Nieuw kostte 12 miljoen gulden, Dat gooi je dan toch niet zomaar weg?
Kuren kun je ook simuleren..................Bij mij wil er niet in dat dit materieel zo slecht was in de dienst. De zelfde techniek is in de latere IRM toegepast en die doet het prima (mag ik aannemen want daar hoor ik geen klachten over).
Dan klinkt het vreemd dat SM'90 na amper 15 jaar (waarvan 10 jaar dienst) economisch afgeschreven is...
Inderdaad, Dat lees je ook (als het goed is) morgen in de Sp!ts
In België werd na 20-25 jaar afscheid genomen van de reeks 60/61 dieselloc's, omdat het zorgenkindjes waren. Daarvan er vervolgens 10-15 naar Italië werden verkocht.Daar rijden de meeste van deze oude beestjes anno nu nog steeds, dus hoezo onbetrouwbaar?Verder heeft een Italiaanse privé vervoerder oude belgische treinstellen gekocht die bij de NMBS al jaren ingericht waren voor postvervoer (geen banken en geen zijruiten meer). Nu worden deze weer geheel terugverbouwd voor reizigersvervoer. Lijkt me toch geen goedkope verbouwing.