Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Baan in Los Angeles door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:46:22
Messing en Profirails door elkaar gebruikt, oa op klimspiraal. door saskia
Vandaag om 12:41:35
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 12:34:25
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:33:42
Rondom Charlois door Huup
Vandaag om 12:33:30
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:24:39
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door wob
Vandaag om 12:13:49
Alternatieven voor servo's door bask185
Vandaag om 12:01:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 11:53:10
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door bask185
Vandaag om 11:49:24
Slugs & Andere Rariteiten door V200-G2000
Vandaag om 11:41:12
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door MacArthur
Vandaag om 11:37:08
Blokkendoos BD 9151 probleem (motor) door henk
Vandaag om 11:34:08
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door mass am see
Vandaag om 11:16:35
Smalspoor in gebruik bij Friese landaanwinning door Reinout van Rees
Vandaag om 11:03:08
VERPLAATST: Arbeidsongevallen (was: smalspoor in gebruik bij Friese landaanwinning) door Reinout van Rees
Vandaag om 11:00:34
bouwtekening amsterdamse tram door R1954
Vandaag om 11:00:18
Eindstation Daarhuizen door VulcanRaven
Vandaag om 10:55:42
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Jelmer
Vandaag om 10:24:52
Frans loodsje et cetera door Met een sik
Vandaag om 10:17:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Eric B
Vandaag om 09:51:49
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 09:39:10
Layne, Somewhere South. door mass am see
Vandaag om 08:54:29
Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
Vandaag om 08:33:26
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 08:12:53
Modeltrein Express Slps II, afval container draagwagens. VAM, Essent door Eric B
Vandaag om 07:24:14
29 november verkoop MSV door Rick
Vandaag om 07:19:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
10 November 2025, 23:11:08
Zelfgemaakt BiDiB modules door AP3737
10 November 2025, 23:10:38
Hoe een schaduwstation automatiseren door Dirk
10 November 2025, 22:32:29
  

Auteur Topic: Treinbotsing Zevenaar  (gelezen 32567 keer)

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:Treinbotsing Zevenaar
« Reactie #30 Gepost op: 11 January 2011, 16:37:52 »
kristallen bol defect

Nog meer schade, zucht....

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re:Treinbotsing Zevenaar
« Reactie #31 Gepost op: 11 January 2011, 16:48:28 »
Ja een ongeluk komt nooit alleen.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Johan Vermij

  • Welkom in het Digitale Stoomtijdperk
  • Offline Offline
  • Berichten: 1285
Re:Treinbotsing Zevenaar
« Reactie #32 Gepost op: 11 January 2011, 16:56:08 »
Al eerder in het draadje is aan de hand van de foto al geprobeerd te reconstrueren wat er nou precies gebeurd is.


Bron Foto: http://twitpic.com/3p1x33


Interpreteer ik de beelden goed als ik zeg dat het erop lijkt dat de goederentrein bezig was met overlopen van het ene naar het andere spoor en dat de ICE 'm vrijwel aan de staart geraakt heeft?

en

Ziet inderdaad zo uit dat spoor dat naar de linkerkant loopt, kan zijn om het staion aan de zuidkant voorbij te rijden maar het kan ook zijn dat er iets verderop naar het spoor dat naar de betuwe lijn gaat wordt overgegaan,

Hoe zouden wij, ervaren sporenleggers de boel neerleggen rondom ons station?
« Laatst bewerkt op: 11 January 2011, 17:03:43 door Bob Rodenburg »
Era II / III British N-gauge - Graham Farish, Peco
Edinburgh Haymarket - North British Distillery

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10764
Re:Treinbotsing Zevenaar
« Reactie #33 Gepost op: 11 January 2011, 16:58:30 »
Zijn er al mannen in witte pakken gesignaleerd?
No dress rehearsel, this is our life.

CKLX

  • Offline Offline
  • Berichten: 922
    • Secondtrains.com
Re:Treinbotsing Zevenaar
« Reactie #34 Gepost op: 11 January 2011, 16:59:13 »

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re:Treinbotsing Zevenaar
« Reactie #35 Gepost op: 11 January 2011, 17:02:38 »
Wel apart die noodladder voor de machinist.

Is dat in Duitsland standaard uitrusting op tractievoertuigen?

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Richey

  • Offline Offline
  • Berichten: 1045
Re:Treinbotsing Zevenaar
« Reactie #36 Gepost op: 11 January 2011, 17:04:28 »
Hmm... valt me op dat elke keer als ze zo'n ding slopen het wel een nederlandse is... Toen ook al bij Amsterdam, dat stel wat die bovenleiding paal op z'n dak kreeg (als het niet dezelfde is...?).

Rutger

  • Offline Offline
  • Berichten: 23
Re:Treinbotsing Zevenaar
« Reactie #37 Gepost op: 11 January 2011, 17:19:46 »
Ik heb vanmiddag wat foto's gemaakt. Het lijkt er inderdaad op dat de ICE (met vrij lage snelheid) nog nèt de laatste goederenwagen geraakt heeft op de wissel.













De deur ontbreekt.









De deur...



Deze wagon staat met beide draaistellen uit de rails.









Hier is het waarschijnlijk boem gegaan. Let ook op de bielzen.





De mannen van ProRail ongevallenbestrijding zijn al een oplossing aan het bedenken.

Groetjes,

Rutger
Märklin H0, Stoom, Spoorzoeken & Fotograferen
Sr Trdl

willem22

  • Offline Offline
  • Berichten: 1543
    • willem22
Re:Treinbotsing Zevenaar
« Reactie #38 Gepost op: 11 January 2011, 17:19:52 »
Ik zal even een mail sturen naar een vriend ,is machinist op een gelijkwaardige ICE.

wil.

Maarten.T

  • Offline Offline
  • Berichten: 973
    • https://www.flickr.com/photos/maartentalsma/
Re:Treinbotsing Zevenaar
« Reactie #39 Gepost op: 11 January 2011, 18:22:00 »
Wel apart die noodladder voor de machinist.
Is dat in Duitsland standaard uitrusting op tractievoertuigen?
Gr.
Eric
Ja die noodtrap is een standaard uitrusting voor de ICE. Deze noodtrap bevind zich in iedere cabine van een ICE. In de trein bevinden zich nog meer trappen. Voor het geval als er reizigers geevactueerd moeten worden. Nu heeft een andere organisatie al een trap gelevert.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4076
Re:Treinbotsing Zevenaar
« Reactie #40 Gepost op: 11 January 2011, 22:09:58 »
Die cabine trap zal er wel zijn mede met het idee dat er ook geen cabinedeur is...

Kronefan

  • Offline Offline
  • Berichten: 265
Re:Treinbotsing Zevenaar
« Reactie #41 Gepost op: 11 January 2011, 23:12:29 »
Hallo ik kom uit zevenaar zelf heb de ramp bekeken. waren 3 locs de strukton apart bijgekomen de v 156 van de rurhtbahn en de nmbs 2800 serie

Ik denk niet dat er 3 locs van Strukton bij waren. De Carin staat zover ik weet bij de TD in Zutphen. Zo ook de Willy deze krijgt een 8R revisie en de Demi kwam ik om 15.00 uur met een cassettetrein tegen in Den Bosch. De Danique die op alle foto's wel te zien is stond er inderdaad. Maar dit was een toevallige passant in het kader van opleiding machinisten.

De v156 zou overigens de loc van de goederentrein zijn.

Anoniem

  • Gast
Re:Treinbotsing Zevenaar
« Reactie #42 Gepost op: 12 January 2011, 00:17:07 »
Ik denk niet dat er bedoeld wordt dat er 3 Struktonlocs waren, ik lees de zin als volgt:

Hallo, ik kom uit Zevenaar zelf. Heb de ramp bekeken. Waren 3 locs: de Strukton (apart bijgekomen), de V 156 van de Rurtalbahn en de NMBS 2800-serie.

Maar zonder punten, komma's en haakjes is het inderdaad een behoorlijk verwarrend bericht...

willem22

  • Offline Offline
  • Berichten: 1543
    • willem22
Re:Treinbotsing Zevenaar
« Reactie #43 Gepost op: 12 January 2011, 00:51:48 »
Deze procedure kon helaas niet meer plaats vinden.



Misschien niet de beste foto maar de scanner liet het afweten.

wil.

Gert1

  • Gast
Re:Treinbotsing Zevenaar
« Reactie #44 Gepost op: 12 January 2011, 09:39:45 »
Aangenomen dat de ICE groen licht had, kan dat volgens mij maar twee dingen betekenen:
  • of de goederentrein is te vroeg gestopt en was daardoor net niet ver genoeg voorbij het wissel gereden
  • of de goederentrein was te lang

Dat laatste lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Een vervoerder zal toch niet even een paar extra wagens aan zijn trein hangen als hem dat zo uitkomt. Ik mag toch aannemen dat er strenge voorschriften gelden voor de toegelaten lengte.
Dan lijkt alleen de eerste optie nog mogelijk. Maar als dat zo gegaan is, hoe kan het dan dat de ICE groen licht kreeg? Er zou toch gedetecteerd moeten worden dat de goederentrein nog niet helemaal voorbij de wissel was? Of zie ik iets totaal over het hoofd?

mvg,
Gert