Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Märklin 2025
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 21:50:44
Mooi weer om buiten te spelen
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 21:45:27
Pfarrerwinkel bahn
door
Jelmer
Vandaag
om 21:44:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
basjuh1981
Vandaag
om 21:34:36
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald
door
basjuh1981
Vandaag
om 21:32:03
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
basjuh1981
Vandaag
om 21:31:06
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Huup
Vandaag
om 21:27:07
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
marco
Vandaag
om 21:25:24
Roco wagon openen
door
grossraumwagen
Vandaag
om 21:02:45
NS 3502 van zwart naar groen
door
orientexpress
Vandaag
om 20:59:27
NS-1000 in spoor-1
door
FritsT
Vandaag
om 20:43:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Bob R.
Vandaag
om 19:43:13
4 oktober modelspoorbeurs Houten
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:39:41
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor?
door
Peter Kleton
Vandaag
om 19:35:43
Raadplaatje
door
Ronald69
Vandaag
om 19:33:55
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:21:06
MB-module: "Charleroi Route de Mons"
door
Marc tramt
Vandaag
om 18:23:08
De wijntrein
door
Frits C
Vandaag
om 17:32:30
Cherteau, fictieve Waals industriedorp
door
NS264
Vandaag
om 16:30:06
Mijnbouw Indonesië
door
NS264
Vandaag
om 16:28:06
Een nieuw begin
door
dreezy
Vandaag
om 15:51:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 15:21:44
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 12:33:15
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Eric B
Vandaag
om 12:15:48
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 11:03:31
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing
door
Henk Veenstra
Vandaag
om 10:36:45
rode multimaus defect
door
Sikko
Vandaag
om 10:13:20
Modelspoorbaan van Einte
door
MOVisser
Vandaag
om 09:43:08
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 08:46:12
Acme nieuwe ICNG
door
Jeroen Water
Vandaag
om 06:37:06
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Keerlusprobleem en lange treinen.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Keerlusprobleem en lange treinen. (gelezen 1718 keer)
Bert Mengerink
SPOOR1HOBBY
Offline
Berichten: 489
Het liefste stoom in module vorm
Keerlusprobleem en lange treinen.
«
Gepost op:
23 January 2011, 00:28:35 »
Eerst even een korte intro.
Ik rijd nu met Marklin, maar ben ooit van plan om 2-rail en 3-rail door elkaar te gaan rijden met behulp van de printen van Aswin Krol.
Nu lees ik keer op keer, dat er bij keerlusproblemen de sectie tussen de omkeergedeeltes minstens even lang moeten zijn, dan de langste trein. Dit vind ik wel erg problematisch, want bij mij zijn de langste treinen ruim 6 meter.
Het baanplan is nu redelijk overzichtelijk, namelijk in principe een grote ovaal van dubbelspoor, waarbij rechts gereden wordt. Ook zitten er 2 splitsingen in, waarna het spoor in een lus eindigt. Via de ene of de andere splitsing kunnen de treinen dus op het andere spoor komen. De losse einden links boven komen dubbelsporig aan elkaar, dus 2 keerlussen met tegengesteld verkeer.
Het probleem ligt erin, dat er ook enkele rangeersporen zijn op enkele plekken in de baan, waarbij treinen tijdelijk op het verkeerde spoor rijden. Hoe moet ik dit aansluiten?
Groet,
Bert
Gelogd
Groeten,
Bert Mengerink
Er is altijd tijd om iets nieuws te beginnen.
Veel succes met de hobby.
SBBcargo
Offline
Berichten: 659
Re:Keerlusprobleem en lange treinen.
«
Reactie #1 Gepost op:
23 January 2011, 00:53:07 »
Hoi Bert, Kan je de plaatjes niet "klikkebel" maken, kan ze zo niet bestuderen.
En ja, je hele trein moet in de "keerlus" passen. Met soms enige creatieviteit lukt het misschien.
Marius.
Gelogd
Marius
Bert Mengerink
SPOOR1HOBBY
Offline
Berichten: 489
Het liefste stoom in module vorm
Re:Keerlusprobleem en lange treinen.
«
Reactie #2 Gepost op:
23 January 2011, 01:00:47 »
Hoi Marius,
Ik ben al op zoek naar de originele plaatjes, want mijn harde schijf is gecrashed en ik ben de schijf aan het terugzetten.
Hoe maak ik een plaatje clickable? Nu heb ik gewoon het plaatje op mijn eigen site staan.
Groet,
Bert
Gelogd
Groeten,
Bert Mengerink
Er is altijd tijd om iets nieuws te beginnen.
Veel succes met de hobby.
MC
Mvg Mark
Offline
Berichten: 2490
1145 & 1136 de 2 11-fjes (Mark)
Re:Keerlusprobleem en lange treinen.
«
Reactie #3 Gepost op:
23 January 2011, 04:41:33 »
even je plaatje opzoeken en opslaan, da hier links plaatje uploaden -> plaatje zoeken-> dan de onderste link kopieren naar je nieuwe reactie hier. plakken...
en als goed is staat hij dan op deze site..
succes.
Gelogd
DE BOUW VAN OUDERLANDE
gvandersel
HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
Offline
Berichten: 3602
Als het maar elektrisch is.
Re:Keerlusprobleem en lange treinen.
«
Reactie #4 Gepost op:
24 January 2011, 14:12:06 »
Bert,
Voor het plaatsen van de keerlus(sen) in je baanplan is het makkelijk als de baanplannen leesbaar zijn. Maar misschien dat je dat wel zelf kan. Voor een keerlus geldt:
Een keerlus is opgebouwd uit 5 secties. Deze 5 secties zitten in 1 blok.
De lengte van deze secties is als volgt:
Sectie A: ongeveer 10 cm
Sectie B: lengte om van langzame snelheid naar 0 te komen (circa 40 cm)
Sectie C: lengte van je langste trein als alle wagens gedetekteerd zijn.
Sectie D: lengte om van langzame snelheid naar 0 te komen (circa 40 cm)
Sectie E: ongeveer 10 cm
Deze indeling geldt bij het gebruikt van de funky schakeling. Voor andere schakelingen geldt dat in iedergeval de trein in de keerlus moet passen.
Niet alle secties hoeven dus je totale trein te kunnen bevatten.
Groet,
Gerard van der Sel
Gelogd
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de
bouw
en lees de
avonturen
.
maartenvanderburgt
Gast
Re:Keerlusprobleem en lange treinen.
«
Reactie #5 Gepost op:
26 January 2011, 11:24:40 »
Kijk bij Zimo hoe die dat oplossen met een 3-voudige keerlusschakeling.
Misschien is dat bij jou toepasbaar.
Maarten.
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Keerlusprobleem en lange treinen.