Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 19:18:35
Raadplaatje door Dave.......
Vandaag om 19:14:19
Koppelingsmechanisme klemt? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:12:10
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 19:06:47
Conrat door Overet
Vandaag om 19:04:10
Z21 en het programeren met de Z21App. door Frank 123
Vandaag om 19:03:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ben
Vandaag om 18:49:03
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 18:42:05
Da's Daz 2 door NS264
Vandaag om 18:37:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:32:58
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
Vandaag om 18:30:41
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 18:29:04
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door Bas, Dordrecht
Vandaag om 18:25:26
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Frits Westers
Vandaag om 18:21:53
tandwiel lux modellbau door bellejt
Vandaag om 17:49:46
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door borotof
Vandaag om 17:47:49
19 Toen door ES44C4
Vandaag om 17:20:58
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 17:15:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 17:03:11
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 16:57:23
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door phdirk
Vandaag om 15:57:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 15:23:37
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door stoombr38
Vandaag om 15:13:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 15:03:22
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:15:56
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 12:07:16
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Ronald Halma
Vandaag om 11:13:03
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door Jelmer
Vandaag om 10:03:46
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 08:57:01
  

Auteur Topic: mijn baan lispurdoorn  (gelezen 2439 keer)

Bart spruitje

  • Offline Offline
  • Berichten: 508
    • Noordbeek op Beneluxspoor
mijn baan lispurdoorn
« Gepost op: 20 January 2007, 16:58:29 »
Hoi medespoorders,

Hierbij een fotoverslag van mijn baan en de vorderingen ervan.
Het eerste niveau de schaduwsporen zijn gelegd en we werken ons nu een weg naar boven, moet eerst de bezetmelders (4x BMD-16) aansluiten en dan kan ik wat uitgebreider testrijden. Daarna kan het bovendek voorzien worden van rails.
http://i109.photobucket.com/albums/n59/spruitjes/DSC02352-1.jpg
http://i109.photobucket.com/albums/n59/spruitjes/DSC02353.jpg
http://i109.photobucket.com/albums/n59/spruitjes/DSC02356.jpg
http://i109.photobucket.com/albums/n59/spruitjes/DSC02357.jpg
http://i109.photobucket.com/albums/n59/spruitjes/DSC02358.jpg

groeten bart
NS in HO van Noordbeek naar Zuiderbroek. rijden met koploper, IB ir, 2x DE2, DE3 en een klompentrein. Tijdperk 1980-1996

freddy

  • Gast
Re: mijn baan lispurdoorn
« Reactie #1 Gepost op: 20 January 2007, 17:13:32 »
hoi bart
het gegint er mooi uit te zien
heb je dit uit het hoofd verzonnen of met een baanplanner?
suc6 verder met de bouw
ik wilde morgen beginnen
maar door ze verkoudheid helaas volgende week dan
gr zolderlei
of gewoon fred


tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 4695
Re: mijn baan lispurdoorn
« Reactie #2 Gepost op: 20 January 2007, 17:28:50 »
Hai Bart

Ziet er goed uit, maar voor mij ook dezelfde vraag, bouwen on the job, of eerst een baanplan gemaakt.

Arthur
Arthur is helaas in januari 2025 overleden

erwin janssens

  • Offline Offline
  • Berichten: 594
  • Mol-Cargo is under construction
Re: mijn baan lispurdoorn
« Reactie #3 Gepost op: 20 January 2007, 18:53:31 »
Hoi Bart, ik heb even wat vraagjes over je baan in wording, mij lijkt het dat je niet goed meer aan de buitenste bochten, links en rechts op de foto, van je schaduwstation kan, en hoe ga je je wisseldraden op het bovenste niveau ordelijk naar onder krijgen, ik denk als er een trein ontspoort of iets dergelijks in je schaduwstation dat je in de problemen gaat komen, hoeveel cm heb je tussen de twee niveau's gelaten??

Nog een vraagje, je hebt daar een bocht liggen die van je schaduwstation naar je bovenste gedeelte gaat, die lijkt mij precies nogal scherp, raken je langste wagons niets van je houtwerk??

Dit zijn allemaal maar vragen hoor, maar ik heb in het verleden ook van die fouten gemaakt, een schaduwstation gebouwd en alles mooi aangesloten maar het was pas toen ik op het bovenste gedeelte begon dat ik al meteen zag dat ik aan bepaalde stukken niet meer aankon.
« Laatst bewerkt op: 20 January 2007, 18:57:28 door erwin janssens »

Bart spruitje

  • Offline Offline
  • Berichten: 508
    • Noordbeek op Beneluxspoor
Re: mijn baan lispurdoorn
« Reactie #4 Gepost op: 20 January 2007, 19:54:17 »
Hoi,

leuk de reacties zo te lezen zal gelijk wat vragen beantwoorden:

Fred, succes met je verkoudheid en ik heb een baanplanner gebruikt om al mijn wensen er in te stoppen en te kijken of het uitkomt.

Erwin, Het gat aan de linker kant van de baan moet nog gezaagd/gefreesd worden zodoende kan ik daar ook goed nij komen. Het verschil tussen de twee niveau's is 8,5 cm dus daar kun je met je handen goed tussenkomen en de sleuf tussen de twee bundels opstelsporen is groot genoeg om mijn hoofd tussen te steken en te kijken onder het bovendek.
De ruimte bij de bocht naar het bovendek vertekend wat op de foto maar er is genoeg ruimte om met de langste wagons langs elkaar en naar boven te rijden. De bedrading van het bovendek wordt aan de onderzijde langs de plaat gelijd met kleine klemmetjes of stukjes kabelgoot van 1 bij 1 cm.

Het is wel de bedoeling om het station wat bovenop komt te liggen zo neer te leggen dat deze schuin van links onder naar rechts boven loopt. De ruimte naast de sporen waar de aankleding moet komen ga i warschijnlijk los tegen de sporen aan leggen, zodoende kan ik de zijkanten naast de sporen demonteren als ik eronder moet zijn.


Groeten Bart

en bedankt voor het meedenken.
NS in HO van Noordbeek naar Zuiderbroek. rijden met koploper, IB ir, 2x DE2, DE3 en een klompentrein. Tijdperk 1980-1996

erwin janssens

  • Offline Offline
  • Berichten: 594
  • Mol-Cargo is under construction
Re: mijn baan lispurdoorn
« Reactie #5 Gepost op: 20 January 2007, 20:19:26 »
Oké Bart, lijkt me allemaal prima, je hebt er goed over nagedacht, dat is wel duidelijk, en veel succes met de verdere bouw van je baan.

freddy

  • Gast
Re: mijn baan lispurdoorn
« Reactie #6 Gepost op: 20 January 2007, 20:25:50 »
hoi bart
mag ik vragen welke baanplanner
ken er een paar

gr fred

Bart spruitje

  • Offline Offline
  • Berichten: 508
    • Noordbeek op Beneluxspoor
Re: mijn baan lispurdoorn
« Reactie #7 Gepost op: 20 January 2007, 20:33:12 »
Hoi Fred,

Ik gebruik wintrack 7.0 en dat bevalt wel goed. Ik heb in eerste instantie de baan in grove lijnen op papier gezet en leker met de hand zitten schetsen, en hem later in wintrack gezet om de details uit te werken.

groeten bart
NS in HO van Noordbeek naar Zuiderbroek. rijden met koploper, IB ir, 2x DE2, DE3 en een klompentrein. Tijdperk 1980-1996