Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Joz
Vandaag om 15:07:21
Raadplaatje door ajb42
Vandaag om 15:04:24
Duits transport, waar in NL? door grossraumwagen
Vandaag om 15:01:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 14:54:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Erwin 054
Vandaag om 14:43:29
Het verdwenen spoorwegmuseum van Piraeus door Bob R.
Vandaag om 14:32:13
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:27:14
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Jeroen Water
Vandaag om 14:19:35
Zwederbaan door nighttrain1
Vandaag om 14:13:26
Artitec 6300 door MathynK
Vandaag om 14:10:08
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 14:02:35
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief door Eelco Storm
Vandaag om 13:53:58
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 13:52:30
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 13:48:22
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Brouwersbaan
Vandaag om 13:29:15
VAM containerwagens spoor-0 door cor_b
Vandaag om 13:01:51
Yet Another Servo Decoder door Menno
Vandaag om 12:46:04
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
Vandaag om 12:38:20
BNLS-actie: Artitec DAF SRV door Ronald Halma
Vandaag om 11:39:44
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:32:10
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
Vandaag om 11:25:14
Stalen D 4 deurs spoor 0 door j.ossebaar
Vandaag om 11:04:50
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
Vandaag om 10:53:54
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B door Modelbouwerke
Vandaag om 10:30:32
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door Ad Cleijsen
Vandaag om 10:12:05
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 09:56:12
Overstap naar HTM door gdh
Vandaag om 09:46:50
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 09:21:14
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
Vandaag om 08:36:16
Mijn geweatherde modellen door DJV
Vandaag om 01:30:22
  

Auteur Topic: Vreemde 'keerlus'-situatie, ofwel kortsluiting!  (gelezen 10200 keer)

GW

  • Offline Offline
  • Berichten: 3056
Re:Vreemde 'keerlus'-situatie, ofwel kortsluiting!
« Reactie #15 Gepost op: 19 November 2010, 08:52:53 »
Kan het zijn dat de twee delen aan weerszijden van het "keerlusgedeelte" op verschillende DCC bronnen (boosters) zijn aangesloten?

Gerard

MichaelArends

  • Offline Offline
  • Berichten: 245
  • Railrunners Groningen
    • Website Modelspoor Club Stad Groningen
Re:Vreemde 'keerlus'-situatie, ofwel kortsluiting!
« Reactie #16 Gepost op: 19 November 2010, 11:16:15 »
Vraag je nu hetzelfde als ik?  ;D

vr gr Michael

« Laatst bewerkt op: 19 November 2010, 12:36:10 door Bob Rodenburg. Reden: Onnodige quote verwijderd »

maartenvanderburgt

  • Gast
Re:Vreemde 'keerlus'-situatie, ofwel kortsluiting!
« Reactie #17 Gepost op: 19 November 2010, 11:25:15 »
Ik kan je helaas niet helemaal volgen.

Je hebt je gele niveau 1 baan. In de tekening zijn daarin 2 wissels geplaatst, namelijk in de "onderste" een linkse wissel en in de "bovenste" een rechtse wissel.
Isoleer beide spoorstaven rechts van deze wissels, dus 2x2 per wissel. Dan is dus je gehele linkerdeel inclusief wissels afgesloten van de rest van de baan.
Sluit hierop je keerlusmoduele aan, bv. de LK200 van Lenz en klaar is je keerlusprobleem.

Maarten.

p.heinst

  • Offline Offline
  • Berichten: 1192
    • DutchRoco
Re:Vreemde 'keerlus'-situatie, ofwel kortsluiting!
« Reactie #18 Gepost op: 19 November 2010, 12:21:30 »
Tim,

Zo zou het met de keerlusmodule van roco uit kunnen zien,



Gr Piet
Roco rijder met 2multimaus als slave, RouteControl,  multimaus pro, Multizentrale pro als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 8.0 A3 en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem

Timo

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 4655
Re:Vreemde 'keerlus'-situatie, ofwel kortsluiting!
« Reactie #19 Gepost op: 19 November 2010, 13:34:22 »
Yep, en in plaats van de Roco module kan ook je huidige module gebruikt worden. Aansluitingen zijn gelijk. Scheelt weer in het geld :)

Timo
Verzonden vanaf mijn desktop met Firefox

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10488
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Vreemde 'keerlus'-situatie, ofwel kortsluiting!
« Reactie #20 Gepost op: 19 November 2010, 13:35:21 »
Mits je trein korter is dan de 4 rechte stukken die Piet hier getekend heeft !

Grtzz,

Karst

GW

  • Offline Offline
  • Berichten: 3056
Re:Vreemde 'keerlus'-situatie, ofwel kortsluiting!
« Reactie #21 Gepost op: 19 November 2010, 13:35:32 »
Vraag je nu hetzelfde als ik?  ;D

Ik denk van wel, maar dan directer...  ;D

Gerard

p.heinst

  • Offline Offline
  • Berichten: 1192
    • DutchRoco
Re:Vreemde 'keerlus'-situatie, ofwel kortsluiting!
« Reactie #22 Gepost op: 19 November 2010, 13:41:58 »
Karst,

Dat klopt, maar het is dan ook maar een voorbeeld en in zijn eerste bericht had hij al aangegeven dat de schuine rails (sectie 3) lang genoeg was voor de hele trein
In werkelijkheid zal het langer zijn dan 4 railsstukken


Gr Piet
Roco rijder met 2multimaus als slave, RouteControl,  multimaus pro, Multizentrale pro als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 8.0 A3 en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10488
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Vreemde 'keerlus'-situatie, ofwel kortsluiting!
« Reactie #23 Gepost op: 19 November 2010, 14:35:54 »
 :-[ Overheen gelezen... :(

Maar beter twee keer gewaarschuwd dan niet  ;D

Grtzz,

Karst


flappieklaas

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 7
Re:Vreemde 'keerlus'-situatie, ofwel kortsluiting!
« Reactie #24 Gepost op: 19 November 2010, 15:10:11 »
Heren,

perfect en mooi al jullie antwoorden en reacties. Vanavond en anders morgen ga ik het volgens jullie voorstellen aansluiten!
Zodra ik meer weet, laat ik het jullie uiteraard ook weten!

Echt super dat jullie meedenken!

flappieklaas

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 7
Re:Vreemde 'keerlus'-situatie, ofwel kortsluiting!
« Reactie #25 Gepost op: 20 November 2010, 10:16:28 »
Hij doet het!!  (y)
De zekering in de trafo was stuk!  :-[
Ik heb hem overigens aangesloten volgens de Digirails (ofwel Maartens) handleiding.

De Roco is inprincipe idem, behalve de aansluiting van de hoofdsporen die gecombineerd werden. Deze combinatie is overigens overbodig gebleken waardoor ik de module nu volgens de digirails handleiding is aangesloten.

Stom! Eigenlijk had ik dit als een van de eerste dingen moeten controleren.  :-[

In ieder geval bedankt voor jullie kennis en hulp.

Tim

GW

  • Offline Offline
  • Berichten: 3056
Re:Vreemde 'keerlus'-situatie, ofwel kortsluiting!
« Reactie #26 Gepost op: 20 November 2010, 10:58:19 »
Mooi dat het werkt Tim!

Veel plezier.

Gerard

Timo

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 4655
Re:Vreemde 'keerlus'-situatie, ofwel kortsluiting!
« Reactie #27 Gepost op: 23 November 2010, 17:03:31 »
Mooi dat het werkt Tim. Volgens mij hebben we allemaal hetzelfde geopperd maar anders verwoord. Belangrijkste is dat het werkt! :D


Timo
Verzonden vanaf mijn desktop met Firefox