Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Dat overkomt mij niet.
door
klusser
Vandaag
om 21:03:41
Spoorongeval Duitsland, de specialisten kunnen weer .........
door
US modeller
Vandaag
om 21:03:15
Ronald doet de Fork Challenge!
door
MaraNCS
Vandaag
om 20:49:54
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R)
door
Ronald69
Vandaag
om 20:47:26
Raadplaatje
door
Cc72000
Vandaag
om 20:10:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Frank 123
Vandaag
om 19:54:30
US diorama in H0
door
jan47
Vandaag
om 19:45:53
Piko 1136 van AC naar DC
door
Remco vM
Vandaag
om 18:59:26
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 18:16:48
Chinese prut kabel
door
BrightonBelle
Vandaag
om 17:48:10
Aachenau West
door
Wim Vink
Vandaag
om 17:47:51
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
door
BrightonBelle
Vandaag
om 17:30:54
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts
door
bask185
Vandaag
om 16:11:41
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 15:43:38
BR-18.6 Schaal-0.
door
Benelux795
Vandaag
om 15:43:00
Welke kleur is Roco oud bruin?
door
Bahn-AG
Vandaag
om 15:17:45
Seuthe gaat stoppen
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 14:09:28
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 13:59:41
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden
door
Jan Bennink
Vandaag
om 13:42:30
Lokpilot 4 defect
door
bellejt
Vandaag
om 13:27:01
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
Vandaag
om 13:02:57
Overstap naar HTM
door
Ronald Halma
Vandaag
om 12:43:13
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?
door
Karben
Vandaag
om 12:32:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Stefan88
Vandaag
om 12:23:25
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Bert55
Vandaag
om 12:17:17
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
thevandijks
Vandaag
om 12:13:11
"Spoor op Vleugels" in H0
door
Pinkelpa
Vandaag
om 11:40:32
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
Albert de Heer
Vandaag
om 11:33:22
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet)
door
schipcas
Vandaag
om 10:21:06
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
Laenderbahn27
Vandaag
om 09:55:11
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Een gecombineerd engels station
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Een gecombineerd engels station (gelezen 1529 keer)
Thijs1271
Offline
Berichten: 1153
Een gecombineerd engels station
«
Gepost op:
12 November 2010, 20:43:43 »
Een tijdje geleden heb ik het al eens genoemd, ik ben begonnen een engels station bouwen. Gesitueerd in de Cotswolds /Wales...fictief, dat wel.
Een GWR brancheline (nevenlijn) gecombineerd met een smalspoorlijn. Denk aan het tijdperk 1925 - 1935.
Omgeving: Het grote GWR spoor takt verderop af naar dit kleine station, waar slechts kortere treinen rijden, wat goederen vervoer, genoeg om de kleine stad te voorzien van alles wat nodig is. De smalspoorlijn heeft er een station, werkt samen met de GWR, maar haalt en brengt daar passagiers op weg naar de grote stad en goederen, het binnenland in. Overslag dus, beperkt rangeren en beperkt personenvervoer. De sfeer is keutel de keutel...rustig aan.
Het getekende sporenplan heeft een lengte van 2.40 meter en een breedte van 60 cm. Twee bakken dus. Deze bakken zijn een startpunt, ik hoef niet echt modulair te werken. Uiteindelijk wil ik wel dat het uit elkaar gehaald kan worden, je weet maar nooit. Het betekend dat aan de achterzijde twee extra bakken komen van 2.40 x 40 cm, waarop met name landschap en een gedeelte van een stad komen.
Aan de linkerzijde komt een kleine bak met stad en daaronder sporen in de richting van de fiddleyard.
Aan de rechterzijde komt onder ene hoek van 90 graden een bak met keerlus/fiddleyard.
Voor de bakken komen twee bakken met een breedte van 20 cm, met daarop doorgaande sporen. Uiteindelijk zal het zo zijn dat er doorgaand GWR verkeer is voorlangs en naar het fiddleyard. En er is doorgaand smalspoor verkeer, via het station.
Bovenaan op de tekening het smalspoorgedeelte, doorgaand spoor met een stationnetje. Voor het overstappen van de passagiers wordt een perron gedeeld met de GWR.
Verder naar rechts is goederen overslag, ook met een gedeeld perron. Hoe dat er exact uit komt te zien, daar ben ik nog niet uit.
De eerste rails ligt, het eerste ballast is ingebed, foto's volgen!
Gelogd
BMB & GWR Branch line / Narrow Gauge 00
DMC en blij ermee :-)
Thijs1271
Offline
Berichten: 1153
Re:Een gecombineerd engels station
«
Reactie #1 Gepost op:
14 November 2010, 22:44:57 »
En toch wordt het even anders, na passen en meten, huiselijk overleg en een kleine verbouwing komen de bakken tegen een andere wand. Gevolg: aan de linkerkant is er ruimte voor een spoorspiraal, waarna er onder de bakken een schaduwstation gebouwd kan worden.
Tja, had ik dit maar eerder bedacht... Dus: eerst de spoorspiraal maken en het schaduwstation, daarna verder met de bakken.
De komende 2 weken is er wat weinig tijd, maar toch ga ik proberen gas te geven!
Doel: rond rijden voor de kerst....
Gelogd
BMB & GWR Branch line / Narrow Gauge 00
DMC en blij ermee :-)
Johan Vermij
Welkom in het Digitale Stoomtijdperk
Offline
Berichten: 1285
Re:Een gecombineerd engels station
«
Reactie #2 Gepost op:
14 November 2010, 23:02:02 »
Leuk man
Jammer dat je 00 rijdt en geen N, anders had ik nog wel wat GWR spul liggen (zoals je gelezen hebt zit ik wat noordelijker. Onlangs een eerste aanzet gegeven tot de Spoorkaart van Engeland, aangezien er ondertussen steeds meer Engels spul rondrijdt, meld je ook even aan op de
Spoorkaart
.
En natuurlijk ben ik benieuwd naar de vorderingen..
Gelogd
Era II / III British N-gauge - Graham Farish, Peco
Edinburgh Haymarket - North British Distillery
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Een gecombineerd engels station