Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Lodewickshaven door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:25:11
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door maartenvdb
Vandaag om 16:20:03
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 16:02:52
Resinprinter; welke zou je nu kopen? door MOVisser
Vandaag om 15:59:39
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door Ronald Halma
Vandaag om 15:54:00
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 15:49:27
Hoe bouw ik decoder en sound in in Union Sylter Inselbanh HO DC als ouwe (77jr) door Ronald Halma
Vandaag om 15:10:01
Miskoop???? door Benelux795
Vandaag om 15:07:27
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 15:03:22
Zelfgemaakt BiDiB modules door Dennis1984
Vandaag om 14:53:23
NS 1145 1981 door Klaas Zondervan
Vandaag om 14:32:21
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 13:47:26
Bf Kibronn door spoorijzer
Vandaag om 13:41:45
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Montanbahn
Vandaag om 13:30:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door thevandijks
Vandaag om 13:11:18
Rondom Charlois door jan47
Vandaag om 12:59:14
Aachenau West door Montanbahn
Vandaag om 12:05:37
Overstap naar HTM door Pauldg
Vandaag om 11:51:55
Baan in Los Angeles door Eric B
Vandaag om 11:24:43
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Eric B
Vandaag om 11:11:56
Van 2D afbeelding naar 3D model door 3Dbuildr
Vandaag om 10:32:26
Palisade Canyon door RobVille
Vandaag om 10:09:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:04:36
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Arnhem1976
Vandaag om 10:03:33
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Jeroen Water
Vandaag om 09:11:03
Bahnstrecke 5867 door spoorijzer
Vandaag om 08:29:36
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door spoorijzer
Vandaag om 08:28:31
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 08:16:28
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 01:45:31
Model cipressen in 1:87 door grove den
Vandaag om 00:37:02
  

Auteur Topic: Mijn Baanplan  (gelezen 1838 keer)

Sikje248

  • Offline Offline
  • Berichten: 366
    • Flickr fotopagina
Mijn Baanplan
« Gepost op: 01 February 2007, 17:48:44 »
Tijdens het bouwen van mijn baan toch wat gesloopt en het baanplan aangepast:
hierbij even een schets


http://img.photobucket.com/albums/v322/Never-Happened/schets4.jpg

Het deel wat ik nu aan het bouwen ben bestaat uit 4 modules van 120 bij 60 cm.  Bak 3 is in aanbouw, Tillig elite DCC, NS naar ongeveer tijdperk 3.

Het ontwerp bestaat uit een half station (door ruimtegebrek) dat later uitgebreid wordt tot een compleet (kop)station.
Spoor 1 en 2 worden waarschijnlijk voor kort stopverkeer, spoor 4 en 6 voor de langere treinen.
Spoor 3 en 7 voor eventuele goederentreinen of omrijden.
Spoor 5 en 8 voor rangeren met bij 8 een loods. De grijze vlakken worden perrons.

Omdat ik digitaal rijd vraag ik mij af of de rode wisselverbindingen tussen de rails handig zijn/reëel zijn.
Deze zullen dan de blokken door midden verkorten, en dus ook de treinlengtes.
De bedoeling ervan is dat ik in de toekomst als het station uitbreid vanaf het perron naar spoor 8 kan rijden. En van spoor 3 naar 8.
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
mvg. laurens




WillemNS

  • Gast
Re: Mijn Baanplan
« Reactie #1 Gepost op: 25 February 2007, 18:26:07 »
De rode gewoon laten zitten, desnoods isoleer je ze aan een kant zodat je de blokken toch gewoon houd, maar dat is wel handig natuurlijk de rode wissels.

Willem

Moddemeijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 164
Re: Mijn Baanplan
« Reactie #2 Gepost op: 26 February 2007, 20:25:04 »
Het ziet er mooi uit. Wisselverbindingen halverwege het perron kwamen alleen voor als het perron lang genoeg is voor halve treinen. Dit kom je bij veel knooppunten in nederland tegen.

Spoor 8 is onlogisch. Je mag nimmer direct van de hoofdsporen een goederenspoor naar een loods of losweg kunnen inrijden. Als kopje is het wel acceptabel. Een spoor naar een loods zou ik uit spoor 6 of 7 laten aftakken.

Het reëel zijn en digitaal rijden heeft weinig met elkaar te maken. Reëel heeft met de realiteit te maken. Waarom zou een trein digitaal niet in twee secties tegelijk mogen staan (blokken is een beladen woord).

Denk even goed na over de richting van de wisselverbinding. Die tussen 2 en 3 ligt verkeerd om voor een doorgaand station maar goed voor een kopstation. Wat is de functie van de verbinding tussen 3 en 4? Op die plaats kan ik niets bedenken (halve spoor binnen komen, kop maken?). Ter hoogte van de andere wisselverbindingen en andersom is wel functioneel.