Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 13:24:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door bask185
Vandaag om 13:21:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Niels64
Vandaag om 13:16:43
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Sven
Vandaag om 13:12:36
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:21:57
Spoor- en tramweg parafernalia door seinhuiswachter
Vandaag om 12:18:16
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 12:07:17
Dat overkomt mij niet. door BartvD
Vandaag om 11:51:11
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 11:46:46
Verlichting feller, Roco zimo door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:46:21
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
Vandaag om 11:44:44
NS 1700 transfers door Bahn-AG
Vandaag om 11:27:23
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:52:53
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door grossraumwagen
Vandaag om 10:51:55
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:44:46
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 10:41:20
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
Vandaag om 10:33:18
Roco Plan T door Sven
Vandaag om 10:29:53
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 10:24:10
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Frits C
Vandaag om 10:20:59
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 08:44:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 08:41:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 08:09:34
Stationsplein Baden Baden door Jelmer
Vandaag om 08:09:33
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 00:57:03
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
20 July 2025, 23:38:11
Raadplaatje door ArjanB
20 July 2025, 23:19:53
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
20 July 2025, 22:48:56
Sfeer op je modelbaan door wob
20 July 2025, 22:42:35
Rheinburg, TP V/VI door wob
20 July 2025, 20:33:21

Auteur Topic: Het einde van de oude plotter, het begin van een nieuw plotter tijdperk  (gelezen 25721 keer)

MathynK

• Offline Offline
    • MCKmodelbouw
Re:Het einde van een tijdperk.
« Reactie #30 Gepost op: 21 December 2010, 13:53:40 »
gerco is er stil van....
hij heeft nog niks gezegd..
maar ik vind het wel gaaf wat voor initiatiefen er kunnen worden genomen!

gr,
mathyn

ps: bedrijfskosten zijn sowieso nodig. als er iets kapot gaat moet het toch betaald worden. en ik denk dat gerco niet
al die reparaties voor zichzelf gaat nemen.
Mijn projecten zijn ook te zien op www.MCKmodelbouw.nl
Nu ook op instagram

jeepney

• Offline Offline
« Reactie #31 Gepost op: 21 December 2010, 14:00:41 »
ps: bedrijfskosten zijn sowieso nodig. als er iets kapot gaat moet het toch betaald worden. en ik denk dat gerco niet
al die reparaties voor zichzelf gaat nemen.

okay, maar daar zal hij met de plotter, die nu naar de eeuwige plotterjachtvelden is, ook een bepaalde rekensom en bijbehorende toeslag/opslag hebben gehanteerd....die kan hij met de nieuwe ook weer hanteren

anyway, zoals ik het nu begrijp gaat het nu over 10,000 of meer ipv 3,500 en dat zijn geen bedragen meer die je moet regelen middels een goedbedoeld initiatief tussen meerdere forumleden die enigzins toch onbekenden van elkaar zijn

Gert1

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: 21 December 2010, 14:08:02 »
anyway, zoals ik het nu begrijp gaat het nu over 10,000 of meer ipv 3,500 en dat zijn geen bedragen meer die je moet regelen middels een goedbedoeld initiatief tussen meerdere forumleden die enigzins toch onbekenden van elkaar zijn

Een nieuwe auto in de hogere prijsklasse kan en mag zich meten met een goede plotter.!!!!

Sinds wanneer begint de hogere prijsklasse van auto's bij 10.000 euro?

mvg,
Gert

PS: By the way in de laatste twee berichten lijkt het wel of de shift-toets vastgevroren is. Is het zo koud bij jullie?

jeepney

• Offline Offline
« Reactie #33 Gepost op: 21 December 2010, 14:10:43 »
PS: By the way in de laatste twee berichten lijkt het wel of de shift-toets vastgevroren is. Is het zo koud bij jullie?

IK ZAL MIJN LEVEN PER DIRECT BETEREN  ;)

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #34 Gepost op: 21 December 2010, 14:12:22 »
Wat denk je wat er zal gebeuren als jou voorstel gerealiseerd wordt? Wie gaat er dan bepalen wat en voor wie er gewerkt gaat worden? Dit heeft niets meer met een hobby te maken, maar gaat verdacht veel op werken lijken, en dat is in geen geval de bedoeling.
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

MathynK

• Offline Offline
    • MCKmodelbouw
« Reactie #35 Gepost op: 21 December 2010, 14:14:07 »
Nou Zal Ik Dan Voortaan Toch Maar Met Hoofdletters Typen, Ik Doe Het Eigenlijk Nooit.
Ik Zal Er Op Letten.

Maar in ieder geval is het inderdaad nogal koud. maar, oeps.. Maar gelukkig binnen niet.

Gr,
Mathyn
Nu ook op instagram

Hans Reints

• Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #36 Gepost op: 21 December 2010, 14:18:31 »
Nu mag ik hier eigenlijk niet zeggen, maar het zou toch wel gepast zijn als jochgies van 15 jaar wat meer hun plaats zouden weten en niet zo,n grote mond op zouden zetten.
Moest ik even kwijt.
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

jeepney

• Offline Offline
« Reactie #37 Gepost op: 21 December 2010, 14:23:10 »
Wat denk je wat er zal gebeuren als jou voorstel gerealiseerd wordt? Wie gaat er dan bepalen wat en voor wie er gewerkt gaat worden? Dit heeft niets meer met een hobby te maken, maar gaat verdacht veel op werken lijken, en dat is in geen geval de bedoeling.
SK

Daarin heb je groot gelijk, dus daarom gaf ik in tweede instantie aan dat bij een bedrag van 10-20,000 euro (of wellicht nog meer) er geen plaats is voor een goedbedoeld initiatief dat je "even"  via dit forum afregelt....mijn uitgangspunt was de eerder genoemde 3,500 euro

MathynK

• Offline Offline
    • MCKmodelbouw
« Reactie #38 Gepost op: 21 December 2010, 15:06:16 »
Nu mag ik hier eigenlijk niet zeggen, maar het zou toch wel gepast zijn als jochgies van 15 jaar wat meer hun plaats zouden weten en niet zo,n grote mond op zouden zetten.
Moest ik even kwijt.
SK

Ik zou graag willen weten waar ik een grote mond heb gehad...

Gr,
Mathyn
Nu ook op instagram

jeepney

• Offline Offline
« Reactie #39 Gepost op: 21 December 2010, 15:35:03 »
Mathyn, jouw goedbedoelde enthousiastme interpreteert Sobat als brutaliteit....so be it.

Laten we verder bij het onderwerp blijven.
« Laatst bewerkt op: 21 December 2010, 18:51:36 door Peter van der Leek. Reden: Het laatste bericht hoef je niet te quoten »

Gert1

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: 21 December 2010, 15:39:55 »
Heren (van alle leeftijden), zullen we het on topic houden?
Eventuele meningsverschillen mag u fijn per PB-tjes uitvechten.  ;)
Dank u!

mvg,
Gert

MathynK

• Offline Offline
    • MCKmodelbouw
« Reactie #41 Gepost op: 21 December 2010, 18:11:41 »
helemaal mee eens (y)

gr,
mathyn
Nu ook op instagram

Gerco van Beelen

• Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #42 Gepost op: 21 December 2010, 18:18:09 »
Ik vind het fijn om te horen dat veel van jullie plezier hebben gehad van de plotter. Ik vind het iedere keer ook weer prachtig als ik een product van de plotter op een tentoonstelling tegenkom.

@ Bernd Zonder mijn eerste plotje uit jouw plotter had ik nooit mijn frees gekocht.
Het is mooi dat het een stimulatie voor de hobby is geweest

@ Remco gelukkig hebben we de foto's nog.
en ook nog vele eindproducten van de plotter dus hij is misschien wel overleden maar niet vergeten.

@ Floris het ding heeft zn centen aardig opgebracht
We hadden inderdaad een aardig potje opgespaard voor het onderhoud van de machine, maar dat was na de laatste revisie in een negatief saldo omgebogen en dat zou nu een heel stuk groter weer gaan worden met een onvoorspelbaar product. Alles heeft een levensduur en daarna houdt het op.

@ Jan Maar die brug, ga je die werkelijk niet afmaken?
Natuurlijk wordt de brug afgemaakt. Alleen de klinknagels die gaan er nu niet meer in terugkomen. Dat had de plotter moeten doen.

@ Beached Hopelijk betekend dit niet het einde voor de plotter projecten in aanbouw; de brug van Oosterbeek, DE V ect.
Brug een probleem de DE V wordt een heel stuk moeilijker.

@Paul ik zou dit ook even op het spoornul forum melden, dan weet men dat de DG in spoor 0 er niet meer komt!
De machine was bezig met de spoor 0 versie te plotten. Het 0,5 mm gedeelte was klaar. Ik heb nu ongeveer 8 stuks hiervan, maar tijdens het plotten van het 0,3 mm gedeelte kapte de plotter er mee. Spoor 0 bouwers kunnen redelijk goed bouwen en het 0,3 mm gedeelte is recht toe recht aan dus dat zou men nog zelf kunnen maken. Dan kunnen er toch nog een aantal spoor 0 mensen gelukkig worden.

@ Jeepney en Mathyn dank voor initiatieven voor een vervolg van het plotter verhaal.

@ Sander ik hoop dat er ooit een alternatief beschikbaar komt bij iemand. Ik had nog wel plannetjes staan en heb er al een paar keer goed gebruik van gemaakt.
De plotter heeft mij heel veel plezier gegeven in de hobby. De mogelijkheden zijn groter de details zijn uitgebreider dus het liefst heb ik ook een vervolg. Alleen deze machines zijn niet zo maar op de hoek te koop. Voor het bedrag van tweede hands machine koopt iemand anders een leuke auto en die wordt ook nog voor noodzakelijke dingen gebruikt.
Ik blijf rond kijken en mijn contacten gebruiken om, als het lukt, weer een andere machine aan te schaffen, maar of het lukt zal alleen de toekomst uitwijzen.

Gr. Gerco

Hans Reints

• Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #43 Gepost op: 21 December 2010, 18:58:35 »
Nou Zal Ik Dan Voortaan Toch Maar Met Hoofdletters Typen, Ik Doe Het Eigenlijk Nooit.
Ik Zal Er Op Letten.
Gr,
Mathyn

Ik doelde eigenlijk hier op!

Dat ik nu reageer heeft te maken met het feit dat er nog meer in het leven is dan achter je pc te zitten. (moest boodschappen doen ;D) en Mathyn heeft het recht om te weten waarop ik doelde. Einde verhaal.
SK

Gert1

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: 21 December 2010, 19:04:57 »
Mooi zo, dan gaan we nu weer verder met de rouwverwerking rondom Gerco's plotter.   ;)

mvg,
Gert