Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 09:56:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 09:56:09
Overstap naar HTM door gdh
Vandaag om 09:46:50
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 09:37:01
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 09:21:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:57:27
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 08:42:19
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
Vandaag om 08:36:16
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Peter J K
Vandaag om 02:28:53
Mijn geweatherde modellen door DJV
Vandaag om 01:30:22
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
24 October 2025, 23:41:26
Rocky Rail 6400 door ceuleer
24 October 2025, 23:22:35
Raadplaatje door Dpc Fo
24 October 2025, 23:14:01
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Taigagaai
24 October 2025, 22:57:51
Bf Kibronn door Benelux795
24 October 2025, 22:56:05
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
24 October 2025, 22:49:49
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
24 October 2025, 22:43:01
Aanstaande zaterdag en zondag Modelbeurs in De Goorn NH door wmrail
24 October 2025, 22:19:20
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VulcanRaven
24 October 2025, 21:08:50
Artitec 6300 door ModelWessel
24 October 2025, 20:57:33
Pendel module Viessmann 5214 door Te 2/2
24 October 2025, 20:55:12
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Rick
24 October 2025, 20:35:22
sein decoder Z21 10837 programeren door n-driver
24 October 2025, 20:18:02
Z21 Pro Link en Wifi door n-driver
24 October 2025, 20:13:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door HOHans
24 October 2025, 19:44:52
Project seaside Germany door Frank 123
24 October 2025, 19:35:40
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rbroerse
24 October 2025, 19:28:58
MoBaBro.de door henk
24 October 2025, 19:22:58
Nederlands-materieel in Spoor-1 door FritsT
24 October 2025, 19:20:09
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
24 October 2025, 19:18:31
  

Auteur Topic: Artitec verrassing voor 2011  (gelezen 277922 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12515
    • sleutelspoor
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1425 Gepost op: 03 February 2011, 13:03:06 »


helaas is geen enkele bak gelijk. Dit heeft Consequenties voor de prijsstelling
« Laatst bewerkt op: 03 February 2011, 13:05:45 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6439
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1426 Gepost op: 03 February 2011, 13:18:40 »
Ik heb zelf ook al zitten rekenen.
Maar ik denk dat ik de DDM1 ga opofferen voor de 3737.
Want die kar staat al heel lang op mijn wensenlijstje.


Jos
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

jakop

  • Gast
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1427 Gepost op: 03 February 2011, 13:24:39 »
Jij offerde voorheen wel meer  ;D

sorry.....

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1428 Gepost op: 03 February 2011, 14:30:55 »
k zou gewoon nog een trekker kopen. Veel gaver dan die suffe treintjes, die gaan meteen kapot als je ermee in de modder wil knoeien.

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2857
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1429 Gepost op: 03 February 2011, 15:39:25 »
Ofwel ik had graag een 3737 gehad maar het budget is voorlopig nog voor de DE2 rood met vihaken-2x DE 2 gl/gr en voor de nog uit te leveren DDM1 en ik heb nog meerdere dingen van Artitec om mijn verlang lijst staan (div. gebouwen)

Cor

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11725
    • Mijn fotoarchief
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1430 Gepost op: 03 February 2011, 15:53:34 »
De echte 3706 en 3760 hebben toch maar tot 1954 dienst gedaan?

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8874
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1431 Gepost op: 03 February 2011, 16:16:51 »
Super! Op naar de volgende stomer!

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1432 Gepost op: 03 February 2011, 17:05:29 »
Nou, zeker hoor, een messing 3700 voor 500 Euro in 20 uitvoeringen  :P
Als TEGELIJK 2 DE-1's en 6 DE-2's uitbrengen een "zekere" keuze is (2280 Euro), dan is 1 DE-5 voor 500 Euro niet zo onzeker.
Ook in het aantal verschillende bakken nieuwontwikkeling is er niet zoveel verschil: 2 bakken onverbouwde DE-2 + 2 bakken verbouwde DE-2 tegen 5 bakken DE-5 (de afwijkende mD hoef je niet direct te doen). En dan heb je de meerkosten voor de (koelers op de) verbouwde DE-2's nog genegeerd  ;)
Het "platform" heb je al voor een belangrijk deel in de vorm van de aandrijving en de Jacobs-draaistellen van de DE-2 (bedenk dat een deel van de vertraging van de DE-1 aan de aandrijving lag volgens Artitec). Wel jammer dat ze niet symmetrisch zijn (zodat het qua onderstel twee DE-2's met een wagon ertussen kon wezen) maar aan de lange kant van de mD twee Jacobs-draaistellen hadden met een dubbel opgelegde bak (Coo).

Ik weet niet precies waar te beginnen, maar volgens mij heb je mijn verhaal niet helemaal begrepen. Waar het om gaat is dat voor de eindafnemer het ding tussen de €450 en €500 zou kosten. Wat de ontwikkelkosten voor Artitec zijn boeit me verder niet. Maar bijna vijf meier voor een model van een trein waar veel mensen niet eens van weten dat 'ie bestaan heeft?

Van mij mogen ze en als ze het zouden doen, zou ik alle moeite doen om er een te bemachtigen (rood, NS-logo, geen reclamebanen). Maar ik ga er geen geld om verwedden dat ze er mee voor de dag gaan komen.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6766
  • Spaar ze allemaal.
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1433 Gepost op: 03 February 2011, 17:14:30 »
Die 4 assige tender nieuw model is geen austerity tender toch?
En wat is eigenlijk het verschil tussen de 4 assige tenders nieuw en oud model.

Stephan.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12515
    • sleutelspoor
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1434 Gepost op: 03 February 2011, 17:15:12 »
Ik heb onmiddelijk mijn bestelling van de 37 honderden geannuleerd. Dit t b v de nieuwe modellen van Preiser. Wat een snoepies!!! ;D Dat is/zijn pas verrasingen
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11725
    • Mijn fotoarchief
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1435 Gepost op: 03 February 2011, 17:18:28 »
Die 4 assige tender nieuw model is geen austerity tender toch?
En wat is eigenlijk het verschil tussen de 4 assige tenders nieuw en oud model.

Stephan.

Die vier-assige is idd geen austerity. Dat zijn de tenders die achter de serie 4600 hoorden, maar uit eindelijk achter een aantal 3700 zijn gehangen. Het verschil tussen oud en nieuw model is dat de nieuwe modellen een opstaande rand bij het machinstenhuis hebben om te voorkomen dat bij hard remmen het water uit de tender golft.

Eelco

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6766
  • Spaar ze allemaal.
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1436 Gepost op: 03 February 2011, 17:29:05 »
Da's mooi, dan wordt het niet zo'n heel erg gek gezicht als de 3700 met4 assige tender mijn 1:76 Bachman Austerity loc tegenkomt.

Groet Stephan.

ONR

  • Gast
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1437 Gepost op: 03 February 2011, 17:38:58 »
NS 3700:

20 varianten en dan per stuk voor 500euro?
Ik weet niet, wie Artitec denkt, dat deze gaat afnemen maar ik vind het een beetje overdreven. De meeste zullen de 3737 in de uitvoering van 150jaar NS in 1989 willen hebben en die andere varianten....geen idee of hier grote belangstelling voor is.
Een stoomlok is heel iets anders dan een DE1. Gezien de vele problemen die de DE1 heeft gezien stroomafname en rijeigenschappen en ook wel tegenvallende kwaliteit (verlichting en demontage) ben ik heel benieuwd wat er van een stoomlok wordt gebakken.
We zullen zien, maar ik blijf erbij:
eerst leveren wat reeds jaren geleden is gepresenteerd en dan een stapje verder... ;)
Succes

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2614
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1438 Gepost op: 03 February 2011, 18:56:04 »
De echte 3706 en 3760 hebben toch maar tot 1954 dienst gedaan?

Klopt. Volgens het historisch overzicht van Van Wijck Jurriaanse tenminste wel.

Grtz,
Ton
Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1439 Gepost op: 03 February 2011, 19:00:23 »
getuigt in ieder geval wel van lef dat ze hier aan beginnen 8)
met de groeten van Maarten