Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Raarrrr. Mobile Station 2 doet raarrrr…
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 22:26:42
ESU Loksound V4 Plux22
door
W. Dagevos
Vandaag
om 21:28:17
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 21:25:50
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
ruudns
Vandaag
om 21:21:28
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Dave.......
Vandaag
om 21:19:38
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 21:18:52
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
grossraumwagen
Vandaag
om 20:43:42
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
puntenglijder
Vandaag
om 20:41:41
Plan E - 2023 oplage
door
spoorzeven
Vandaag
om 20:34:36
Magneet koppelingen voor Bemo
door
henk
Vandaag
om 19:47:45
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
NL-modelspoor
Vandaag
om 19:45:11
EifelBurgenBahn
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 19:43:33
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan
door
hmmglaser
Vandaag
om 18:54:45
Postwagen Hbbkkss Schaal-0
door
FritsT
Vandaag
om 18:38:07
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
Bor de Wolf
Vandaag
om 17:32:25
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Frits C
Vandaag
om 17:25:33
De Hasseberg (spoor nul op 9mm)
door
spoorijzer
Vandaag
om 17:20:42
"Southern Pacific's Coos Bay Branchline in H0", een nieuwe thuisbaan.
door
Ronald Halma
Vandaag
om 17:13:47
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap.
door
Anton Maris
Vandaag
om 16:48:40
Minibaan Visserskaai H0
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 16:32:11
Hulp bij update Mobile Station 2
door
Prutsert
Vandaag
om 14:34:22
Het Boemeltje
door
Sikko
Vandaag
om 14:16:25
Polderbaan(tje) 0,3m2
door
Reeks77
Vandaag
om 13:01:23
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Jeroen95
Vandaag
om 11:48:48
19 Toen
door
R1954
Vandaag
om 11:35:11
Lichtprintjes NS2400
door
hmmglaser
Vandaag
om 10:58:08
Roco 290 digtaliseren
door
Henk Veenstra
Vandaag
om 10:31:27
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
René 4312
Vandaag
om 09:52:09
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
741230
Vandaag
om 09:05:10
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
13 June 2025, 23:53:36
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Interessegroepen (IG's)
|
3D/RM-IG: NS seinen (H0)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
Vorige
-
Volgende
-
1
...
33
34
[
35
]
36
37
...
40
Omlaag
Auteur
Topic: 3D/RM-IG: NS seinen (H0) (gelezen 195265 keer)
Mitchell
3D Designer
Offline
Berichten: 3176
Re: 3D/RM-IG: NS seinen (H0)
«
Reactie #510 Gepost op:
12 June 2017, 18:38:21 »
Hoi Sven,
Je hebt waarschijnlijk gelijk.
Overigens was mijn gedachte dat men juist de draadjes van boven erin zullen doen.
Zowel aan de top en de zijkant bij de lichtbak zit een gat.
Op dit moment ben ik niet van plan het model aan te passen.
Je kent Shapeways, zodra het model geupdate word is de printed before flag weg, en ik ben bang dat ze hem weer rejecten dan
Gelogd
SpoorObjecten
De eerste Ivo
Offline
Berichten: 837
Re: 3D/RM-IG: NS seinen (H0)
«
Reactie #511 Gepost op:
12 June 2017, 22:58:58 »
Ziet er allemaal enorm gaaf uit!
Gelogd
TimoD
Offline
Berichten: 70
Re: 3D/RM-IG: NS seinen (H0)
«
Reactie #512 Gepost op:
13 June 2017, 16:45:50 »
Hoi Marcel en Mitchell,
Wauw, die cijferbak! Zit er nog materiaal tussen de LED's en het geprinte sein of straalt dit vanzelf zo egaal door alle 'gaatjes'? En wat voor LED's zitten er in de cijferbak?
60 en 80 km/u is precies wat ik wil gaan uitbeelden namelijk. Ik denk dat er wel een manier is om dit aan te sturen, moet ik alleen even op gaan broeden. Eerst maar eens mooie cijfers uit die bak halen.
Met vriendelijke groet,
Timo
Gelogd
spock
Offline
Berichten: 745
Re: 3D/RM-IG: NS seinen (H0)
«
Reactie #513 Gepost op:
13 June 2017, 20:44:12 »
Hallo Timo,
Leuk om te horen dat een probeersel positieve reacties krijgt.
Er zit idd nog materiaal tussen de leds en de voorkant. Dit was een stuk half-transparant hightech polymeer. (=deksel van de aldi "pringels").
De warm-witte leds zijn 0805 leds, en de kleuren leds zijn 0603.
De voorzijde bestaat uit 2 lagen karton, waarvan de voorste alle gaten heeft van de cijferbak en de achterste alleen de gaten voor het het tal 8. Deze op elkaar plakken en daarna de gaten vullen met kristal klear.
Het probleem is echter dat er, bij mijn weten, geen treinbesturings programma's bestaan die de rijwegsimulaties hebben om de cijferbak aan te sturen. Ze kunnen wel een cijferbak aan sturen (aan/uit), maar niet een situatie simuleren van verschillende snelheidsbeperkingen met bijbehorende cijferbaksnelheden.
Zelfs koplopen kan dit niet, en Paul vertelde (bij navraag) toen gelijk dat hij dit ook niet ging maken.
mvg spock
Gelogd
Mitchell
3D Designer
Offline
Berichten: 3176
Re: 3D/RM-IG: NS seinen (H0)
«
Reactie #514 Gepost op:
14 June 2017, 09:04:46 »
Haha, zo te zien is er veel interesse in om een cijferbak werkend te krijgen.
Ben benieuwd naar de resultaten
«
Laatst bewerkt op: 14 June 2017, 14:39:22 door Mitchell
»
Gelogd
SpoorObjecten
Hoontje
Offline
Berichten: 349
"Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
Re: 3D/RM-IG: NS seinen (H0)
«
Reactie #515 Gepost op:
14 June 2017, 09:58:56 »
Nu rijd ik alleen via iTrain, dus mijn kennis van treinbesturingssoftware is beperkt. Doch, hierin iTrain kun je een sein aansturen via meerdere adressen. In theorie zou dat dan 1 adres voor hoofdsein + cijferbak1 zijn, 1 adres voor cijferbakmet ander getal zijn. Ik heb geen cijferbaksein, maar ga eens testen met LED combinaties of bovenstaande hypothese klopt. Dit duurt enkele dagenin werk enzo. Dus ik kom erop terug.
Mogelijk dat een van jullie ook iTrain heeft en dit eerder kan testen?
Groetjes,
Hoontje
Gelogd
Hoontje's Spoor 0 avonturen
Hoontje.nl
Gilze-Rijen in 1:160
Servé
Team encyclopedie
Offline
Berichten: 1767
Niks kan tippen aan een E1700
Re: 3D/RM-IG: NS seinen (H0)
«
Reactie #516 Gepost op:
22 June 2017, 20:36:55 »
De seinen zijn erg mooi! Maar:
Ze zijn ook erg krom
Gelogd
Vriendelijke groet, Servé.
ruudns
Offline
Berichten: 6309
***
Re: 3D/RM-IG: NS seinen (H0)
«
Reactie #517 Gepost op:
22 June 2017, 20:43:07 »
In heet water gooien?
Gelogd
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0
).
Servé
Team encyclopedie
Offline
Berichten: 1767
Niks kan tippen aan een E1700
Re: 3D/RM-IG: NS seinen (H0)
«
Reactie #518 Gepost op:
22 June 2017, 20:47:49 »
Ja dat moet ik nog doen, is mijn eerste ervaring met 3D-geprint spul.
Lauw of echt heet water?
«
Laatst bewerkt op: 22 June 2017, 20:50:08 door Servé
»
Gelogd
Vriendelijke groet, Servé.
Edsko Hekman
Offline
Berichten: 8591
Nooit uitgeklust....
Re: 3D/RM-IG: NS seinen (H0)
«
Reactie #519 Gepost op:
22 June 2017, 23:32:21 »
De mijne zijn ook krom, helaas. Ook ik moet ze nog in warm water doen... en wel voor maandag.... oops.... morgen er een klusje bij.
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gelogd
Grasland
Mitchell
3D Designer
Offline
Berichten: 3176
Re: 3D/RM-IG: NS seinen (H0)
«
Reactie #520 Gepost op:
23 June 2017, 10:04:53 »
Aii, je zou ze inderdaad met warm water wat zachter kunnen maken en dan recht buigen.
Een andere optie is het in de oven leggen met een max temperatuur van 70 graden (daarboven gaat het smelten).
Als je hem uit het water/oven haalt kan je hem rechtbuigen.
Ik ga het wel even bij de productie afdeling melden
Gelogd
SpoorObjecten
FritsK
1:87 knutselaar
Offline
Berichten: 47
Re: 3D/RM-IG: NS seinen (H0)
«
Reactie #521 Gepost op:
23 June 2017, 10:13:23 »
Misschien na het warm maken een pen er in om hem recht te forceren? (brei-pen van moeders of zo
)
Gelogd
Mitchell
3D Designer
Offline
Berichten: 3176
Re: 3D/RM-IG: NS seinen (H0)
«
Reactie #522 Gepost op:
23 June 2017, 10:17:29 »
Dat is inderdaad volgens mij wel een hele goede tip ja!
Gelogd
SpoorObjecten
ruudns
Offline
Berichten: 6309
***
Re: 3D/RM-IG: NS seinen (H0)
«
Reactie #523 Gepost op:
23 June 2017, 20:45:21 »
zal een borduur of stopnaald worden
. Heet tapwater is normaal ca 65C.
Gelogd
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0
).
Marco Staartjes
Offline
Berichten: 299
Re: 3D/RM-IG: NS seinen (H0)
«
Reactie #524 Gepost op:
24 June 2017, 23:15:18 »
Kan/mag je deze kromme seinen niet terugsturen naar Shapeways als productiefout??
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
Vorige
-
Volgende
-
1
...
33
34
[
35
]
36
37
...
40
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Interessegroepen (IG's)
|
3D/RM-IG: NS seinen (H0)