Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€128.00
Per saldo:
€-122.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen.
door
Lolke Bijlsma
Vandaag
om 00:07:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Frank103
Vandaag
om 00:06:56
Efteling spoorweg gaat elektrisch
door
CAW
23 april 2024, 23:51:21
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
23 april 2024, 23:06:56
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor
door
hmmglaser
23 april 2024, 22:48:27
Starten met messing kits
door
1795
23 april 2024, 22:43:57
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout!
door
Ronald Halma
23 april 2024, 22:37:57
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund
door
Ferdinand Bogman
23 april 2024, 22:37:02
NS gaat weer thuis oefenen in klanttevredenheid
door
MaraNCS
23 april 2024, 22:31:45
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²)
door
Scratchbuilt
23 april 2024, 22:30:06
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Ronald69
23 april 2024, 22:14:29
Treinreizen met m'n vader
door
defender
23 april 2024, 21:47:13
Pools diorama H0
door
Klaas Zondervan
23 april 2024, 21:44:11
19 Toen
door
defender
23 april 2024, 21:43:28
Station Roodeschool
door
Torikoos
23 april 2024, 21:43:23
Ton bouwt goederenwagens
door
TonM
23 april 2024, 21:33:46
Lantaarns Crafftiq op Roco Sik
door
Priegelman
23 april 2024, 21:15:18
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0
door
Klaas Zondervan
23 april 2024, 20:59:05
weerstandje en relais
door
Klaas Zondervan
23 april 2024, 20:47:42
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin.
door
ES44C4
23 april 2024, 20:45:40
DR4024
door
Michaël dB
23 april 2024, 20:11:53
Haandrecht materieel
door
orientexpress
23 april 2024, 20:05:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
ruudns
23 april 2024, 20:04:54
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg
door
Eric v C
23 april 2024, 20:01:12
NS 8400 van Werps
door
Ivo tB
23 april 2024, 19:28:41
firm ware voor 3 D printer
door
jerrytrein
23 april 2024, 18:58:32
modulebaan jaren 60
door
rudi van der Craats
23 april 2024, 17:30:56
Decals Star TE-5933
door
Martijn193
23 april 2024, 17:12:11
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30)
door
spoorijzer
23 april 2024, 16:59:09
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden
door
Hollandserhbfan
23 april 2024, 15:53:47
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - Pimp my LimaRossi Mat '46 Muizeneus
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Vorige
-
Volgende
-
1
...
7
8
[
9
]
10
11
...
16
Omlaag
Auteur
Topic: BNLS-Werkspoor - Pimp my LimaRossi Mat '46 Muizeneus (gelezen 89345 keer)
MathynK
Offline
Berichten: 3718
Re: BNLS-Werkspoor - Pimp my LimaRossi Mat '46 Muizeneus
«
Reactie #120 Gepost op:
12 mei 2012, 15:20:23 »
Ik heb zojuist een Lopi V4 in de Rivarossi Mat'46 geprikt, maar hij loopt nog niet heel erg lekker. Vooral op lage snelheid bromt hij een beetje. Verder Als ik de rijregelaar nét open draai, rijt hij wat harder en super knorrig en schokkend waarna als ik net een tikje harder ga hij rustig en vlak rijdt. Soms wordt er ook geen stroom meer doorgegeven als hij stopt vannuit dat knorrige rijden. En er is wel stroomafname, want de ander bak(doorgekoppeld) doet het wel.. Weet iemand welke CV's ik hiervoor moet aanpassen en wat de beste CV's zijn voor de Rivarossi motor?
Gr,
Mathyn
Gelogd
Mijn projecten zijn ook te zien op
www.MCKmodelbouw.nl
Nu ook op
instagram
Ruud K
Offline
Berichten: 12176
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: BNLS-Werkspoor - Pimp my LimaRossi Mat '46 Muizeneus
«
Reactie #121 Gepost op:
12 mei 2012, 15:31:09 »
Kan de combinatie treinstel-decoder liggen of aan de
decoder zelf
. Probeer eens een ander merk decoder. Ik ben zelf weer grotendeels overgestapt naar Lenz Gold.
Groet,
Ruud
Gelogd
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus
MathynK
Offline
Berichten: 3718
Re: BNLS-Werkspoor - Pimp my LimaRossi Mat '46 Muizeneus
«
Reactie #122 Gepost op:
12 mei 2012, 22:20:21 »
Ik ben juist zo tevreden met Esu, totdat ik deze Lopi V4 heb.. Maar dat rare snelheid gedoe is nu opgelost dankzij de post van Karst in de andere draad. CV 52 op 0. Alleen hapert de motor nog wel een beetje. Ik gok dat dat ligt aan Cv 54 en wel ja! Na die op 85 te zetten en CV53 op (voorlopig) 40 rijdt hij nu heel soepeltjes en zacht op rijstap 1! Het is een werkje, maar dan heb je ook wat!
Gr,
Mathyn
Gelogd
Mijn projecten zijn ook te zien op
www.MCKmodelbouw.nl
Nu ook op
instagram
Karst Drenth
Offline
Berichten: 10232
NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
Re: BNLS-Werkspoor - Pimp my LimaRossi Mat '46 Muizeneus
«
Reactie #123 Gepost op:
12 mei 2012, 22:36:24 »
Goed gedaan jochie
Toen ik je post in het andere draadje zag, wilde ik dit antwoord geven. Maar 't is beter dat je er zelf achter komt
Grtzz,
Karst
Gelogd
MathynK
Offline
Berichten: 3718
Re: BNLS-Werkspoor - Pimp my LimaRossi Mat '46 Muizeneus
«
Reactie #124 Gepost op:
12 mei 2012, 23:29:05 »
Ik heb een langere baan uitgelegd, maar hij rijdt niet overal even soepel.. Ben er nu even klaar mee, morgen weer verder. Ben nu aan het rommelen rond de 140 in CV54 dat is best goed te doen. Maar 100% is het nog niet
CV53 moet trouwens ook iets omhoog, anders haalt hij niet genoeg snelheid. Die komt hierna
Gr,
Mathyn
Ps: Karst, je mag alsnog je antwoord geven hoor, wie weet helpt het!
Gelogd
Mijn projecten zijn ook te zien op
www.MCKmodelbouw.nl
Nu ook op
instagram
Rob Moerkerken
Offline
Berichten: 766
Koploper, LocoNet, Digikeijs, TP IV
Re: BNLS-Werkspoor - Pimp my LimaRossi Mat '46 Muizeneus
«
Reactie #125 Gepost op:
19 juli 2012, 10:11:33 »
Via FRIE (hier algemeen bekend) zijn voor de Muizeneus instrumentenpanelen te koop, welke ingebouwd kunnen worden.
Is hier iemand die daar ervaring mee heeft?
groet, Rob
Gelogd
Rob Moerkerken
Chris
Offline
Berichten: 18591
Re: BNLS-Werkspoor - Pimp my LimaRossi Mat '46 Muizeneus
«
Reactie #126 Gepost op:
19 juli 2012, 11:22:19 »
Nee. Interessant
Mail verzonden
Gelogd
JAB van Ree
Offline
Berichten: 3796
Re: BNLS-Werkspoor - Pimp my LimaRossi Mat '46 Muizeneus
«
Reactie #127 Gepost op:
19 juli 2012, 11:40:02 »
Iemand er een foto van? Klinkt interessant...
Gelogd
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden
GerardvV
Offline
Berichten: 3505
Enge buur bij de buren
Re: BNLS-Werkspoor - Pimp my LimaRossi Mat '46 Muizeneus
«
Reactie #128 Gepost op:
22 februari 2015, 23:27:48 »
Dankzij een forumgenoot dit mat'46 gekocht. (bedankt Ad )
Door meerdere draadjes over dit model wist ik al dat er motorisch aardig wat aan te verbeteren was, dat de motor niet af te regelen was, en ook aan de buitenkant kon het nog wat leuker, zo ook bij dit stel. Dat was ingecalculeerd bij de koop.
Kortom, een leuk pimpproject. Daar gaan we eens lekker tegenaan.
Eerst maar eens gekeken wat de oorzaak kan zijn van het slechte rijgedrag dus op de rollenbank gezet en laten lopen. Wat een klereherrie komt er uit die bak. Gekeken of dit met een decoder te temmen was. Motor liep wat soepeler dus dat moest nog beter af te stellen zijn maar het geheel bleef nog meer herrie maken dan een ouderwetse Limamotor. Bovendien stokte de motor af en toe omdat leek of er wat tussen de tanden zat.
In de cardanas wat speling gevonden en ook het rondsel had te veel zijdelingse speling. De zijdelingse speling verkleind door de lagerbussen dichter bij elkaar te zetten maar de herrie bleef.
Worm uit de overbrenging gehaald en gekeken of de tandwielen wel lekker liepen en of er iets tussen de tanden zat. Beiden was niet het geval dus er was iets met de overbrenging tussen de tanden. Opvallend was dat het wormwiel bijna twee tanden verzet kon worden voordat het laatste tandwiel draaide. Dit duidt wel op veel speling tussen de tanden. Nader onderzoek wees uit dat de tandvorm wel erg chinees was en de tanden geheel niet op de steekcirkel ingrepen. Dat verklaarde ook dat de tanden soms op elkaar vastliepen en dus de motor blokkeerde. Het leek erop dat de chinezen om de asafstand te bereiken de tussentandwielen iets te ver uitelkaar hadden ontworpen. Al met al reden om het hele Rivarossi aandrijfconcept vaarwel te zeggen.
Gelukkig had ik nog een BB spud van GSM liggen met de juiste asafstand. Ondanks dat dit ook niet ideale aandrijvingen zijn heb ik maar gekozen deze in te bouwen.
Dat betekend een min of meer ingrijpende verbouwing.
Om de spud te laten passen moet het metalen frame een eindje uitgefreesd worden. Tevens moet een nieuwe brug aangebracht worden om de spud op te hangen
Wanneer de brug op het metalen frame wordt gemonteerd, tussen de opstaande kanten, is deze op de juist hoogte om het frame geheel op de juiste hoogte boven de rails te laten hangen, het onderstel hangt dan precies op de juiste hoogte boven de rails. Een kwestie van geluk hebben…
Nog meer boffen was dat het draaistelframe, na het wegzagen van het teveel aan materiaal zodat het frame om de spud zakte, precies klem zat over de buitenvleugels van de spud zodat het frame alleen maar afgesteld hoefde te worden op de juiste hoogte om te worden vastgelijmd.
Als alle verbouwingen zo makkelijk waren.
Daarna de bedrading aangepast aan de nieuwe situatie en voorbereid op het digitaal aandrijven van de spud.
Door het vervallen van de worm/wormwieloverbrenging is er nu ook vrije doorkijk in het bagageruim ontstaan en kan het voorste eerste klas compartiment ook geheel vlak worden, de bult voor de originele motor is niet meer nodig.
Zo, eens kijken of ik hier van de week aan kan verder gaan.
Gelogd
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/
.
Trein1:1;
http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;
http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172*hier
129* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde
Biesje
Offline
Berichten: 2177
Re: BNLS-Werkspoor - Pimp my LimaRossi Mat '46 Muizeneus
«
Reactie #129 Gepost op:
23 februari 2015, 02:43:27 »
Hoi Gerard,
Ik heb ook spuds ingebouwd in mijn Rivarossi's. Ik heb dan wel niet zo technisch naar de aandrijving gekeken als jij maar kwam toch tot dezelfe conclusie: hoewel in theorie de aandrijving veel beter is wijst de praktijk anders uit.
Ik vind de GM&S draaistellen erg prima werken bij mij. Kruipt mooi en loopt heel regelmatig. Maar wel met verbeterde stroomafname anders is het gebrek van een vliegwiel erg merkbaar. Ik dacht dat de Tenshodo draaistellen spuds heetten. Deze gebruikte ik eerst maar rijdt niet zo mooi als de GM&S. De tenshodo's zijn nog kleiner (lager) en echt helemaal ondervloers aan te brengen maar reden analoog niet zo lekker bij mij. Wellicht beter met een decoder, noot geprobeerd en hoeft ook niet echt. Ik ben er erg tevreden over de GM&S 'spuds'. Ik gebruik overigens een LoPi 4.
Ik denk dat het treinstel ook erg beter gaat smoelen als alle wielen door de juiste maat vervagen worden. Ik begreep dat de Rivarossi wielen, net als de Lima wielen, net iets te groot zijn, en dus ook de GM&S draaistelletjes. Dan kunnen ook de verschillende draaistelhoogtes aangepakt worden. Origineel heeft het loopdraaistel een andere hoogte tov de bak als het jacobsdraaistel en het motordraaistel weer net iets anders. Het kan veel strakker denk ik.
Maar als er niks te mopperen is valt er ook niks te pimpen
Mvg,
Robert
Gelogd
henk
Offline
Berichten: 21668
Re: BNLS-Werkspoor - Pimp my LimaRossi Mat '46 Muizeneus
«
Reactie #130 Gepost op:
23 februari 2015, 06:06:47 »
Voor de verwarring rond het begrip Spud.
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,307.msg1877.html#msg1877
Bij de eerste lichting Rivarossi herproducties werkt de aandrijving beter dacht ik.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
JAB van Ree
Offline
Berichten: 3796
Re: BNLS-Werkspoor - Pimp my LimaRossi Mat '46 Muizeneus
«
Reactie #131 Gepost op:
23 februari 2015, 09:40:04 »
Gerard als je de oude Rivarossi aandrijving onderdelen nog kwijt wilt...
Gelogd
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden
Biesje
Offline
Berichten: 2177
Re: BNLS-Werkspoor - Pimp my LimaRossi Mat '46 Muizeneus
«
Reactie #132 Gepost op:
23 februari 2015, 16:42:55 »
Misschien is het wel zo simpel als het draaistel vervangen door een Roco br 218 (ofzo) draaistel om de speling en onregelmatigheden in de Chinese tandwielen te omzeilen? Of een dikke klodder vet er tussen? Het onderzoek van Gerard heeft in ieder geval de vinger op de zere plek gelegd.
Omdat ik ook in de Hondekoppen een volledig interieur wil met binnenverlichting gaan daar ook BB units in. Bijkomend voordeel is dat ik ze dan ook makkelijker kan koppelen met Mat 46 en eventueel ander stroomlijn materieel wat ik van BBtjes ga voorzien.
Ik heb geen hellingen maar een Rivarossi mat 46 tweetje met aangepaste stroomafname (doorgekoppelt naar de andere bak met mini stekkertjes en lichtere druk op de wieltjes) rijdt best goed met anti slip bandjes op 2 wielen. En toen de bandjes er per ongeluk afliepen reed het ook nog goed zodat ik het niet eens in de gaten had.
Mvg,
Robert.
Gelogd
GerardvV
Offline
Berichten: 3505
Enge buur bij de buren
Re: BNLS-Werkspoor - Pimp my LimaRossi Mat '46 Muizeneus
«
Reactie #133 Gepost op:
23 februari 2015, 19:10:17 »
@Henk; ach iedereen begrijpt wat er bedoeld wordt en zolang de naam-rechthebbende-fabrikant niet klaagt......
@Biesje; Bij mij gaat er ook een LoPi4 in, welke instellingen heb jij genomen?
Ik denk dat ik de ruimte voor de bandjes opvul met snot en dan gladslijp.
De docu over de wielmaten moet ik eens nazoeken.
@JAB van Ree; stuur maar een PB, overigens is van het deksel van de worm een poot over het frame afgebroken bij het openen maar het ding heeft gereden met die ene poot over het frame.
Gelogd
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/
.
Trein1:1;
http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;
http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172*hier
129* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde
Biesje
Offline
Berichten: 2177
Re: BNLS-Werkspoor - Pimp my LimaRossi Mat '46 Muizeneus
«
Reactie #134 Gepost op:
25 februari 2015, 03:45:03 »
Hoi Gerard,
Instellingen staan opgeslagen ergens. Ik heb flink geprutst met mijn LokProgrammer en weet de CVs niet zo maar even uit mijn hoofd. Ik zal morgen eens kijken.
Welke CV instellingen gaan over de motor? Als je alles maar aanvinkt in de software dan staat het er niet bij. Als je ook een programmer hebt dan kan ik je het bestand toesturen, anders lees ik het even uit
Mvg,
Robert
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Vorige
-
Volgende
-
1
...
7
8
[
9
]
10
11
...
16
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - Pimp my LimaRossi Mat '46 Muizeneus