Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Aachenau West door MichielB
Vandaag om 22:22:36
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door BartvD
Vandaag om 22:17:04
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 22:06:32
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door ruudns
Vandaag om 22:00:00
"Nederlandse" modellen door Marc tramt
Vandaag om 21:56:41
Bouw van materieel 40 treinstellen door FRIE
Vandaag om 21:50:17
25 jaar geleden door 1200blauw
Vandaag om 21:36:30
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Thom
Vandaag om 21:24:49
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 21:19:01
Pfarrerwinkel bahn door Eric v C
Vandaag om 21:16:29
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
Vandaag om 21:09:01
PB Models, ICR-rijtuigen door MartinMarklin
Vandaag om 20:56:12
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door Noordernet
Vandaag om 20:44:22
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MichielB
Vandaag om 20:24:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
Vandaag om 20:05:30
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 19:04:45
20 en 21 april MobExpo door renenstimpie
Vandaag om 18:53:42
Bisonkit verdunner door Pauldg
Vandaag om 18:39:40
LS Models 2024 door 4020 281-4
Vandaag om 18:03:40
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door roco
Vandaag om 17:54:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:48:50
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:09:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 17:02:09
Frans/Belgisch H0e baantje door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 16:49:52
NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 16:40:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Pauldg
Vandaag om 16:03:04
Micromotor inbouwen in fleischmann tandradlok? door Besselspoor
Vandaag om 15:22:30
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Benelux795
Vandaag om 14:17:23
Grenzbahnhof Ellrich ( DDR ) in schaal TT door spoorzeven
Vandaag om 14:07:57
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door RK
Vandaag om 12:10:27
  

Auteur Topic: Artitec DE-2  (gelezen 557094 keer)

Swaan

  • Offline Offline
  • Berichten: 589
Re:Artitec DE-2
« Reactie #15 Gepost op: 04 februari 2007, 21:01:34 »
Philotrain is niet eens zo heel mooi ook, klopt niet helemaal (vooral de kop). maargoed, verder met de Artitec.

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2354
Re:Artitec DE-2
« Reactie #16 Gepost op: 04 februari 2007, 21:03:20 »


laat maar komen de DE1 En al helemaalllllllllllllllllllllll de DE2 :P:P
kan niet wachten op hem op te halen , die DE1 dan he  ;D

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7518
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Artitec DE-2
« Reactie #17 Gepost op: 04 februari 2007, 21:06:15 »
........ Alleen de verhouding van de raampjes bij de vouwbalgovergang klopt niet, maar wellicht wordt dit nog aangepast. Is een handmonster neem ik aan. :)

Even ter vergelijk:





Hmmm... toch jammer dat die plaatjes niet groter kunnen......


DE_II groot
Artitec groot
« Laatst bewerkt op: 04 februari 2007, 21:08:44 door DE_II »

Swaan

  • Offline Offline
  • Berichten: 589
Re:Artitec DE-2
« Reactie #18 Gepost op: 04 februari 2007, 21:07:49 »
Klopt inderdaad dus niet. Artitec te smal en te hoog (lang).

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Artitec DE-2
« Reactie #19 Gepost op: 04 februari 2007, 21:08:03 »
Nou, dat lijkt weer nergens naar, het een is plat... ;D
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Swaan

  • Offline Offline
  • Berichten: 589
Re:Artitec DE-2
« Reactie #20 Gepost op: 04 februari 2007, 21:09:13 »
Vouwmodel. eerst uitrpinten, vouwen en vergelijken ;D.

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re:Artitec DE-2
« Reactie #21 Gepost op: 04 februari 2007, 21:19:14 »
Er gaat toch niets boven een plaatje van de echte ;)

Verder zonder meer fraai/veelbelovend handmonster. :) Het cabinedeurtje met rechte hoek is al te zien, oog voor detail dus.
« Laatst bewerkt op: 05 februari 2007, 10:20:24 door Julius »

djm008

  • Offline Offline
  • Berichten: 436
Re:Artitec DE-2
« Reactie #22 Gepost op: 04 februari 2007, 23:38:58 »
Ik vind de DE2 toch wel mooi. Bij philotrian kloppen er ook dingen niet. Daar klopt de raamverdeling niet. Het wc-raam is voorzien van een schuifraampje bij philotrain. Terwijl dat raam eigenlijk zonder raampje is, zoals de Artitec dus.

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1790
  • Frl
    • Frieslandrail
Re:Artitec DE-2
« Reactie #23 Gepost op: 07 februari 2007, 11:33:05 »
T is ook nooit goed.....
T moet strak en goed zijn goed gedetailleerd zijn en nog goedkoop ook.
Typisch Nederland.
Maar zeur niet te veel strax haken ze af omdat we te kritisch zijn!!
Dan maar t model en ff lekker doet et zelfen met of zonder Gamma!! ;)  ;D
Greetz:Menno
Er gaat niets boven een Eminent 310 🎹🎶

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1477
Re:Artitec DE-2
« Reactie #24 Gepost op: 07 februari 2007, 13:11:17 »
T is ook nooit goed.....

Beter nu nog iets aanpassen nu het zonder al te veel moeite kan, dan straks een half goed model te hebben... Als de consument niet kritisch zou zijn, zouden we nog steeds in de middeleeuwen leven. ;)

Rene_H

  • Gast
Re:Artitec DE-2
« Reactie #25 Gepost op: 07 februari 2007, 13:34:00 »
Krijgen we dat weer  ::)!!!

Kritiek leveren of ook wel "zeuren" genoemd, wil alleen maar zeggen dat men enthousiast is over het nieuwe model en dat men het model graag op zijn/haar eigen baan ziet rijden.
Maar dan wel met de hoop, dat het model zo goed mogelijk is en uiteraard voor de goedkoopste prijs.
Of dat typisch Nederlands is? Geen idee...kan me niet voorstellen, (in welk land dan ook) dat mensen ergens te veel voor willen betalen.
Nou... of misschien alleen de mensen die teveel overhouden.
Commentaar, zeuren en/of kritiek moet gewoon kunnen, zolang dat maar op een nette manier gebeurt.
Ik hoop dat als er meerdere zo denken... :-* ze dit willen steunen.
Zodat we dan met zijn allen die opmerkingen gewoon kunnen stoppen en dat we dan gewoon eerlijk kunnen zijn over een nieuw model, zonder dat men de kritiek elke keer moet gaan verdedigen.

Ik zou bijna zeggen "amen". 8)

Had al een keer eerder gezegd, als een bedrijf afhaakt omdat ze te veel kritiek over zich heen krijgen, dan kunnen ze beter iets anders gaan doen.

Dit is naar niemand een aanval, alleen een gedachten spinsel.

Groetjes René,



Ps de DE2 ziet er tot nu toe al schitterend uit, dat raampje mag van mij ook nog wel even aangepast worden. Maar ben er nu al erg happy mee.
Had liever gezien dat ze eerst de andere hadden gedaan, maar deze stond ook al op mijn lijstje.

« Laatst bewerkt op: 07 februari 2007, 13:48:04 door Rene H(0) »

JoeriL

  • Offline Offline
  • Berichten: 222
Re:Artitec DE-2
« Reactie #26 Gepost op: 07 februari 2007, 13:45:59 »
Tip: Stuur kritiek door naar de fabrikant, misschien kan artitec er nog wat aan doen! Ik denk neit dat artitec hier mee leest, laat staan zich wat aantrekt van negatieve geluiden, om nu nog de productie stop te zetten zou zonde van hun geld zijn. Er is vast al het nodige vooronderzoek gedaan.

Het handmonster ziet er prima uit, ik ben er van overtuigd dat het uiteindelijke model nog strakker zal zijn. In ieder geval is dit een stuk beter als de DKM modellen, die ook niet goedkoop zijn tegenwoordig.

Joeri

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1790
  • Frl
    • Frieslandrail
Re:Artitec DE-2
« Reactie #27 Gepost op: 07 februari 2007, 14:06:56 »
Amen!!
Greetz:Menno
_______________________________________
de DE ziet er mooi strak & glad úút!!
Er gaat niets boven een Eminent 310 🎹🎶

manuelspot

  • Gast
Re:Artitec DE-2
« Reactie #28 Gepost op: 07 februari 2007, 15:06:21 »
Laten we nu eerst eens even wachten tot het definitive model is gepresenteerd en dat je hem ook in het echt hebt gezien dat model.
Op een foto kan een model er altijd heel anders uit zien.

Manuel

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec DE-2
« Reactie #29 Gepost op: 07 februari 2007, 15:10:05 »
Draad gesplitst, deze gaat verder over de DE II.
De draad van de DE I is tot nader order gesloten.

16 pagina's is voorlopig even genoeg over het onderwerp vertraging.....
« Laatst bewerkt op: 07 februari 2007, 15:18:06 door Chris van Diesen »