Het model had z'n inlooptijd er op zitten. En dan voer ik altijd de '1000km beurt' uit. Dus alle aandrijving evt. uit elkaar en goed smeren. Wel nodig, want aan het eind van de inloop begonnen een aantal asjes al te piepen. Let wel het model is goed gesmeerd afgeleverd. Maar door het inlopen van de assen op de lagers heb je toch al snel slijtplekjes. Dus een drupje nieuwe olie, na eventueel schoonmaken, en een kwakje extra vet in de tandwielkast. Grtzz,Karst
Het piepen komt van de contactstripjes die op de flensen van de wielen drukt. Hier is na mijn idee niets aan te doen.
Aangezien de rest ook niet helemaal bij het onderwerp blijft neem ik de vrijheid om hier nog even over door te zeuren.Morop maakt inderdaad onderscheid tussen Nenngrösse en Spur, maar de aanduiding H0 gaat toch primair over de schaalverhouding 1:87. Kijk maar in NEN010.Spur H0 geeft aan dat de schaal 1:87 is, en dat het over normaalspoor gaat, dus 16,5 mm.Want bij schaal 0 heet de spoorwijdte van 16,5 mm ineens Spur 0e, en niet Nenngrösse 0 op Spur H0.Ergo conclusio: de aanduidingen 0, H0, N, TT, enz. gaan over de schaalverhouding, en de rest is alleen maar een nadere preciesering.
Uit nieuwsgierigheid: passen de cabine ruitjes van de Flm in de Roco? De Flm cabine ramen zijn inderdaad veel fraaier dan de Roco uitvoering.
@ chrisEerste indruk??
Vandaag opgehaald... Alle vier met sound. in sekteuitvoering, dat dan weer wel...