Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Led schakeling ed.
door
bellejt
Vandaag
om 21:28:21
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Spelfaut
Vandaag
om 21:15:39
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's
door
Rob Bennis
Vandaag
om 21:05:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
MichielB
Vandaag
om 20:58:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Besselspoor
Vandaag
om 20:55:24
NS-1000 in spoor-1
door
daempfer
Vandaag
om 20:42:19
Au bord de la Cèze
door
Paul1969
Vandaag
om 19:23:18
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 18:47:29
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 18:35:58
Mooi weer om buiten te spelen
door
hervé
Vandaag
om 18:27:22
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie
door
orientexpress
Vandaag
om 17:50:17
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Ronald69
Vandaag
om 17:49:16
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E)
door
_Sjors_
Vandaag
om 17:32:31
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 17:23:46
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
Vandaag
om 17:03:11
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
DJV
Vandaag
om 16:41:42
't Boemeltje
door
Huup
Vandaag
om 16:20:13
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken
door
Loki
Vandaag
om 16:03:43
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Rick
Vandaag
om 15:20:48
Polderbaan(tje) 0,3m2
door
GD
Vandaag
om 14:36:26
Bauarbeiten im gange
door
741230
Vandaag
om 14:31:05
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025
door
Hennie
Vandaag
om 14:28:53
Bollenwagen, diverse vragen
door
grossraumwagen
Vandaag
om 14:03:58
Klompentrein
door
grossraumwagen
Vandaag
om 13:15:21
4 oktober modelspoorbeurs Houten
door
Martijn193
Vandaag
om 13:11:02
Minibaan Visserskaai H0
door
Sikko
Vandaag
om 12:11:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 11:59:26
Station Roodeschool
door
Benelux795
Vandaag
om 10:34:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
william_2
Vandaag
om 10:18:35
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 09:49:57
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Rangeren via hoofdbaan
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Rangeren via hoofdbaan (gelezen 1637 keer)
nscargo
Offline
Berichten: 2765
Wederopbouw Opsolder
Rangeren via hoofdbaan
«
Gepost op:
12 January 2007, 21:08:12 »
Hallo
Ik zit met een vraag.
Ik heb een kopstation waaruit drie sporen vertrekken/aankomen.
Bovendien heb ik iets buiten het station twee opstelsporen waar treinen komen te staan die staan te wachten totdat ze weer in de dienstregeling worden opgenomen.
De sporen zijn nu zo gelegd dat vanuit het eerste opstelspoor een trein zo het station op spoor één in kan rijden.
Voor het andere opstelspoor geld dat die via de hoofdbaan moet worden gereden om in het station te komen en dan kan kiezen voor spoor twee of drie
Komt dit in de werkelijkheid ook voor of moet ik maar verder sparen om twee engelse wissels aan te schaffen?
Harm
Gelogd
Pas op. Hier waakt de waakvlam !
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26818
Re: Rangeren via hoofdbaan
«
Reactie #1 Gepost op:
12 January 2007, 21:35:10 »
Tot een paar jaar geleden was er zo'n situatie in Hoofddorp. Daar moesten treinen tussen het opstelterrein en het westelijke perronspoor een stukje over het oostelijke spoor rijden. Inmiddels is die kruising nu met viaducten uitgevoerd, waarschijnlijk in verband met de komst van de HSL. Zie
www.sporenplan.nl
Misschien heeft Sven nog een plaatje van de oude situatie.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
nscargo
Offline
Berichten: 2765
Wederopbouw Opsolder
Re: Rangeren via hoofdbaan
«
Reactie #2 Gepost op:
12 January 2007, 22:28:03 »
Nu ik er zo nog eens over nadenk, was het ook niet zo dat het bij Amsterdam (?) een 1700 (Groningen) op een dubbeldekker botste omdat de dubbeldekker op het hoofdspoor aan het rangeren was?
Harm
Gelogd
Pas op. Hier waakt de waakvlam !
roco
Offline
Berichten: 1980
Re: Rangeren via hoofdbaan
«
Reactie #3 Gepost op:
12 January 2007, 22:54:08 »
Harm
Toen Leeuwarden nog klassiek beveiligd was en de "hoek"er was , reden de treinstellen tot buiten de wisselstraat , daar waar nu de laatste seinpalen voor de perronsporen staan , om dan van/naar de hoek /perronsporen te gaan .
Jos
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Offline
Berichten: 2888
Re: Rangeren via hoofdbaan
«
Reactie #4 Gepost op:
12 January 2007, 23:38:20 »
Als je hoofdbaan niet al te veel trein verkeer heeft en de rangeerbewegingen het overige treinverkeer niet hinderen dan is het rangeren via de hoofdbaan geen probleem. En opzich hoeven niet alle perronsporen (direct) bereikbaar te zijn vanaf alle opstelsporen en anders om.
Groetjes Michiel
Gelogd
"
Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe
"
Maikel van Velzen
Offline
Berichten: 440
Re: Rangeren via hoofdbaan
«
Reactie #5 Gepost op:
12 January 2007, 23:46:43 »
Beste Harm,
Ik heb zelf twee jaar gewerkt als Treindienstleider op Post Alkmaar en daar kwam het voor dat we via de hoofdbaan moesten rangeren.
Niet alleen in Alkmaar zelf, maar ook in Enkhuizen, Hoorn, Den Helder en Haarlem kwam het voor dat er via de hoofdbaan werd en/of wordt gerangeerd.
Het is al eerder vermeld, als het de treindienst niet in de weg zit kan dit eigenlijk altijd wel.
Mvg Maikel
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Rangeren via hoofdbaan