Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door AlbertG
Vandaag om 17:55:34
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 17:44:06
Museumdepot Beekbergen in H0 door Joz
Vandaag om 17:33:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Joz
Vandaag om 17:26:55
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ben
Vandaag om 17:26:28
spoorboekje zomerdienstregeling 1983 Luxemburg door MaraNCS
Vandaag om 17:18:57
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:51:22
US diorama in H0 door Prutsert
Vandaag om 16:36:20
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
Vandaag om 16:07:50
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 15:28:28
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Noordernet
Vandaag om 15:04:55
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door TonM
Vandaag om 14:22:46
Stalen D 4 deurs spoor 0 door edwin1974
Vandaag om 14:13:36
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door Rene de Haan
Vandaag om 13:48:32
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Ben
Vandaag om 12:39:03
trein of metro naar Hoek van Holland door R1954
Vandaag om 12:21:00
Wach-/Begleitwagen Pwghs van USATC en FFA door martijnhaman
Vandaag om 12:08:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 11:32:58
Ronald doet de Fork Challenge! door hervé
Vandaag om 10:56:12
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door VulcanRaven
Vandaag om 10:31:56
Ideeën op doen in Duitsland regio speyer door Jeroen Water
Vandaag om 07:52:24
Show je werkplek door Eric B
Vandaag om 07:12:00
Piko 1136 van AC naar DC door hmmglaser
Vandaag om 00:11:44
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
30 July 2025, 23:09:36
Ik ben aan het opruimen. door FreekH
30 July 2025, 22:53:36
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
30 July 2025, 22:05:57
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door Arjan6511
30 July 2025, 21:59:46
Fleischmann Anna ombouw. door defender
30 July 2025, 21:17:34
Micromotot analoog 12v dc gebruiken door JoopSpoort
30 July 2025, 21:04:40
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door JoopSpoort
30 July 2025, 20:58:24
  

Auteur Topic: Mijn Baanplan  (gelezen 1796 keer)

Sikje248

  • Offline Offline
  • Berichten: 366
    • Flickr fotopagina
Mijn Baanplan
« Gepost op: 01 February 2007, 17:48:44 »
Tijdens het bouwen van mijn baan toch wat gesloopt en het baanplan aangepast:
hierbij even een schets


http://img.photobucket.com/albums/v322/Never-Happened/schets4.jpg

Het deel wat ik nu aan het bouwen ben bestaat uit 4 modules van 120 bij 60 cm.  Bak 3 is in aanbouw, Tillig elite DCC, NS naar ongeveer tijdperk 3.

Het ontwerp bestaat uit een half station (door ruimtegebrek) dat later uitgebreid wordt tot een compleet (kop)station.
Spoor 1 en 2 worden waarschijnlijk voor kort stopverkeer, spoor 4 en 6 voor de langere treinen.
Spoor 3 en 7 voor eventuele goederentreinen of omrijden.
Spoor 5 en 8 voor rangeren met bij 8 een loods. De grijze vlakken worden perrons.

Omdat ik digitaal rijd vraag ik mij af of de rode wisselverbindingen tussen de rails handig zijn/reëel zijn.
Deze zullen dan de blokken door midden verkorten, en dus ook de treinlengtes.
De bedoeling ervan is dat ik in de toekomst als het station uitbreid vanaf het perron naar spoor 8 kan rijden. En van spoor 3 naar 8.
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
mvg. laurens




WillemNS

  • Gast
Re: Mijn Baanplan
« Reactie #1 Gepost op: 25 February 2007, 18:26:07 »
De rode gewoon laten zitten, desnoods isoleer je ze aan een kant zodat je de blokken toch gewoon houd, maar dat is wel handig natuurlijk de rode wissels.

Willem

Moddemeijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 164
Re: Mijn Baanplan
« Reactie #2 Gepost op: 26 February 2007, 20:25:04 »
Het ziet er mooi uit. Wisselverbindingen halverwege het perron kwamen alleen voor als het perron lang genoeg is voor halve treinen. Dit kom je bij veel knooppunten in nederland tegen.

Spoor 8 is onlogisch. Je mag nimmer direct van de hoofdsporen een goederenspoor naar een loods of losweg kunnen inrijden. Als kopje is het wel acceptabel. Een spoor naar een loods zou ik uit spoor 6 of 7 laten aftakken.

Het reëel zijn en digitaal rijden heeft weinig met elkaar te maken. Reëel heeft met de realiteit te maken. Waarom zou een trein digitaal niet in twee secties tegelijk mogen staan (blokken is een beladen woord).

Denk even goed na over de richting van de wisselverbinding. Die tussen 2 en 3 ligt verkeerd om voor een doorgaand station maar goed voor een kopstation. Wat is de functie van de verbinding tussen 3 en 4? Op die plaats kan ik niets bedenken (halve spoor binnen komen, kop maken?). Ter hoogte van de andere wisselverbindingen en andersom is wel functioneel.