Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Open huis VAMES Modelspoorclub Apeldoorn
door
GertW
Vandaag
om 22:09:16
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal
door
nighttrain1
Vandaag
om 22:07:55
booster vraag
door
maartenvdb
Vandaag
om 22:06:57
Station Roodeschool
door
Casmir
Vandaag
om 21:59:14
Tams app
door
Ronald Halma
Vandaag
om 21:44:37
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 21:11:39
Aanpassen baanplan bestaande baan
door
Bjor
Vandaag
om 20:39:43
Trix BR94 ontspoort
door
Nico Hoogerwerf
Vandaag
om 20:37:44
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
Vandaag
om 20:33:46
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 20:29:37
Edelweisz in model
door
Martijnstein
Vandaag
om 20:17:30
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Pommie
Vandaag
om 20:11:11
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan
door
J. Moors
Vandaag
om 19:31:47
Fleischmann Anna ombouw.
door
wob
Vandaag
om 19:24:13
US diorama in H0
door
wob
Vandaag
om 19:19:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 19:18:00
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
Vandaag
om 19:14:08
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 16:52:03
DDAR op basis van een Artitec DDM
door
Daan de leeuw
Vandaag
om 16:28:45
Br 38 Piko Superen.
door
puntenglijder
Vandaag
om 16:24:01
De bouw van 'Ommelanden' (H0)
door
Jan Pieter
Vandaag
om 16:16:18
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Merlin674
Vandaag
om 15:57:00
Sfeer op je modelbaan
door
hervé
Vandaag
om 15:40:47
EL11 NSB sound file
door
bellejt
Vandaag
om 15:19:30
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 13:47:21
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
Vandaag
om 13:46:57
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 11:49:58
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen!
door
Sascha [St. 3rail]
Vandaag
om 11:46:25
Interieur ideeën voor gebouwen
door
Martin Domburg
Vandaag
om 11:39:52
Hochdraußen van Mischa
door
MischaCT
Vandaag
om 10:44:11
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Rangeren via hoofdbaan
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Rangeren via hoofdbaan (gelezen 1613 keer)
nscargo
Offline
Berichten: 2765
Wederopbouw Opsolder
Rangeren via hoofdbaan
«
Gepost op:
12 January 2007, 21:08:12 »
Hallo
Ik zit met een vraag.
Ik heb een kopstation waaruit drie sporen vertrekken/aankomen.
Bovendien heb ik iets buiten het station twee opstelsporen waar treinen komen te staan die staan te wachten totdat ze weer in de dienstregeling worden opgenomen.
De sporen zijn nu zo gelegd dat vanuit het eerste opstelspoor een trein zo het station op spoor één in kan rijden.
Voor het andere opstelspoor geld dat die via de hoofdbaan moet worden gereden om in het station te komen en dan kan kiezen voor spoor twee of drie
Komt dit in de werkelijkheid ook voor of moet ik maar verder sparen om twee engelse wissels aan te schaffen?
Harm
Gelogd
Pas op. Hier waakt de waakvlam !
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26696
Re: Rangeren via hoofdbaan
«
Reactie #1 Gepost op:
12 January 2007, 21:35:10 »
Tot een paar jaar geleden was er zo'n situatie in Hoofddorp. Daar moesten treinen tussen het opstelterrein en het westelijke perronspoor een stukje over het oostelijke spoor rijden. Inmiddels is die kruising nu met viaducten uitgevoerd, waarschijnlijk in verband met de komst van de HSL. Zie
www.sporenplan.nl
Misschien heeft Sven nog een plaatje van de oude situatie.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
nscargo
Offline
Berichten: 2765
Wederopbouw Opsolder
Re: Rangeren via hoofdbaan
«
Reactie #2 Gepost op:
12 January 2007, 22:28:03 »
Nu ik er zo nog eens over nadenk, was het ook niet zo dat het bij Amsterdam (?) een 1700 (Groningen) op een dubbeldekker botste omdat de dubbeldekker op het hoofdspoor aan het rangeren was?
Harm
Gelogd
Pas op. Hier waakt de waakvlam !
roco
Offline
Berichten: 1976
Re: Rangeren via hoofdbaan
«
Reactie #3 Gepost op:
12 January 2007, 22:54:08 »
Harm
Toen Leeuwarden nog klassiek beveiligd was en de "hoek"er was , reden de treinstellen tot buiten de wisselstraat , daar waar nu de laatste seinpalen voor de perronsporen staan , om dan van/naar de hoek /perronsporen te gaan .
Jos
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Offline
Berichten: 2875
Re: Rangeren via hoofdbaan
«
Reactie #4 Gepost op:
12 January 2007, 23:38:20 »
Als je hoofdbaan niet al te veel trein verkeer heeft en de rangeerbewegingen het overige treinverkeer niet hinderen dan is het rangeren via de hoofdbaan geen probleem. En opzich hoeven niet alle perronsporen (direct) bereikbaar te zijn vanaf alle opstelsporen en anders om.
Groetjes Michiel
Gelogd
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.
Maikel van Velzen
Offline
Berichten: 440
Re: Rangeren via hoofdbaan
«
Reactie #5 Gepost op:
12 January 2007, 23:46:43 »
Beste Harm,
Ik heb zelf twee jaar gewerkt als Treindienstleider op Post Alkmaar en daar kwam het voor dat we via de hoofdbaan moesten rangeren.
Niet alleen in Alkmaar zelf, maar ook in Enkhuizen, Hoorn, Den Helder en Haarlem kwam het voor dat er via de hoofdbaan werd en/of wordt gerangeerd.
Het is al eerder vermeld, als het de treindienst niet in de weg zit kan dit eigenlijk altijd wel.
Mvg Maikel
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Rangeren via hoofdbaan