Hans, iemand die zich DE_II noemt dient dat als parate kennis te hebben...
Kennen we deze nog?Zelf hoop ik nog steeds op de blauwe met 10 harige snor.Gr,Bart
Hoi Bas,Ik heb net even gekeken naar het plaatje. Het komt niet alleen doordat de strepen ontbreken dat de synthus meer oranje lijkt het is ook zo. Als je het plaatje uitvergroot zul je zien dat de cabine en het eerst stuk van de synthus hetzelfde geel is als de andere twee en daarna in een rechte lijn van boven naar beneden donkerder van kleur is ( moeten ze in model dus niet zo doen dan komt er weer een terugroep- of afprijsactie ) Groeten Ruud B.
de 165 is ook een fameus stel. Hier pendelt 'ie braafjes op vrijdag 13 mei 1988 tussen Zwolle en Kampen, maar beroemd werd het stel in de strenge winter van '79. Toen liep 'ie vast in hoge sneeuwduinen bij Visvliet en kon pas na vele uren door militairen worden uitgegraven.Zwolle, overweg Veerallee met rechts het voormalige haltegebouwtje, halverwege de jaren '50 door spoorarchitect Kloos ontworpenHopelijk zijn de draaistellen onder het model bedrijfszekerder dan bij de echte 165. Ik heb er foto's van (ook al weer in 1979) in de takels te Sneek. Een vastgelopen motor noopte tot een draaistelwisseling. Zal ze t.z.t. wel eens inscannen in de 19toen-draad.mzl,Wim
Dus destijds zijn die DE-2 van Syntus donkerder (her)spoten?
die syntus-bak is inderdaad donkergeel zover ik weet. Verder ben ik nadrukkelijk van mening dat er toch nog een DE1 of DE2 met proefsnor moet komen.