Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Bob R.
Vandaag om 19:43:13
4 oktober modelspoorbeurs Houten door puntenglijder
Vandaag om 19:39:41
Roco wagon openen door AP3737
Vandaag om 19:37:05
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door Peter Kleton
Vandaag om 19:35:43
Raadplaatje door Ronald69
Vandaag om 19:33:55
Märklin 2025 door puntenglijder
Vandaag om 19:33:30
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Falkenberg
Vandaag om 19:29:23
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door puntenglijder
Vandaag om 19:21:06
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 19:15:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 19:08:12
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door Marc tramt
Vandaag om 18:23:08
Pfarrerwinkel bahn door Frank 123
Vandaag om 18:02:38
De wijntrein door Frits C
Vandaag om 17:32:30
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door NS264
Vandaag om 16:30:06
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 16:28:06
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 15:51:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:21:44
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door bellejt
Vandaag om 13:27:05
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:33:15
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 12:15:48
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:03:31
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 10:52:26
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door Henk Veenstra
Vandaag om 10:36:45
rode multimaus defect door Sikko
Vandaag om 10:13:20
Modelspoorbaan van Einte door MOVisser
Vandaag om 09:43:08
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Ferdinand Bogman
Vandaag om 08:46:12
Acme nieuwe ICNG door Jeroen Water
Vandaag om 06:37:06
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 02:00:06
Piko 2025 door Duikeend
Vandaag om 01:16:07
NL cameo layout (0,26m2) door Ronald Halma
Vandaag om 00:47:20
  

Auteur Topic: Artitec verrassing voor 2011  (gelezen 275906 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Online Online
  • Berichten: 12494
    • sleutelspoor
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1425 Gepost op: 03 February 2011, 13:03:06 »


helaas is geen enkele bak gelijk. Dit heeft Consequenties voor de prijsstelling
« Laatst bewerkt op: 03 February 2011, 13:05:45 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6436
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1426 Gepost op: 03 February 2011, 13:18:40 »
Ik heb zelf ook al zitten rekenen.
Maar ik denk dat ik de DDM1 ga opofferen voor de 3737.
Want die kar staat al heel lang op mijn wensenlijstje.


Jos
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

jakop

  • Gast
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1427 Gepost op: 03 February 2011, 13:24:39 »
Jij offerde voorheen wel meer  ;D

sorry.....

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1428 Gepost op: 03 February 2011, 14:30:55 »
k zou gewoon nog een trekker kopen. Veel gaver dan die suffe treintjes, die gaan meteen kapot als je ermee in de modder wil knoeien.

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2853
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1429 Gepost op: 03 February 2011, 15:39:25 »
Ofwel ik had graag een 3737 gehad maar het budget is voorlopig nog voor de DE2 rood met vihaken-2x DE 2 gl/gr en voor de nog uit te leveren DDM1 en ik heb nog meerdere dingen van Artitec om mijn verlang lijst staan (div. gebouwen)

Cor

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11697
    • Mijn fotoarchief
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1430 Gepost op: 03 February 2011, 15:53:34 »
De echte 3706 en 3760 hebben toch maar tot 1954 dienst gedaan?

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8760
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1431 Gepost op: 03 February 2011, 16:16:51 »
Super! Op naar de volgende stomer!

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1432 Gepost op: 03 February 2011, 17:05:29 »
Nou, zeker hoor, een messing 3700 voor 500 Euro in 20 uitvoeringen  :P
Als TEGELIJK 2 DE-1's en 6 DE-2's uitbrengen een "zekere" keuze is (2280 Euro), dan is 1 DE-5 voor 500 Euro niet zo onzeker.
Ook in het aantal verschillende bakken nieuwontwikkeling is er niet zoveel verschil: 2 bakken onverbouwde DE-2 + 2 bakken verbouwde DE-2 tegen 5 bakken DE-5 (de afwijkende mD hoef je niet direct te doen). En dan heb je de meerkosten voor de (koelers op de) verbouwde DE-2's nog genegeerd  ;)
Het "platform" heb je al voor een belangrijk deel in de vorm van de aandrijving en de Jacobs-draaistellen van de DE-2 (bedenk dat een deel van de vertraging van de DE-1 aan de aandrijving lag volgens Artitec). Wel jammer dat ze niet symmetrisch zijn (zodat het qua onderstel twee DE-2's met een wagon ertussen kon wezen) maar aan de lange kant van de mD twee Jacobs-draaistellen hadden met een dubbel opgelegde bak (Coo).

Ik weet niet precies waar te beginnen, maar volgens mij heb je mijn verhaal niet helemaal begrepen. Waar het om gaat is dat voor de eindafnemer het ding tussen de €450 en €500 zou kosten. Wat de ontwikkelkosten voor Artitec zijn boeit me verder niet. Maar bijna vijf meier voor een model van een trein waar veel mensen niet eens van weten dat 'ie bestaan heeft?

Van mij mogen ze en als ze het zouden doen, zou ik alle moeite doen om er een te bemachtigen (rood, NS-logo, geen reclamebanen). Maar ik ga er geen geld om verwedden dat ze er mee voor de dag gaan komen.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6743
  • Spaar ze allemaal.
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1433 Gepost op: 03 February 2011, 17:14:30 »
Die 4 assige tender nieuw model is geen austerity tender toch?
En wat is eigenlijk het verschil tussen de 4 assige tenders nieuw en oud model.

Stephan.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Online Online
  • Berichten: 12494
    • sleutelspoor
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1434 Gepost op: 03 February 2011, 17:15:12 »
Ik heb onmiddelijk mijn bestelling van de 37 honderden geannuleerd. Dit t b v de nieuwe modellen van Preiser. Wat een snoepies!!! ;D Dat is/zijn pas verrasingen
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11697
    • Mijn fotoarchief
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1435 Gepost op: 03 February 2011, 17:18:28 »
Die 4 assige tender nieuw model is geen austerity tender toch?
En wat is eigenlijk het verschil tussen de 4 assige tenders nieuw en oud model.

Stephan.

Die vier-assige is idd geen austerity. Dat zijn de tenders die achter de serie 4600 hoorden, maar uit eindelijk achter een aantal 3700 zijn gehangen. Het verschil tussen oud en nieuw model is dat de nieuwe modellen een opstaande rand bij het machinstenhuis hebben om te voorkomen dat bij hard remmen het water uit de tender golft.

Eelco

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6743
  • Spaar ze allemaal.
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1436 Gepost op: 03 February 2011, 17:29:05 »
Da's mooi, dan wordt het niet zo'n heel erg gek gezicht als de 3700 met4 assige tender mijn 1:76 Bachman Austerity loc tegenkomt.

Groet Stephan.

ONR

  • Gast
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1437 Gepost op: 03 February 2011, 17:38:58 »
NS 3700:

20 varianten en dan per stuk voor 500euro?
Ik weet niet, wie Artitec denkt, dat deze gaat afnemen maar ik vind het een beetje overdreven. De meeste zullen de 3737 in de uitvoering van 150jaar NS in 1989 willen hebben en die andere varianten....geen idee of hier grote belangstelling voor is.
Een stoomlok is heel iets anders dan een DE1. Gezien de vele problemen die de DE1 heeft gezien stroomafname en rijeigenschappen en ook wel tegenvallende kwaliteit (verlichting en demontage) ben ik heel benieuwd wat er van een stoomlok wordt gebakken.
We zullen zien, maar ik blijf erbij:
eerst leveren wat reeds jaren geleden is gepresenteerd en dan een stapje verder... ;)
Succes

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2605
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1438 Gepost op: 03 February 2011, 18:56:04 »
De echte 3706 en 3760 hebben toch maar tot 1954 dienst gedaan?

Klopt. Volgens het historisch overzicht van Van Wijck Jurriaanse tenminste wel.

Grtz,
Ton

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1439 Gepost op: 03 February 2011, 19:00:23 »
getuigt in ieder geval wel van lef dat ze hier aan beginnen 8)
met de groeten van Maarten