Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
Vandaag om 21:33:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
Vandaag om 21:33:13
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door Ronald69
Vandaag om 21:31:44
Rheinburg, TP V/VI door Dennis1984
Vandaag om 21:16:49
Dat overkomt mij niet. door klusser
Vandaag om 21:03:41
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
Vandaag om 20:49:54
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Ronald69
Vandaag om 20:47:26
Raadplaatje door Cc72000
Vandaag om 20:10:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 19:54:30
US diorama in H0 door jan47
Vandaag om 19:45:53
Piko 1136 van AC naar DC door Remco vM
Vandaag om 18:59:26
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:16:48
Chinese prut kabel door BrightonBelle
Vandaag om 17:48:10
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 17:47:51
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door BrightonBelle
Vandaag om 17:30:54
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Ferdinand Bogman
Vandaag om 15:43:38
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
Vandaag om 15:43:00
Welke kleur is Roco oud bruin? door Bahn-AG
Vandaag om 15:17:45
Seuthe gaat stoppen door Rob Ellerman
Vandaag om 14:09:28
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:59:41
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden door Jan Bennink
Vandaag om 13:42:30
Lokpilot 4 defect door bellejt
Vandaag om 13:27:01
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 13:02:57
Overstap naar HTM door Ronald Halma
Vandaag om 12:43:13
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Karben
Vandaag om 12:32:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 12:17:17
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
Vandaag om 12:13:11
"Spoor op Vleugels" in H0 door Pinkelpa
Vandaag om 11:40:32
Microstepper motoren voor armseinpalen door Albert de Heer
Vandaag om 11:33:22
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door schipcas
Vandaag om 10:21:06

Auteur Topic: Modelbouwshow Goes. Wie gaat?  (gelezen 16357 keer)

henk

• Offline Offline
Re: Modelbouwshow Goes. Wie gaat?
« Reactie #45 Gepost op: 26 February 2007, 15:08:45 »
Het gaat mij niet om Goes of welke tentoonstelling/beurs dan ook. Het gaat mij om de telkens terugkerende mening dat bezoekers van beurzen/tentoonstellingen eigenlijk niet mogen oordelen en zeker niet negatief, tenzij ze zelf topbouwers zijn en gaan exposeren. Dat is toch raar? Nogmaals de vergelijking. Ik hoef geen topmusicus te zijn om over een concert te mogen oordelen. Ik hoef geen autofabriek te beginnen om toch een mening over een aan te schaffen auto te hebben. Toch?
« Laatst bewerkt op: 26 February 2007, 15:10:20 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

mmhajvth

• fulltime busy
  • Offline Offline
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
« Reactie #46 Gepost op: 26 February 2007, 15:12:05 »
Ow maar mijn reactie is ook geen verweit naar jou of iemand anders, maar wel een leuke tip voor iedereen die zich geroepen voelt!!  ;)

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Marijn

• Grote treintjes monteur
  • Offline Offline
    • Jacquelinger Lokalbahn - Nebenbahn in H0
« Reactie #47 Gepost op: 26 February 2007, 16:06:30 »
Nog een optie, bezoek een beurs eens om de 2 jaar  ;)
Kijk dan nog eens  ;D
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Geoffrey Korstanje

• prutser
  • Offline Offline
« Reactie #48 Gepost op: 26 February 2007, 16:24:50 »
Even voor de duidelijkheid, ook ik had geen commentaar, quote van mezelf op de vorige pagina
Citaat
Prachtige banen maar bijna allemaal dezelfde als vorig jaar

Marijn zijn optie is inderdaad een mogelijkheid maar de organisatie zou ook een paar andere banen uit kunnen nodigen natuurlijk.

barry1972

• Offline Offline
  • A-C
« Reactie #49 Gepost op: 26 February 2007, 16:48:13 »
Hoi,

Inmiddels kan de titel verandert worden in wie is geweest en wil nog even zeuren ???

Hierbij mijn beurservaring;

Ik ben op zondag geweest en mij is het zeer goed bevallen, niet erg druk en ik kon alles goed zien.
Heb enkele foto's gemaakt en het viel mij op dat de mensen die de baan "exploiteerde"  zeer behulpzaam waren!!
Iedereen kwam naar mij toe om te vertellen waar er nog leuke kleine stukjes scenery te zien waren, met gelijk een leuk praatje erbij.
Misschien wordt er te weinig naar de kleine en leuke details gekeken die de baan juist leuk maken?
Ik kreeg er in ieder geval zeer positieve reactie's op.
Ik vond de baan in de hoek met de hilversum/utrechtse bovenleiding schitterend en dan vooral de bogen en de fantastische kleine details.
Misschien hebben sommigen deze baan al tig keer gezien, ik niet, en ik vond hem super!!
Verder mijn complimenten voor de grote baan in het midden , daar zaten ook heel leuke details in, ik heb er nog even met iemand staan praten over o.a. het maken van rietsigaren enz.
Had graag nog langer gepraat maar was met een familielid die gek is van tractors en dus verder wilde kijken  :'(
De baan waar blijkbaar een mede forum lid anwezig was heb ik ook bij staan kwijlen, een 8 delige irm!! of was het nou 10?  :o had geen oog meer voor de baan maar alleen voor de trein  :-X
Heb er ook de camera wagon zien rijden maar kon de tv niet vinden  ;D ;D ;D
Ook de baan met de fanfare en de euromast was echt schitterend!

Voor mij een zeer geslaagde beurs, dit was mijn 2e keer vorig jaar ben ik niet geweest.
Zal t.z.t. nog wat foto's neerzetten, maar kwam er thuis achter dat een goedkopere digitale camera leuk is voor voor vakantie kiekjes maar niet echt voor dit soort werk...
Tevens zag ik bij thuiskomst dat mijn beschikbare ruimte op dit momment echt veel te klein is voor het uitvoeren van al die leuke dingen. 8)

Wij hebben ons vermaakt.

Geoffrey Korstanje

• prutser
  • Offline Offline
« Reactie #50 Gepost op: 26 February 2007, 17:03:16 »
Wij zeuren niet, we hebben een mening.
Lees mijn eerdere bericht en dan zie je dat ik me ook zeker vermaakt heb.
Ik snap ook dat de bouwers niet elk jaar een nieuwe baan kunnen bouwen.
En de zeeuwse modelbouwers zullen ook altijd aanwezig zijn op de beurs.
Maar in de "gast" banen zou dan toch iets meer afwisseling kunnen zijn?
Zodat ik elk jaar nog meer kan genieten van al het moois ;)

Miguel

• Offline Offline
    • http://www.agrifoto.nl/
« Reactie #51 Gepost op: 26 February 2007, 17:20:45 »
Zo denk ik er dus ook over ;). Ik heb me ook vermaakt, anders zou ik er niet naar toe gegaan.
« Laatst bewerkt op: 26 February 2007, 18:13:57 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd. »

barry1972

• Offline Offline
  • A-C
« Reactie #52 Gepost op: 26 February 2007, 17:26:05 »
Geoffrey, Is ook niet persoonlijk bedoelt hoor  :D

Als ik dan toch iets mis dan was het wel de nieuwe faller kart baan.... die had ik graag gezien.
Maar daarvoor was deze modelbouw show vast niet bedoelt. 8)
« Laatst bewerkt op: 26 February 2007, 17:28:54 door barry »

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #53 Gepost op: 26 February 2007, 17:51:59 »
Maar in de "gast" banen zou dan toch iets meer afwisseling kunnen zijn?
Zodat ik elk jaar nog meer kan genieten van al het moois ;)

Door even op je vingers te fluiten kan je echt geen Gastbanen te voorschijn toveren hoor !!!!!!!!. Gasten moeten wel tijd en zin hebben om te komen en daar kan welke organisator dan ook (en zijn klanten) geen enkele invloed op uit oefenen. Ik zelf loop al jaren mee in het cicuit en heb zelden banen en/of diorama's gezien waar werkelijk NIETS op of aan veranderd was/is. Opmerkingen als "het zijn steeds de zelfde banen en/of inbrengen" en "dat heb ik al gezien "hebben wat mij betreft geen enkel houvast. Een aardige test is b.v. wat je gezien, maar wel in detail graag bij pakkem beet De stand van de RTM ?-SK

ps, gaat mij om het citaat. Niet om de man.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Geoffrey Korstanje

• prutser
  • Offline Offline
« Reactie #54 Gepost op: 26 February 2007, 18:07:17 »
Beste Hans,

Ik voel me niet persoonlijk aangesproken hoor ;)
Het is ook maar een idee, niet per direct een voorstel :)
Of de gastclubs wel of niet staan te springen om in Goes langs te komen heb ik geen idee van. Als dit het probleem is dan is er weinig aan te doen.

Even voor de duidelijkheid, ik promoot de beurs bij iedereen die ik ken.
Ik ben ook de starter van dit topic en ook op mijn site laat ik veel van de beurs zien zoals je al gezien had. Ik mis dit van de organisatie.
Op en klein introstukje op de site van de zeelandhallen na kom je op internet bijna niks tegen over deze beurs.Dat vind ik erg jammer.

Ik weet ook dat de zeeuwse verenigingen hier ook elk jaar aanwezig zijn en dat we niet elke keer een nieuw baan kunnen verwachten al hadden de baanbrekers die dit jaar wel.
Ook de MSVZ was al weer een stuk verder met de 3 rail baan en de n-spoorbaan was voor mij ook nieuw.
En zo kan ik nog wel even doorgaan maar dat heeft weinig zin.

Leg nog eens even uit wat je bedoeld met het laatste stukje van je bericht? Dit begrijp ik niet helemaal

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #55 Gepost op: 26 February 2007, 18:36:56 »
Ik zal bij het begin beginnen,
Het gaat niet alleen om de beurs in Goes, het is een algemeen probleem waar in dit draadje al eens de aandacht voor gevraagd wordt.
Dat je Goes een warm hard toedraag is wel bekent en ik heb uiteraard je album al eens bekeken.
Het probleem van Zeeland is het zelfde als dat van het hoge noorden en de NE-hoek. We zitten nu eenmaal niet centraal in Nederland en daarom is het voor de meeste Nederlanders een uithoek en daarom ook niet intressant. (kijk ook maar naar de vakbladen. Deze schitterden door hun afwezigheid en niet alleen RH en RM maar ook die uit de andere diciplines)Over de deelname van de Zeeuwse verenigingen heb ik dan ook niet te klagen, maar het gaf toch weer aan dat het een regionale gebeurtenis is/was. En ook ik vind dit jammer.
Dat laatste stukje was bedoeld voor die bezoeker die meende alles al eens eerder gezien te hebben. Daarom de vraag; wat heb je dan wel gezien?

Groetjes,

SK

Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Geoffrey Korstanje

• prutser
  • Offline Offline
« Reactie #56 Gepost op: 26 February 2007, 18:58:03 »
bedoel je het zo,

Ik ken natuurlijk niet de namen van de clubs uit mijn hoofd.
Ook kan je het wel zien als je de foto's van de beurs van 2006 met 2007 vergelijkt.
Maar de kleine ronde diorama met winter en zomer was al bekend.
Daarachter stond een diorama van een haventje, deze had ik nog niet gezien en ik vond deze prachtig :D

Maar de baan met de smarttoren en het dans cafe was er vorig jaar ook en ik heb hier niks nieuws op gezien.
Ook de baan met de beton fabriek schuin doorgesneden en het transport bedrijf was bekend van vorig jaar. hetzelfde geldt voor de grote LGB baan.
Voor de rest laat ik het je wel weten via een pb want dat wordt een heel lang verhaal hier. Ik zal alle foto's nog eens goed bekijken en reageren.

Gooierhaven

• Offline Offline
« Reactie #57 Gepost op: 26 February 2007, 19:22:27 »
Laat ik voorop stellen: Ik ben zelf dit jaar niet geweest.

Voorgaande jaren heb ik meerdere malen met M-Track er gestaan en in de toekomst zal ik er ook zeker weer eens staan met M-Track of met de EMG. Ik rijd er graag 3x voor op een neer (180 km enkele reis), maar niet elk jaar.

Goes vind ik altijd een leuk evenement. Niet te groot, lekker divers, leuk volk. Niet alleen treinofielen, maar ook bootjesmensen en trekkerfanaten. En vooral ook mensen uit de omgeving die gewoon lekker een dagje modelbouw komen kijken.

M-Track stond er dit jaar ook weer. Met Smart-toren en danscafé voor zover ik weet, maar ook met een groot aantal modules die nog nooit eerder aan welk evenement dan ook mee hadden gedaan. En zoals Sobat al opmerkte: let eens op de details, dan zie je vaak meer veranderingen.

Goes kiest voor zover ik weet bewust voor lokale en enkele nationale deelnemers. Een beurs organiseren is zoeken naar een evenwicht tussen inkomsten en uitgaven. Veel dure buitenlandse deelnemers betekenen een hoge entreeprijs. Veel verhuur van verkoopruimte betekent een relatief lage entreeprijs. Zoek de ideale mix, zou ik zeggen.

Voor het geval Goes geldt dat iets meer reclame en informatie over de deelnemers wel mag. Dat zou misschien ook een enkele teleurstelling kunnen voorkomen.

Jan

Wim Waleboer

• Offline Offline
  • Pluk de dag
    • Fotoalbum
« Reactie #58 Gepost op: 26 February 2007, 19:34:18 »
Ik heb als ex baanbreker en ex Hondekopper al heel wat expo's meegemaakt en net zoals Rembow al zei we kregen zelfs zulke mensen aan de baan die letterlijk alles stonden af te kraken en als je dan heel subtiel even doorvraagt blijkt meneer een pikosetje uit een sinterklaas actie van de hema a 17.50 te hebben en die rijden op een kale plaat zachtboard en zulke mensen kunnen inderdaad beter geen commentaar geven.
Ik heb afgelopen weekend wel andere dingen gezien dan vorig jaar, banen die uitgebreidt waren met nieuwe stukken(de bekende banen) ik heb banen gezien die minder waren dan vorig jaar en het moet eens gezegd Ik stond er dit jaar niet ;)
Wim
Modulair SalzBurgerLandesBahn en 500m2 LGBbaan
http://salzburgerlandesbahn.multiply.com/

Dion

• powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
« Reactie #59 Gepost op: 26 February 2007, 19:46:38 »
Dus als iemand iets niet mooi vind mag hij dat niet zeggen omdat hij een pikostartsetje heeft. Of iets anders wat iemand anders te min vind.

Geloof niet dat dat de bedoeling is.  Vind dat geen maatstaaf.

Wat iemand anders mooi vind of niet is niet aan iemand anders. Dit heeft op geen enkele manier te maken met wat iemand bezit.

Vind wel als iemand kritiek leverd dit wel moet onderbouwen.

Dion
« Laatst bewerkt op: 26 February 2007, 19:50:56 door dion »
groetjes Dion