Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
j.ossebaar
Vandaag
om 16:07:09
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Huup
Vandaag
om 15:52:19
Oud model gangbaar maken
door
Besselspoor
Vandaag
om 15:45:15
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon
door
aad52
Vandaag
om 15:26:34
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
Bor de Wolf
Vandaag
om 15:20:29
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat
door
Luit
Vandaag
om 15:17:58
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Eric B
Vandaag
om 14:50:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Jeronimos
Vandaag
om 14:39:27
Woensdag 19 november 10 jaar Arnhem Centraal
door
Seinhuis
Vandaag
om 14:38:02
Ucci en IB1 met Itrain
door
Joz
Vandaag
om 14:34:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jelmer
Vandaag
om 14:27:13
Lodewickshaven
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:24:33
Bahnstrecke 5867
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:04:26
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
RetroJack
Vandaag
om 13:47:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
peterha
Vandaag
om 13:28:53
Nieuwe forumgebruiker
door
Ploeger
Vandaag
om 12:51:33
Station Roodeschool
door
Benelux795
Vandaag
om 12:26:59
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0)
door
Huup
Vandaag
om 12:03:32
Toon hier je (model)treinfoto's
door
R1954
Vandaag
om 11:51:24
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32)
door
rjr
Vandaag
om 11:38:48
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 10:30:05
Roco 10836 wissel schakelaar
door
bask185
Vandaag
om 10:27:39
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
door
R v/d Hoven
Vandaag
om 10:10:55
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
RikM
Vandaag
om 10:01:56
Dat overkomt mij niet.
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 10:00:16
Fleischmania Nostalgia
door
Jelmer
Vandaag
om 09:40:25
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 08:49:17
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen?
door
Martijnstein
Vandaag
om 08:15:36
Nieuw huis, nieuwe baan
door
Benelux795
Vandaag
om 07:51:13
Roco modellen op aliexpress
door
Stefan88
02 November 2025, 22:54:14
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Ketelwagen 510130 P van de SGB
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Ketelwagen 510130 P van de SGB (gelezen 5806 keer)
Overlast
Offline
Berichten: 2522
Wij vragen u begrip voor de overlast
Ketelwagen 510130 P van de SGB
«
Gepost op:
21 January 2011, 11:36:45 »
Van een collega die z´n zolder had opgruimd kreeg ik een VTG-ketelwagen van Sachsenmodelle (maar dan de versie met remmershuis):
Bron:
www.awlingen.de
Op de site
www.nmld.nl
zag ik dat een SGB-wagen er wel sterk op lijkt:
http://www.nmld.nl/index.php?page=object&id=1715&lan=nl
Heeft iemand meer info over zulke wagens? En idee hoe de betreffende NS-wagen er in de jaren ´70 uitzag? Met het logo van ´Nieuwe Matex´?
Maarten
Gelogd
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom
Klaas Zondervan
Online
Berichten: 26897
Re:Ketelwagen 510130 P van de SGB
«
Reactie #1 Gepost op:
21 January 2011, 20:09:54 »
Bij de SGB zijn ze momenteel bezig deze wagen te restaureren.
Neem eens contact met ze op, wellicht hebben ze meer informatie.
www.destoomtrein.nl
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
TonM
Offline
Berichten: 2621
Re:Ketelwagen 510130 P van de SGB
«
Reactie #2 Gepost op:
21 January 2011, 21:08:24 »
Maarten,
Kijk
hier
maar eens. Verschillende versies aanklikbaar op het menu links.
En deze wagen van de SGB is overigens van het zelfde type.
In de jaren '70 zal je niet veel van deze wagens meer aantreffen. Ze dateren van kort na de Eerste Wereldoorlog en de meeste zullen in de jaren '60 buiten dienst zijn gegaan.
Grtz,
Ton
«
Laatst bewerkt op: 21 January 2011, 21:11:03 door TonM
»
Gelogd
Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.
Simon Stenneberg
Offline
Berichten: 1763
Dieselpower rules!
Re:Ketelwagen 510130 P van de SGB
«
Reactie #3 Gepost op:
21 January 2011, 21:30:39 »
Deze heb ik in 2003 op de foto gezet bij de SGB:
Ketelwagen 500169 P "American Petroleum Company" (APC), Van der Zijpen en Charlier, 1920
Ketelwagen 510130 P "Nieuwe Matex", Wismar, 1919
En deze in 2005:
Ketelwagen 510401 P "NG&SF Delft", Görlitz, 1921
Verschillende fabrikanten en gebruikers, maar ze lijken inderdaad allemaal wel erg op elkaar.
Gelogd
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0):
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Ketelwagen 510130 P van de SGB