertinente fouten in! Maar beter eerst maar 'ns wachten tot er wat meer en kompletere info beschikbaar is!

HN

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #35 Gepost op: 01 February 2011, 12:50:04 »
Maar (zie foto) de grijze heeft wel korfbuffers in plaats van die hulsdingen.
Dat is wel bijzonder. Ik zou het moeten nakijken, maar ik vind het apart dat de GTU in de 2e helft jaren '30 nog korfbuffers kreeg. Dat is meer iets van de jaren '20.

@Zolderling,

Bij de GTU van Erwin Werps heb ik een hele serie opschriften volgens mij. Dus eerst een Werps GTU kit kopen en dan de Artitecs pimpen  ;D ;D

mvg,
Ivo

P.S., het is toch wel erg: gisteren de eerste foto's van de Artitec GTU gezien en meteen beginnen we al met pimpakties
mvg,
Ivo

*

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5324
  • Team Mitropa - OHMB
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #36 Gepost op: 01 February 2011, 13:23:56 »
Voor zover ik kan nagaan zijn er in de NS tijd geen korfbuffers meer gemonteerd. Of er zou van afgeweken moeten zijn uit materiaalschaarste, daar heb ik geen info over...
Voor TPII en III rijders zijn het zeker fraaie wagentjes. De adviesprijs is trouwens niet bijzonder meer, kijk maar eens op de Piko site wat voor de meer gecompliceerde open wagens gevraagd wordt.
http://www.piko.de/produkt_db/check.php?page=detail&grand_id=3&parent_id=11&child_id=10&id=54435

Verder hoop ik dat de hints richting NS stoom wel juist ingeschat zijn: de 3700 of de 2100 maakt me niet uit, al is voor de laatste een inzet in goederendienst niet waarschijnlijk.
RETROBAHN A.G.

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #37 Gepost op: 01 February 2011, 16:51:13 »
Erg jammer dat Artitec weer de hoofdprijs meent te moeten vragen :(
30 euro voor een bakwagentje is 3 euro minder als een Plan E uit de gladde daken set.

Snappen ze zelf nu nog steeds niet dat een lagere prijs automatisch meer verkopen tot gevolg heeft.
Dit wagentje is gewoon duurder als veel gedetailleerder GW's die ze zelf hebben uitgebracht.

En gesterkt door de op en aanmerkingen van Zolderling en eerdere ervaringen met eerste versies van Artitec modellen, ga ik zeker niets vooruit bestellen.

Ik zie het wel als ze voor schappelijke prijzen bij de winkeliers op de plank liggen.

Gr. Remco.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #38 Gepost op: 01 February 2011, 17:06:41 »
Voor zover ik kan nagaan zijn er in de NS tijd geen korfbuffers meer gemonteerd. Of er zou van afgeweken moeten zijn uit materiaalschaarste, daar heb ik geen info over...

In de product informatie staat dat de eerste 2000 stuks korfbuffers en glijlagers hadden...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Private SNAFU

  • Offline Offline
  • Berichten: 1744
  • Member of the 1(to)87 gang
    • project "Nijkerk:87"
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #39 Gepost op: 01 February 2011, 18:50:16 »
....en bestel dan ook gelijk de nodige setjes met opschriften, want bij de tot nu toe prijsgegeven gegevens/foto's zit daar wel een aantal pertinente fouten in! Maar beter eerst maar 'ns wachten tot er wat meer en kompletere info beschikbaar is!

HN

Wat is er precies foutief aan dan? En hoe zou het wel horen? Daar ben ik namelijk wel benieuwd naar!

Gr,
Bart
Website
NS - IVa (1968 - 1978) / Koploper / LocoNet / IB+ProfiBoss / Modulebouw

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5324
  • Team Mitropa - OHMB
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #40 Gepost op: 01 February 2011, 18:59:45 »
In de product informatie staat dat de eerste 2000 stuks korfbuffers en glijlagers hadden...
Voeg ik toe aan mijn info..... :)
RETROBAHN A.G.

BenCC

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 9
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #41 Gepost op: 01 February 2011, 19:15:19 »
Remco en Zoldering,
Ik vindt 29,90 helemaal niet duur voor de kwaliteit die krijgt. Zoals je ziet zit er bijzondere dingen op deze wagon en kan je naar mijn mening spreken van top kwaliteit. Daarnaast heb ik hem vergeleken met LS tekeningen van Piet Keppel en dan is deze wagon gewoon beter. De volgende dingen zijn o.a.beter:
 1 korfbuffers zijn open. (Het eerste serieproductiemerk die dit doet, op deze manier)
 2 Remslangen van LSM zijn op front bufferbalk gemonteerd(volgens mij franse of belgische types). Artitec aan de onderzijde, zoals bij NS(gebruikt NS type)
 3 hulsbuffers zijn van bijzonder kwaliteit, zelf gaten van moeren zijn uitgebeeld. De eerste keer dat ik dit bij goederenwagon ziet. Dit is bij LSM niet aanwezig
 4 Draadjes onder buffers zijn los opgezet LSM heeft dit niet
 5 Handgreep op deur is meegegoten bij LSM . Artitec heeft dit los opgezet
Daarnaast valt dit model op door fijne handgrepen lantaarnijzers steppen, etc. Los opgezette ronde profielen aan zijkant en als ik de foto's op MCH goed bekijkt ook op front, volgens mij eerste merk die dit zo doet. Verder zijn ruiten aan binnenkant aanwezig zoals op site beneluxspoor te zien is bij foto's duitse shop. Kortom dit model overstijgt naar mijn mening LSM kolenbak en bijvoorbeeld Brawa DB kolenbakken
Zoldering, V.w.b grijze uitvoering, dit is een westinghouse welke vanaf +/-1950 met rollagers en korfbuffers zijn afgeleverd. Dit is fout in beschrijving MCH. In de loop van 50/60 jaren zijn deze van hulsbuffers voorzien. De opschriften passen prima in 50 jaren. Ik weet niet of Artitec de W1 glijlager gaat brengen. Is vraagje aan Artitec waard. Dit zal het model  afmaken. Een klein kritiekpuntje vindt ik de deuren. Deze moeten er iets meer uitspringen. Ik hoop dat dit nog wordt bijgewerkt

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2572
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #42 Gepost op: 01 February 2011, 19:31:54 »
Op de site van MCH (via het Artitec verrassing draadje) zie ik op een grijze uitvoering gewoon rollagerpotten zitten. Dus geen W1. Dat wordt pimpen met potten van Werps of MK.

Op de site van MTE staat een afbeelding van een grijze Tp II wagen met W1 aspotten. Jammer dus Ivo; toch niet zelf aan sleutelen. ;)

Je kan altijd nog de kit van Werps nemen om te knutselen.

Grtz,
Ton

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3353
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #43 Gepost op: 01 February 2011, 19:44:45 »
De wagen is blijkbaar supergedetailleerd, maar dan is het te hopen dat alles in China fatsoenlijk is gemonteerd. Eerst zien, dan geloven. En dan nog.... 30 euro voor zo'n wagentje... no way. Ik had m'n aankopen al tot vrijwel nul teruggeschroefd, eerst maar eens een baan bouwen. Dan zie ik t.z.t. wel wat voor materieel ik allemaal gemist heb, en als dat dan voor een leuke prijs te koop is (bijvoorbeeld < 20 euro voor dit bakkie) dan kan ik me altijd nog bedenken.
Reinier

Coen Burki

  • Offline Offline
  • Berichten: 754
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #44 Gepost op: 01 February 2011, 20:35:23 »
Wat een beauty. Ik rij periode 3 en ga er zeker enkele aanschaffen.De Artitec 3700 komt toch ( nog ) niet dus dan maar deze beauty's.
Ben nog wel benieuwd welke modelconcequenties bij het aanbrengen van een NEM koppeling gaan inhouden.

Trouwens in deze kwaliteit zou een 3700 wel erg prijzig worden voor de meeste hobby-budgetten. Wim Wolters ( Piko imp.) maar eens gaan kietelen??

Benieuwd naar de 2 andere nouveautes.
Coen.