Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Miskoop????
door
astrantia
Vandaag
om 13:14:20
Resinprinter; welke zou je nu kopen?
door
Gerrit H
Vandaag
om 13:14:05
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Huup
Vandaag
om 13:11:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
thevandijks
Vandaag
om 13:11:18
Lodewickshaven
door
Gerrit H
Vandaag
om 13:09:26
Rondom Charlois
door
jan47
Vandaag
om 12:59:14
Aachenau West
door
Montanbahn
Vandaag
om 12:05:37
Overstap naar HTM
door
Pauldg
Vandaag
om 11:51:55
NS 1145 1981
door
Jan Breman
Vandaag
om 11:46:36
Baan in Los Angeles
door
Eric B
Vandaag
om 11:24:43
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Eric B
Vandaag
om 11:11:56
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
3Dbuildr
Vandaag
om 10:32:26
Zelfgemaakt BiDiB modules
door
bask185
Vandaag
om 10:20:08
Palisade Canyon
door
RobVille
Vandaag
om 10:09:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 10:04:36
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM
door
Arnhem1976
Vandaag
om 10:03:33
Bf Kibronn
door
Benelux795
Vandaag
om 09:57:55
Cherteau, fictieve Waals industriedorp
door
Hans GJ
Vandaag
om 09:47:41
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC
door
spoorijzer
Vandaag
om 09:39:34
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Jeroen Water
Vandaag
om 09:11:03
Bahnstrecke 5867
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:29:36
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:28:31
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 08:16:28
Voordelige treinkaartjes
door
Seinhuis
Vandaag
om 01:45:31
Model cipressen in 1:87
door
grove den
Vandaag
om 00:37:02
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Edwin2121992
12 November 2025, 23:29:32
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
eemstede
12 November 2025, 23:07:23
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal
door
WimM
12 November 2025, 23:03:12
Stub switches
door
Ronald Halma
12 November 2025, 22:17:34
Pimp my Hippel 2.0
door
De eerste Ivo
12 November 2025, 22:15:42
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Mijn Baanplan
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Mijn Baanplan (gelezen 1834 keer)
Sikje248
Offline
Berichten: 366
Mijn Baanplan
«
Gepost op:
01 February 2007, 17:48:44 »
Tijdens het bouwen van mijn baan toch wat gesloopt en het baanplan aangepast:
hierbij even een schets
http://img.photobucket.com/albums/v322/Never-Happened/schets4.jpg
Het deel wat ik nu aan het bouwen ben bestaat uit 4 modules van 120 bij 60 cm. Bak 3 is in aanbouw, Tillig elite DCC, NS naar ongeveer tijdperk 3.
Het ontwerp bestaat uit een half station (door ruimtegebrek) dat later uitgebreid wordt tot een compleet (kop)station.
Spoor 1 en 2 worden waarschijnlijk voor kort stopverkeer, spoor 4 en 6 voor de langere treinen.
Spoor 3 en 7 voor eventuele goederentreinen of omrijden.
Spoor 5 en 8 voor rangeren met bij 8 een loods. De grijze vlakken worden perrons.
Omdat ik digitaal rijd vraag ik mij af of de rode wisselverbindingen tussen de rails handig zijn/reëel zijn.
Deze zullen dan de blokken door midden verkorten, en dus ook de treinlengtes.
De bedoeling ervan is dat ik in de toekomst als het station uitbreid vanaf het perron naar spoor 8 kan rijden. En van spoor 3 naar 8.
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
mvg. laurens
Gelogd
WillemNS
Gast
Re: Mijn Baanplan
«
Reactie #1 Gepost op:
25 February 2007, 18:26:07 »
De rode gewoon laten zitten, desnoods isoleer je ze aan een kant zodat je de blokken toch gewoon houd, maar dat is wel handig natuurlijk de rode wissels.
Willem
Gelogd
Moddemeijer
Offline
Berichten: 164
Re: Mijn Baanplan
«
Reactie #2 Gepost op:
26 February 2007, 20:25:04 »
Het ziet er mooi uit. Wisselverbindingen halverwege het perron kwamen alleen voor als het perron lang genoeg is voor halve treinen. Dit kom je bij veel knooppunten in nederland tegen.
Spoor 8 is onlogisch. Je mag nimmer direct van de hoofdsporen een goederenspoor naar een loods of losweg kunnen inrijden. Als kopje is het wel acceptabel. Een spoor naar een loods zou ik uit spoor 6 of 7 laten aftakken.
Het reëel zijn en digitaal rijden heeft weinig met elkaar te maken. Reëel heeft met de realiteit te maken. Waarom zou een trein digitaal niet in twee secties tegelijk mogen staan (blokken is een beladen woord).
Denk even goed na over de richting van de wisselverbinding. Die tussen 2 en 3 ligt verkeerd om voor een doorgaand station maar goed voor een kopstation. Wat is de functie van de verbinding tussen 3 en 4? Op die plaats kan ik niets bedenken (halve spoor binnen komen, kop maken?). Ter hoogte van de andere wisselverbindingen en andersom is wel functioneel.
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Mijn Baanplan