Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 00:08:14
De (3d) knutsels van Ronald. door Jan-Peter
Vandaag om 00:04:32
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
28 maart 2024, 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
  

Auteur Topic: Modelbouwshow Goes. Wie gaat?  (gelezen 14636 keer)

btraornsuhobcd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1242
Re: Modelbouwshow Goes. Wie gaat?
« Reactie #30 Gepost op: 24 februari 2007, 19:21:29 »
ik ben ook geweest.
heb zo'n 2.5uur rond gelopen maar vond modelspoor toch niet veel aanwezig hoor. heb perronranden gekocht bij gm&s en gras. ik had gehoopt dat het boeiender zou zijn omdat dit keer er nieuwe hallen weren, helaas.
volgend jaar kom ik echt niet meer hoor!

mvg
Bart

Miguel

  • Offline Offline
  • Berichten: 91
    • http://www.agrifoto.nl/
Re: Modelbouwshow Goes. Wie gaat?
« Reactie #31 Gepost op: 24 februari 2007, 19:43:19 »
"Er stond niet veel bijzonders vond ik, ieder jaar lijkt wel hetzelfde. Maar toch leuk "

Wat een degenerende opmerking t.o.v. van de makers van de  topstukken uit de vaderlandse modelbouw.!!!!!!!
Als je zo'n opmerking durft te maken dan moet ik hier wel te maken hebben met een meestermodelbouwer. Waar kunnen we  jou werk bewonderen?

SK

Zo niet bedoeld natuurlijk, er stonden zeker mooie stukken. En niet alleen bij modelspoor. Maar wat ik bedoeld is eigenlijk dat het lijkt dat er ieder jaar veel dingen staan die er voorgaande jaren ook te zien waren. Ik heb vandaag niet echt veel nieuws gezien. Dus vandaar niet veel bijzonders, voor mij dan. Omdat ik het meeste al vaker heb gezien in Goes ;). Maar dat zegt niet dat ik het niet mooi vind. Juist niet want er stond zeker veel moois bij. En heb ook genoten van de andere modelbouw hobby's.

Ik hoop dat je het een beetje snapt SK, want mijn opmerking was niet zo bedoeld voor de modelbouwers ;)

En als je m'n werk wilt komen bewonderen, kom dan maar eens langs. Weet niet of het de moeite zal zijn want een 'meestermodelbouwer' ben ik niet :-|.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re: Modelbouwshow Goes. Wie gaat?
« Reactie #32 Gepost op: 24 februari 2007, 19:58:28 »
OK je uitleg geaccepteerd.
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Re: Modelbouwshow Goes. Wie gaat?
« Reactie #33 Gepost op: 24 februari 2007, 21:50:37 »
Ik ben het ook met Miquel eens,

Prachtige banen maar bijna allemaal dezelfde als vorig jaar. Voor de scheepsmodellen krek hetzelfde. Toch wel genoten van de beurs maar ik had het op 2 uur wel gezien.

Maar evengoed weer veel foto's gemaakt en ze staan inmiddels online.
Daar kan je ini eder geval wel zien dat er mooie banen aanwezig waren :)
Als je op mijn site in het nav menu geheel linksonder kijkt zie je
Goes 2007 staan.

Veel plezier ermee.
« Laatst bewerkt op: 24 februari 2007, 22:12:55 door Geoffrey Korstanje »

zeeuwsepeter

  • Offline Offline
  • Berichten: 67
Re: Modelbouwshow Goes. Wie gaat?
« Reactie #34 Gepost op: 24 februari 2007, 22:20:50 »
Vandaag al veel gelachen, foto voor Chris gemaakt tbv het dartbord ;D , en morgen weer kijken of we zonder crashes kunnen rijden.
Tevens morgen de camera weer laten rondrijden, was wel grappig.

groetsels
Peter
foto copieren? ff vragen!

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re: Modelbouwshow Goes. Wie gaat?
« Reactie #35 Gepost op: 24 februari 2007, 22:46:51 »
Foto ontvangen en doorgestuurd  ;D ;D ;D

Thanx !

JaJo

  • Offline Offline
  • Berichten: 11147
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Re: Modelbouwshow Goes. Wie gaat?
« Reactie #36 Gepost op: 25 februari 2007, 09:46:29 »
Citaat
Als je op mijn site in het nav menu geheel linksonder kijkt zie je
Goes 2007 staan.

Vanmorgen lekker op mijn gemak de foto's van Goes bekeken. Er is toch behoorlijk wat te zien zo te zien...
Vorige week in Arnhem en nu weer naar Goes is een beetje te veel van het goede.
Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Wim Waleboer

  • Offline Offline
  • Berichten: 196
  • Pluk de dag
    • Fotoalbum
Re: Modelbouwshow Goes. Wie gaat?
« Reactie #37 Gepost op: 26 februari 2007, 12:14:27 »
Ik ben zaterdag geweest en het was in ieder geval voor de kassa weer druk.voordeel was wel dat je nu half binnen staat en met een beetje pech in de draaideur maar in ieder geval droog.
Vond de aanwezigheid van banen inderdaad voornamelijk bekend,vorig jaar een voorbeschouwinkje van de Broeders Messieux Walemons en deze keer de volledige baan en wat niet iedereen kan zien , ze hebben een biertender achter de coulissen dus dat zit daar prima.
Wat boten, vliegtuigen en auto,s betreft ja, het lijkt inderdaad op vorig jaar,maar of dat zo is weet ik niet want een daf is voor mij een daf van wie die ook is,maar dat is mijn beleving in deze branche ik ga voor de treinen en ik vond het weer prachtig
Modulair SalzBurgerLandesBahn en 500m2 LGBbaan
http://salzburgerlandesbahn.multiply.com/

Reggy

  • Offline Offline
  • Berichten: 184
Re: Modelbouwshow Goes. Wie gaat?
« Reactie #38 Gepost op: 26 februari 2007, 13:36:57 »
Het is voor onze club weer net als ieder jaar een fijne beurs geweest.
Het lijkt erop dat er toch nog steeds mensen zijn die veel te veel treinen verwachten maar op een modelBOUW beurs kom je nu eenmaal ook andere dingen tegen en als je daar nu maar goed genoeg naar kijkt dan valt daar ook nog veel van te leren. Ook hebben we weer te maken met de muggenzifters die schijnbaar niet begrijpen dat het bouwen van een modelspoorbaan enorm in de papieren loopt en het dus niet mogelijk is met weinig mensen om maar ieder jaar met iets nieuws te komen, hoeft ook niet want als je iedere baan goed wilt bekijken kun jer er jaren over doen en voor wie het niet begrijpen wil zou ik willen zeggen, en dan zeg ik het misschien hard maar het zij zo, STOP met dat gezeik en laat zelf wat zien en dan ook nog iets wat zeer de moeite waard is anders heb je totaal geen recht van spreken en moet je thuis blijven om bij je eigen treintjes te gaan zitten kwijlen.
Kortom, laat ieder in zijn waarde en geniet van wat er te zien is.

Even over de zeelandhallen zelf, het is op vele punten veel verbeterd en zeker voor wat betreft de toiletten en de parking dus laten we hopen dat deze beurs een succes blijft want dat is het al 15 jaar.



Mvrgr.  Hans

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re: Modelbouwshow Goes. Wie gaat?
« Reactie #39 Gepost op: 26 februari 2007, 14:09:39 »
De beurs zat goed in elkaar.
Goede organisatie.
Prima restaurant.
Genoeg wc's
Lekkere brede paden.

Genoeg te zien.
Echter, de modelspoorder is verwent en gewend dat er handel te vinden is.
Deze is niet te vinden op deze beurs.
Nu, met de uitbreiding van de hallen, moet men daar volgend jaar toch echt eens naar gaan kijken.

Het is gewoon leuk, als je op een beurs ook het een en ander kan scoren.

POLDERMODEL

  • Offline Offline
  • Berichten: 95
  • POLDERMODEL
Re: Modelbouwshow Goes. Wie gaat?
« Reactie #40 Gepost op: 26 februari 2007, 14:26:41 »
Het probleem met bezoekers van treinenbeurzen is, wat verwacht men er van. Als exposant van Poldermodel moet je veel moeite en tijd er in steken op b.v. in Goes te staan met je modelbaan. Een snipperdag nemen, vrijdag opbouwen en laat weer naar huis. Volgende ochtend 125 km heen rijden, op tijd aanwezig zijn, baan schoonmaken en rijdend materieel er op zetten, de hele dag staan en praten. Weer 125 km terug naar huis, volgende dag idem en na afloop 18.00 uur alles afbreken, in je auto laden, onderweg eten en laat thuis, alles weer uitpakken en opbergen. De week daarna alles weer repareren wat kapot is gegaan door het tentoonstellen en vervoer. Als de bezoeker dan vindt dat hij er niets aan vindt en niets bijzondrs heef gezien......Tja, waarom doen wij als exposanten eigenlijk al deze moeite.
Gelukkig komen er ook heel veel bezoekers die je complimenten maken over het getoonde. Ook vindt men dat er op de ene tentoonstelling is te weinig handel, de andere teveel handel. Realiseer je wel dat het niet eenvoudig is om voor een organisator dit voor iedereen naar de zin te maken. Ook de kosten spelen een zeer grote rol hierin. Het een moet het ander opvangen en kostendekkend kunnen zijn. De entree prijs in Goes is laagdrempelig. Betekend ook weinig inkomsten hieruit, dus lagere onkosten vergoedingen voor deelnemers. Alles heeft zijn evenwicht nodig.

Devies: GENIET NU MAAR DAT ER NOG MENSEN ZIJN DIE DIT WILLEN ORGANISEREN EN WE MET ZIJN ALLEN KUNNEN KIJKEN NAAR SOMS PRACHTIGE SHOWSTUKKEN WAAR HEEL VEEL GELD IN IS GESTOPT. Stop met mekkeren. Elke beurs heeft zijn eigen karakter, dus neem zoals het is en geef allenpositieve kritiek waar anderen van kunnen leren.
De beste stuurlui staan vaak aan de wal!!!

Filip Sleurink

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21631
Re: Modelbouwshow Goes. Wie gaat?
« Reactie #41 Gepost op: 26 februari 2007, 14:39:08 »
[...] voor wie het niet begrijpen wil zou ik willen zeggen, en dan zeg ik het misschien hard maar het zij zo, STOP met dat gezeik en laat zelf wat zien en dan ook nog iets wat zeer de moeite waard is anders heb je totaal geen recht van spreken en moet je thuis blijven om bij je eigen treintjes te gaan zitten kwijlen.


En dat vind ik nou leuterkoek. Mensen die bereid zijn geld neer te tellen voor een entreekaartje en schaarse vrije tijd in een bezoek investeren hebben ook het recht te oordelen over wat ze daarvoor te zien krijgen. De eigen modelbouwcapaciteiten hebben daar helemaal niks mee te maken. Zou wat moois worden.  >:( Of mag ik ook niks vinden over een boek, een concert of een schilderij, omdat ik zelf geen romans schrijf, weinig musiceer en al helemaal niet schilder? Een vreemde redenering die ik eigenlijk alleen in de modelbouw tegenkom.
« Laatst bewerkt op: 26 februari 2007, 14:41:13 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

POLDERMODEL

  • Offline Offline
  • Berichten: 95
  • POLDERMODEL
Re: Modelbouwshow Goes. Wie gaat?
« Reactie #42 Gepost op: 26 februari 2007, 14:52:38 »
Henk, ik denk dat je op een heel andere golflengte zit wat betreft modelbouw. Vertel dan eens wat jij verwacht te zullen gaan zien b.v. in Goes.
Ik ben heel benieuwd naar jou reactie, ik heb net uitgelegd dat alles in een bepaalde verhouduing staat. Inkomsten, kosten, te betalen vergoedingen voor deelnemers. In de Zeelandhallen kan men het zich niet permiteren om b.v. modelbouwers uit Engeland, Frankrijk of ander Europesche landen te laten overkomen. Dit kost een vermogen om deze mensen onder te brengen in hotels e.d. Tenzij je bereid bent om 25.= of 30.= eure te gaan betalen voor een entree kaartje. Want dan zij ook de poppen aan het dansen.
Graag jou visie hoe het dan wel moet

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re: Modelbouwshow Goes. Wie gaat?
« Reactie #43 Gepost op: 26 februari 2007, 14:55:58 »
Heren, dames

Ik denk dat mensen die roepen, er stonden al weer dezelfde banen, de banen op zich niet aanvallen, want wat er staat is prima.
Zeer fraai zelfs.
Maar voor die bezoeker, is er weer een jaar voorbij, koopt een kaartje en verwacht wat nieuws. Ja, dat klinkt KEIHARD in de oren van modelbouwers, want een nieuwe baan bouw je niet in een jaar, en waar haal je in godsnaam de tijd en geld vandaan. Ik geef maar aan hoe de bezoeker (consument) denkt.

Dat is wat men bedoelt (denk ik)
Filip's zijn reactie is zeker waar, maar toch hoor ik nu al 3 jaar lang hetzelfde NA een beurs in de zeelandhallen en elk jaar loopt dit draadje uit op deze gesprekken..........

Vorig jaar verdween dit draadje achter een slot vanwege ruzies.
Het jaar daarvoor ook al......

« Laatst bewerkt op: 26 februari 2007, 14:59:35 door Chris van Diesen »

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Modelbouwshow Goes. Wie gaat?
« Reactie #44 Gepost op: 26 februari 2007, 15:08:22 »
En anders voor de mensen die zich storen aan immer maar de zelfde banen heb ik de ultime oplossing bedacht!!

Men neme een jaar de tijd en bouwen zelf een baan. Daarbij komt heel wat kijken, zeker als je een beetje orgineel uit de hoek wenst te komen. Maar het levert je ook een jaar lang buitengewoon veel lol op!
En vergeet je dan niet in te schrijven voor een beurs natuurlijk!  ;)  ;D

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.