Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

365 "Het is weekend foto's" door Prutsert
Vandaag om 12:18:05
Vreemd probleem door RobVille
Vandaag om 11:52:37
S88n bus splitsen door Dave.......
Vandaag om 11:47:45
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door hervé
Vandaag om 11:20:13
Yet Another Servo Decoder door Eric v C
Vandaag om 11:13:37
Raadplaatje door Nullem
Vandaag om 11:07:58
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Jelmer
Vandaag om 10:45:11
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 10:26:32
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 10:11:10
Licht op Roco BR52 is niet (ana)logisch.. door Martijn1974
Vandaag om 09:58:31
Een NS 5500 knutselen door Bert Senden
Vandaag om 08:59:27
Klein baantje 1200x1200mm door spoorijzer
Vandaag om 08:22:45
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 00:05:15
Lima IRM pimpen door W. Dagevos
09 July 2025, 23:52:58
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Scratchbuilt
09 July 2025, 22:49:12
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
09 July 2025, 22:46:39
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
09 July 2025, 21:45:37
Zelfbouw draaischijf 3D printer - Rocrail WIO Raspberry Pico (W) door AlbertG
09 July 2025, 21:15:36
Lagers vervangen DJH NS 3300 door Tomasso
09 July 2025, 20:22:35
De Projecten van RetroJack door Wim Vink
09 July 2025, 19:58:57
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door TonM
09 July 2025, 19:40:53
Roco 2025 door Corné81
09 July 2025, 19:35:28
Sfeer op je modelbaan door Frits C
09 July 2025, 19:12:42
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
09 July 2025, 18:17:53
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Torikoos
09 July 2025, 17:48:40
Ronald doet de Fork Challenge! door Torikoos
09 July 2025, 17:34:00
PB Models, ICR-rijtuigen door Ralf Wittkamp
09 July 2025, 15:45:47
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
09 July 2025, 15:40:46
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door orientexpress
09 July 2025, 13:07:13
Philotrain 3737 rijeigenschappen verbeteren door Rico [momfer]
09 July 2025, 13:00:33
  

Auteur Topic: Roco NS plan V  (gelezen 577656 keer)

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1275 Gepost op: 13 July 2012, 22:07:38 »
Bekijk deze foto maar eens:
http://www.hetutrechtsarchief.nl/collectie/beeldmateriaal/fotografische_documenten/1960-1970/807553
Deze lijken mij niet zo hard?  ;D
Nee, die niet nee  :D
Plan T en de eerste serie plan V is wel degelijk afgeleverd met dikke klapzittingen, (zie ook foto Utrechts archief enige post hierboven) deze hebben er tot de eerste revisieronde in gezeten. De latere plan V's zijn direct geleverd met de harde nephoutnerfzittingen. Tijdens de eerste revisieronde zijn de dikkeklapzittingen gelijk gemaakt aan de latere leveringen plan V (Talbot)
Blijkbaar. Ik heb deze nooit gezien (of my memory doesn't serve me well :-\ als ik ze ooit in een artikel heb gezien), maar ja, da's vanaf 1980 ofzo.

Spoorrelais

  • Offline Offline
  • Berichten: 571
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1276 Gepost op: 13 July 2012, 22:21:34 »
Volgens mij zat er een ladder in de bagage afdeling, waar in de beginjaren ook een koppelboom aanwezig was. Later zijn die eruit gehaald.

Andre
De bouw van Berkendam is begonnen.

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2821
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1277 Gepost op: 15 July 2012, 10:48:22 »
Gisteren van de vakantie weer gekomen
De plan V was al geleverd op 4-7 door WL uit Munster
Prachtig model alleen jammer waarom 2 decoders.

Cor

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4304
    • Gouda in H0
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1278 Gepost op: 15 July 2012, 13:55:18 »
Iemand al een Douwe Egberts stel uit de 431 gemaakt? Is dit te doen met dit stel? De Decals heb ik hier liggen en ze kunnen goed over de deuren, ofwel ze voor het Fleischmann stel zijn ontwikkeld...

Groet

Bernd
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1279 Gepost op: 15 July 2012, 14:23:06 »
Nope.
Dat kan niet met deze mal variant.

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3589
    • Flickr
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1280 Gepost op: 15 July 2012, 14:24:50 »
Even wachten op de plan V1-3 in de uitvoering van de jaren 80/90  8)

steven346

  • Offline Offline
  • Berichten: 407
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1281 Gepost op: 15 July 2012, 14:32:41 »
Jaartje ofzo geduld hebben dan :P

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5367
  • Modelspoor is emotie...
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1282 Gepost op: 15 July 2012, 14:57:31 »
Nope.
Dat kan niet met deze mal variant.

Moet ik je helaas tegenspreken Chris. Het huidige Roco-model van de 431 hoort in de serie V1-V3 thuis, waar ook de koffiestellen toe behoorden. Hebben met de DE-reclame rondgereden nog voor verbouwing van de bagageruimte (zie bijgevoegde foto van Nico Spilt)


Fotobijschrift: Utrecht, 14 april 1995. Een elektrisch DE-treinstel! Bij wijze van proef had Douwe Egberts koffieautomaten geïnstalleerd in de treinstellen 401 t/m 412. Dit is treinstel 403. Het stel is duidelijk herkenbaar aan de rode reclames die over de zwenkdeuren zijn geplakt.
« Laatst bewerkt op: 15 July 2012, 15:01:19 door Wijktrein »
Tbinnebarretije…

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3589
    • Flickr
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1283 Gepost op: 15 July 2012, 15:01:23 »
Ik ga ervan uit dat in dit topic al een heleboel keer is verteld wat het verschil is tussen deze 'oerversie' V3 van Roco en de standaard versie na de vroege constructiewijzigingen en andere uiterlijke aanpassingen.

treinenhobby

  • Online Online
  • Berichten: 411
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1284 Gepost op: 15 July 2012, 15:03:00 »
De DE-versie heeft, zoals op de foto te zien, kleine ramen in de cabine deuren.
Aangezien de Roco variant grote ramen heeft, kan zo'n stel dus geen DE-reclame hebben...

AB 7216

  • Offline Offline
  • Berichten: 1626
    • Dwangrail.nl
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1285 Gepost op: 15 July 2012, 15:07:15 »
Bij deze variant zitten de koersrollen niet meer boven de WC ramen, maar boven de 2e klasse ramen. Dus Chris heeft gelijk, met huidige versie van de Roco plan V kun je geen DE variant maken.

En nu een bakje koffie 8)
Arjen
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6679
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1286 Gepost op: 15 July 2012, 15:33:01 »
Het blijft vermakelijk al die versie's plan V, wat wel en wat niet kan, grote en kleine ramen, enz.. :)

Ben benieuwd, hopelijk komende week de bespreking van de nieuwe Piko plan V Benelux. :P ;D

Gr, Ben.

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5367
  • Modelspoor is emotie...
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1287 Gepost op: 15 July 2012, 15:36:02 »
Bij deze variant zitten de koersrollen niet meer boven de WC ramen, maar boven de 2e klasse ramen. Dus Chris heeft gelijk, met huidige versie van de Roco plan V kun je geen DE variant maken.

En nu een bakje koffie 8)
Arjen

Mea culpa...

Koekje erbij?
Tbinnebarretije…

AB 7216

  • Offline Offline
  • Berichten: 1626
    • Dwangrail.nl
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1288 Gepost op: 15 July 2012, 15:39:56 »
Lekker ;)

hopelijk komende week de bespreking van de nieuwe Piko plan V Benelux. :P ;D

Ja Leuk (y) 8)

Dat was toch het ontwerp van een plan V, met draai vouw deuren van een plan W rijtuig.
Dit geheel was in de benelux kleuren geschilderd.
Ontwerp staat volgens mij in op de rails van een groot aantal jaren geleden

Groeten Arjen
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1483
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1289 Gepost op: 15 July 2012, 15:45:36 »
Een kleine verbetertip voor degene die een digitale versie hebben. Door de waarde 52 te programmeren in CV 125 en CV 126 zullen de front- en sluitseinen van de Bk-bak op een iets natuurlijkere manier (lichtsterkte geleidelijker groter of kleiner maken) aan- en uitschakelen.

Doordat de functiedecoder in de ABDk-bak nog onbekend is, weet ik niet of dit ook bij die bak geregeld kan worden.