Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 23:16:08
Minibaan Visserskaai H0 door Alewijn
Vandaag om 23:10:28
Raadplaatje door Lars Smelter
Vandaag om 23:01:59
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 23:00:51
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Huup
Vandaag om 22:27:23
Layne, Somewhere South. door Ronald Halma
Vandaag om 22:23:00
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan door Ronald Halma
Vandaag om 22:19:04
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Dave.......
Vandaag om 21:56:58
Wat zijn de basis kleuren in pigment voor modelspoor? door hervé
Vandaag om 21:56:32
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door Ferry As
Vandaag om 21:54:39
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Pauldg
Vandaag om 21:40:14
Roco NS 1631 wisselstroom naar gelijkstroom door Jan Breman
Vandaag om 21:32:17
Update: baan in de tropen door phdirk
Vandaag om 21:22:41
reed contact onder de baan door R1954
Vandaag om 20:33:55
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 20:21:48
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Ed K.
Vandaag om 19:58:13
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 19:17:43
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:17:08
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:16:52
Lenz Standard+ V2 doet gek door Nijboer
Vandaag om 19:12:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 18:40:33
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:08:18
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:47:32
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:39:31
100 jaar MBS lok 4 door borotof
Vandaag om 17:26:23
Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt door Eric B
Vandaag om 17:24:15
welke draden om servodecoders te testen door Dirk
Vandaag om 17:23:04
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 16:42:36
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B door Carl
Vandaag om 16:14:38
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:45:48
  

Auteur Topic: mijn baan lispurdoorn  (gelezen 2480 keer)

Bart spruitje

  • Offline Offline
  • Berichten: 509
    • Noordbeek op Beneluxspoor
mijn baan lispurdoorn
« Gepost op: 20 January 2007, 16:58:29 »
Hoi medespoorders,

Hierbij een fotoverslag van mijn baan en de vorderingen ervan.
Het eerste niveau de schaduwsporen zijn gelegd en we werken ons nu een weg naar boven, moet eerst de bezetmelders (4x BMD-16) aansluiten en dan kan ik wat uitgebreider testrijden. Daarna kan het bovendek voorzien worden van rails.
http://i109.photobucket.com/albums/n59/spruitjes/DSC02352-1.jpg
http://i109.photobucket.com/albums/n59/spruitjes/DSC02353.jpg
http://i109.photobucket.com/albums/n59/spruitjes/DSC02356.jpg
http://i109.photobucket.com/albums/n59/spruitjes/DSC02357.jpg
http://i109.photobucket.com/albums/n59/spruitjes/DSC02358.jpg

groeten bart
NS in HO van Noordbeek naar Zuiderbroek. rijden met koploper, IB ir, 2x DE2, DE3 en een klompentrein. Tijdperk 1980-1996

freddy

  • Gast
Re: mijn baan lispurdoorn
« Reactie #1 Gepost op: 20 January 2007, 17:13:32 »
hoi bart
het gegint er mooi uit te zien
heb je dit uit het hoofd verzonnen of met een baanplanner?
suc6 verder met de bouw
ik wilde morgen beginnen
maar door ze verkoudheid helaas volgende week dan
gr zolderlei
of gewoon fred


tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 4694
Re: mijn baan lispurdoorn
« Reactie #2 Gepost op: 20 January 2007, 17:28:50 »
Hai Bart

Ziet er goed uit, maar voor mij ook dezelfde vraag, bouwen on the job, of eerst een baanplan gemaakt.

Arthur
Arthur is helaas in januari 2025 overleden

erwin janssens

  • Offline Offline
  • Berichten: 594
  • Mol-Cargo is under construction
Re: mijn baan lispurdoorn
« Reactie #3 Gepost op: 20 January 2007, 18:53:31 »
Hoi Bart, ik heb even wat vraagjes over je baan in wording, mij lijkt het dat je niet goed meer aan de buitenste bochten, links en rechts op de foto, van je schaduwstation kan, en hoe ga je je wisseldraden op het bovenste niveau ordelijk naar onder krijgen, ik denk als er een trein ontspoort of iets dergelijks in je schaduwstation dat je in de problemen gaat komen, hoeveel cm heb je tussen de twee niveau's gelaten??

Nog een vraagje, je hebt daar een bocht liggen die van je schaduwstation naar je bovenste gedeelte gaat, die lijkt mij precies nogal scherp, raken je langste wagons niets van je houtwerk??

Dit zijn allemaal maar vragen hoor, maar ik heb in het verleden ook van die fouten gemaakt, een schaduwstation gebouwd en alles mooi aangesloten maar het was pas toen ik op het bovenste gedeelte begon dat ik al meteen zag dat ik aan bepaalde stukken niet meer aankon.
« Laatst bewerkt op: 20 January 2007, 18:57:28 door erwin janssens »

Bart spruitje

  • Offline Offline
  • Berichten: 509
    • Noordbeek op Beneluxspoor
Re: mijn baan lispurdoorn
« Reactie #4 Gepost op: 20 January 2007, 19:54:17 »
Hoi,

leuk de reacties zo te lezen zal gelijk wat vragen beantwoorden:

Fred, succes met je verkoudheid en ik heb een baanplanner gebruikt om al mijn wensen er in te stoppen en te kijken of het uitkomt.

Erwin, Het gat aan de linker kant van de baan moet nog gezaagd/gefreesd worden zodoende kan ik daar ook goed nij komen. Het verschil tussen de twee niveau's is 8,5 cm dus daar kun je met je handen goed tussenkomen en de sleuf tussen de twee bundels opstelsporen is groot genoeg om mijn hoofd tussen te steken en te kijken onder het bovendek.
De ruimte bij de bocht naar het bovendek vertekend wat op de foto maar er is genoeg ruimte om met de langste wagons langs elkaar en naar boven te rijden. De bedrading van het bovendek wordt aan de onderzijde langs de plaat gelijd met kleine klemmetjes of stukjes kabelgoot van 1 bij 1 cm.

Het is wel de bedoeling om het station wat bovenop komt te liggen zo neer te leggen dat deze schuin van links onder naar rechts boven loopt. De ruimte naast de sporen waar de aankleding moet komen ga i warschijnlijk los tegen de sporen aan leggen, zodoende kan ik de zijkanten naast de sporen demonteren als ik eronder moet zijn.


Groeten Bart

en bedankt voor het meedenken.
NS in HO van Noordbeek naar Zuiderbroek. rijden met koploper, IB ir, 2x DE2, DE3 en een klompentrein. Tijdperk 1980-1996

erwin janssens

  • Offline Offline
  • Berichten: 594
  • Mol-Cargo is under construction
Re: mijn baan lispurdoorn
« Reactie #5 Gepost op: 20 January 2007, 20:19:26 »
Oké Bart, lijkt me allemaal prima, je hebt er goed over nagedacht, dat is wel duidelijk, en veel succes met de verdere bouw van je baan.

freddy

  • Gast
Re: mijn baan lispurdoorn
« Reactie #6 Gepost op: 20 January 2007, 20:25:50 »
hoi bart
mag ik vragen welke baanplanner
ken er een paar

gr fred

Bart spruitje

  • Offline Offline
  • Berichten: 509
    • Noordbeek op Beneluxspoor
Re: mijn baan lispurdoorn
« Reactie #7 Gepost op: 20 January 2007, 20:33:12 »
Hoi Fred,

Ik gebruik wintrack 7.0 en dat bevalt wel goed. Ik heb in eerste instantie de baan in grove lijnen op papier gezet en leker met de hand zitten schetsen, en hem later in wintrack gezet om de details uit te werken.

groeten bart
NS in HO van Noordbeek naar Zuiderbroek. rijden met koploper, IB ir, 2x DE2, DE3 en een klompentrein. Tijdperk 1980-1996