Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 14:06:04
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 13:38:34
Spoor op industrieterrein Lage Weide door R1954
Vandaag om 13:34:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 13:24:31
Sfeer op je modelbaan door Hans Reints
Vandaag om 13:22:42
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 13:20:10
Museumdepot Beekbergen in H0 door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:19:59
trein of metro naar Hoek van Holland door R1954
Vandaag om 13:17:00
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 12:53:11
US diorama in H0 door Frank 123
Vandaag om 12:44:13
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door MikeMike
Vandaag om 11:55:27
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Joz
Vandaag om 11:16:39
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door AlbertG
Vandaag om 10:25:46
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 10:24:43
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:23:04
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 10:03:48
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 08:52:06
Line-up foto's van modellen door 1200blauw
Vandaag om 07:43:35
Pimpen Rivarossi DD-AR door StefanNL_Plays
Vandaag om 05:54:25
Artikelen "Het matblad" door ES44C4
Vandaag om 00:27:57
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door Keska
31 July 2025, 22:00:00
Nieuw Vlieringen door Wil uit ZO drenthe
31 July 2025, 21:45:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wil uit ZO drenthe
31 July 2025, 21:34:35
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
31 July 2025, 21:00:16
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
31 July 2025, 20:54:32
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
31 July 2025, 20:52:41
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door Overet
31 July 2025, 20:43:51
artikel nummers kloppen niet met spurweite n-spur door Rick
31 July 2025, 20:35:07
Mooi weer om buiten te spelen door Vroeger
31 July 2025, 20:15:18
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
31 July 2025, 19:23:30
  

Auteur Topic: Mijn Baanplan  (gelezen 1800 keer)

Sikje248

  • Offline Offline
  • Berichten: 366
    • Flickr fotopagina
Mijn Baanplan
« Gepost op: 01 February 2007, 17:48:44 »
Tijdens het bouwen van mijn baan toch wat gesloopt en het baanplan aangepast:
hierbij even een schets


http://img.photobucket.com/albums/v322/Never-Happened/schets4.jpg

Het deel wat ik nu aan het bouwen ben bestaat uit 4 modules van 120 bij 60 cm.  Bak 3 is in aanbouw, Tillig elite DCC, NS naar ongeveer tijdperk 3.

Het ontwerp bestaat uit een half station (door ruimtegebrek) dat later uitgebreid wordt tot een compleet (kop)station.
Spoor 1 en 2 worden waarschijnlijk voor kort stopverkeer, spoor 4 en 6 voor de langere treinen.
Spoor 3 en 7 voor eventuele goederentreinen of omrijden.
Spoor 5 en 8 voor rangeren met bij 8 een loods. De grijze vlakken worden perrons.

Omdat ik digitaal rijd vraag ik mij af of de rode wisselverbindingen tussen de rails handig zijn/reëel zijn.
Deze zullen dan de blokken door midden verkorten, en dus ook de treinlengtes.
De bedoeling ervan is dat ik in de toekomst als het station uitbreid vanaf het perron naar spoor 8 kan rijden. En van spoor 3 naar 8.
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
mvg. laurens




WillemNS

  • Gast
Re: Mijn Baanplan
« Reactie #1 Gepost op: 25 February 2007, 18:26:07 »
De rode gewoon laten zitten, desnoods isoleer je ze aan een kant zodat je de blokken toch gewoon houd, maar dat is wel handig natuurlijk de rode wissels.

Willem

Moddemeijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 164
Re: Mijn Baanplan
« Reactie #2 Gepost op: 26 February 2007, 20:25:04 »
Het ziet er mooi uit. Wisselverbindingen halverwege het perron kwamen alleen voor als het perron lang genoeg is voor halve treinen. Dit kom je bij veel knooppunten in nederland tegen.

Spoor 8 is onlogisch. Je mag nimmer direct van de hoofdsporen een goederenspoor naar een loods of losweg kunnen inrijden. Als kopje is het wel acceptabel. Een spoor naar een loods zou ik uit spoor 6 of 7 laten aftakken.

Het reëel zijn en digitaal rijden heeft weinig met elkaar te maken. Reëel heeft met de realiteit te maken. Waarom zou een trein digitaal niet in twee secties tegelijk mogen staan (blokken is een beladen woord).

Denk even goed na over de richting van de wisselverbinding. Die tussen 2 en 3 ligt verkeerd om voor een doorgaand station maar goed voor een kopstation. Wat is de functie van de verbinding tussen 3 en 4? Op die plaats kan ik niets bedenken (halve spoor binnen komen, kop maken?). Ter hoogte van de andere wisselverbindingen en andersom is wel functioneel.