Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik van den Eijnden
Vandaag om 12:50:15
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Sven
Vandaag om 12:44:30
Halling aandrijvingen door Sven
Vandaag om 12:40:38
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Modellbahnwagen
Vandaag om 12:19:43
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:16:44
Da's Daz 2 door Noordernet
Vandaag om 11:30:08
Lima IRM versleten tandwiel + reparatie door ronald100
Vandaag om 10:41:25
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 10:39:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:30:45
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 09:49:27
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 09:46:31
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 09:41:37
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 09:40:36
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 09:34:52
Handleiding van de Roco kraan 46901 NS kraan 482 door Jelmer
Vandaag om 09:32:46
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:29:06
Rheinburg, TP V/VI door Jelmer
Vandaag om 09:25:27
Layne, Somewhere South. door tothebeach
Vandaag om 09:25:04
Bauarbeiten im gange door tothebeach
Vandaag om 09:22:04
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen door Jelmer
Vandaag om 09:21:18
Kibri station CALW ingekort als NS station door eichddraig
Vandaag om 08:29:06
Exact-Train 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 08:28:21
iTrain versus Windigiped door Pain0_8
Vandaag om 05:04:03
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 02:23:12
Rangeerbaan Molenhoek door Ronald Halma
11 September 2025, 23:47:27
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein door Seinhuis
11 September 2025, 22:11:53
Overstap naar HTM door Jan Bennink
11 September 2025, 21:19:33
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
11 September 2025, 21:06:37
Vandaag bij pon door Jean-Pierre
11 September 2025, 21:04:48
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
11 September 2025, 20:52:20
  

Auteur Topic: Treinbotsing Zevenaar  (gelezen 31923 keer)

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:Treinbotsing Zevenaar
« Reactie #30 Gepost op: 11 January 2011, 16:37:52 »
kristallen bol defect

Nog meer schade, zucht....

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8110
Re:Treinbotsing Zevenaar
« Reactie #31 Gepost op: 11 January 2011, 16:48:28 »
Ja een ongeluk komt nooit alleen.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Johan Vermij

  • Welkom in het Digitale Stoomtijdperk
  • Offline Offline
  • Berichten: 1285
Re:Treinbotsing Zevenaar
« Reactie #32 Gepost op: 11 January 2011, 16:56:08 »
Al eerder in het draadje is aan de hand van de foto al geprobeerd te reconstrueren wat er nou precies gebeurd is.


Bron Foto: http://twitpic.com/3p1x33


Interpreteer ik de beelden goed als ik zeg dat het erop lijkt dat de goederentrein bezig was met overlopen van het ene naar het andere spoor en dat de ICE 'm vrijwel aan de staart geraakt heeft?

en

Ziet inderdaad zo uit dat spoor dat naar de linkerkant loopt, kan zijn om het staion aan de zuidkant voorbij te rijden maar het kan ook zijn dat er iets verderop naar het spoor dat naar de betuwe lijn gaat wordt overgegaan,

Hoe zouden wij, ervaren sporenleggers de boel neerleggen rondom ons station?
« Laatst bewerkt op: 11 January 2011, 17:03:43 door Bob Rodenburg »
Era II / III British N-gauge - Graham Farish, Peco
Edinburgh Haymarket - North British Distillery

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10771
Re:Treinbotsing Zevenaar
« Reactie #33 Gepost op: 11 January 2011, 16:58:30 »
Zijn er al mannen in witte pakken gesignaleerd?
No dress rehearsel, this is our life.

CKLX

  • Offline Offline
  • Berichten: 923
    • Secondtrains.com
Re:Treinbotsing Zevenaar
« Reactie #34 Gepost op: 11 January 2011, 16:59:13 »

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8110
Re:Treinbotsing Zevenaar
« Reactie #35 Gepost op: 11 January 2011, 17:02:38 »
Wel apart die noodladder voor de machinist.

Is dat in Duitsland standaard uitrusting op tractievoertuigen?

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Richey

  • Offline Offline
  • Berichten: 1045
Re:Treinbotsing Zevenaar
« Reactie #36 Gepost op: 11 January 2011, 17:04:28 »
Hmm... valt me op dat elke keer als ze zo'n ding slopen het wel een nederlandse is... Toen ook al bij Amsterdam, dat stel wat die bovenleiding paal op z'n dak kreeg (als het niet dezelfde is...?).

Rutger

  • Offline Offline
  • Berichten: 23
Re:Treinbotsing Zevenaar
« Reactie #37 Gepost op: 11 January 2011, 17:19:46 »
Ik heb vanmiddag wat foto's gemaakt. Het lijkt er inderdaad op dat de ICE (met vrij lage snelheid) nog nèt de laatste goederenwagen geraakt heeft op de wissel.













De deur ontbreekt.









De deur...



Deze wagon staat met beide draaistellen uit de rails.









Hier is het waarschijnlijk boem gegaan. Let ook op de bielzen.





De mannen van ProRail ongevallenbestrijding zijn al een oplossing aan het bedenken.

Groetjes,

Rutger
Märklin H0, Stoom, Spoorzoeken & Fotograferen
Sr Trdl

willem22

  • Offline Offline
  • Berichten: 1544
    • willem22
Re:Treinbotsing Zevenaar
« Reactie #38 Gepost op: 11 January 2011, 17:19:52 »
Ik zal even een mail sturen naar een vriend ,is machinist op een gelijkwaardige ICE.

wil.

Maarten.T

  • Offline Offline
  • Berichten: 974
    • https://www.flickr.com/photos/maartentalsma/
Re:Treinbotsing Zevenaar
« Reactie #39 Gepost op: 11 January 2011, 18:22:00 »
Wel apart die noodladder voor de machinist.
Is dat in Duitsland standaard uitrusting op tractievoertuigen?
Gr.
Eric
Ja die noodtrap is een standaard uitrusting voor de ICE. Deze noodtrap bevind zich in iedere cabine van een ICE. In de trein bevinden zich nog meer trappen. Voor het geval als er reizigers geevactueerd moeten worden. Nu heeft een andere organisatie al een trap gelevert.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4066
Re:Treinbotsing Zevenaar
« Reactie #40 Gepost op: 11 January 2011, 22:09:58 »
Die cabine trap zal er wel zijn mede met het idee dat er ook geen cabinedeur is...

Kronefan

  • Offline Offline
  • Berichten: 265
Re:Treinbotsing Zevenaar
« Reactie #41 Gepost op: 11 January 2011, 23:12:29 »
Hallo ik kom uit zevenaar zelf heb de ramp bekeken. waren 3 locs de strukton apart bijgekomen de v 156 van de rurhtbahn en de nmbs 2800 serie

Ik denk niet dat er 3 locs van Strukton bij waren. De Carin staat zover ik weet bij de TD in Zutphen. Zo ook de Willy deze krijgt een 8R revisie en de Demi kwam ik om 15.00 uur met een cassettetrein tegen in Den Bosch. De Danique die op alle foto's wel te zien is stond er inderdaad. Maar dit was een toevallige passant in het kader van opleiding machinisten.

De v156 zou overigens de loc van de goederentrein zijn.

Anoniem

  • Gast
Re:Treinbotsing Zevenaar
« Reactie #42 Gepost op: 12 January 2011, 00:17:07 »
Ik denk niet dat er bedoeld wordt dat er 3 Struktonlocs waren, ik lees de zin als volgt:

Hallo, ik kom uit Zevenaar zelf. Heb de ramp bekeken. Waren 3 locs: de Strukton (apart bijgekomen), de V 156 van de Rurtalbahn en de NMBS 2800-serie.

Maar zonder punten, komma's en haakjes is het inderdaad een behoorlijk verwarrend bericht...

willem22

  • Offline Offline
  • Berichten: 1544
    • willem22
Re:Treinbotsing Zevenaar
« Reactie #43 Gepost op: 12 January 2011, 00:51:48 »
Deze procedure kon helaas niet meer plaats vinden.



Misschien niet de beste foto maar de scanner liet het afweten.

wil.

Gert1

  • Gast
Re:Treinbotsing Zevenaar
« Reactie #44 Gepost op: 12 January 2011, 09:39:45 »
Aangenomen dat de ICE groen licht had, kan dat volgens mij maar twee dingen betekenen:
  • of de goederentrein is te vroeg gestopt en was daardoor net niet ver genoeg voorbij het wissel gereden
  • of de goederentrein was te lang

Dat laatste lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Een vervoerder zal toch niet even een paar extra wagens aan zijn trein hangen als hem dat zo uitkomt. Ik mag toch aannemen dat er strenge voorschriften gelden voor de toegelaten lengte.
Dan lijkt alleen de eerste optie nog mogelijk. Maar als dat zo gegaan is, hoe kan het dan dat de ICE groen licht kreeg? Er zou toch gedetecteerd moeten worden dat de goederentrein nog niet helemaal voorbij de wissel was? Of zie ik iets totaal over het hoofd?

mvg,
Gert