Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door HIJ
Vandaag om 00:14:20
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door Quinzeedied
27 July 2025, 23:38:58
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Ronald Halma
27 July 2025, 23:38:07
Dat overkomt mij niet. door Oosterspoor
27 July 2025, 23:18:51
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
27 July 2025, 23:14:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Prutsert
27 July 2025, 23:11:34
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door AP3737
27 July 2025, 22:58:20
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
27 July 2025, 22:49:23
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
27 July 2025, 22:33:48
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
27 July 2025, 22:28:10
"Spoor op Vleugels" in H0 door MOVisser
27 July 2025, 22:07:43
schok bij vertrek door saskia
27 July 2025, 22:03:07
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
27 July 2025, 21:33:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
27 July 2025, 21:33:13
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
27 July 2025, 20:49:54
US diorama in H0 door jan47
27 July 2025, 19:45:53
Chinese prut kabel door BrightonBelle
27 July 2025, 17:48:10
Aachenau West door Wim Vink
27 July 2025, 17:47:51
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door BrightonBelle
27 July 2025, 17:30:54
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Ferdinand Bogman
27 July 2025, 15:43:38
Welke kleur is Roco oud bruin? door Bahn-AG
27 July 2025, 15:17:45
Seuthe gaat stoppen door Rob Ellerman
27 July 2025, 14:09:28
Station Roodeschool door Torikoos
27 July 2025, 13:59:41
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden door Jan Bennink
27 July 2025, 13:42:30
Lokpilot 4 defect door bellejt
27 July 2025, 13:27:01
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
27 July 2025, 13:02:57
Overstap naar HTM door Ronald Halma
27 July 2025, 12:43:13
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Karben
27 July 2025, 12:32:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
27 July 2025, 12:17:17
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
27 July 2025, 12:13:11
  

Auteur Topic: Inzet NS 1300 in gele uitvoering  (gelezen 4741 keer)

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Inzet NS 1300 in gele uitvoering
« Gepost op: 10 September 2010, 10:14:11 »
Waar werd de gehele gele uitvoering van NS 1300 (1312) voor ingezet?
Welke reizigersrijtuigen en/of goederenwagons?
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11649
    • Mijn fotoarchief
Re:Inzet NS 1300 in gele uitvoering
« Reactie #1 Gepost op: 10 September 2010, 10:15:38 »
Alles volgens mij. Ik heb in elk geval foto's van deze locs in gele jas voor zowel goederen- als personentreinen.

Noppie.

  • Offline Offline
  • Berichten: 829
  • Rock and roll is better than music.
Re:Inzet NS 1300 in gele uitvoering
« Reactie #2 Gepost op: 10 September 2010, 10:48:21 »
Kijk maar eens op 19toen. Daar staan volgens mij wel peppie plaatjes het lor in actie.
A world without heroes, Is like a world without sun, You can't look up to anyone, Without heroes.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Inzet NS 1300 in gele uitvoering
« Reactie #3 Gepost op: 10 September 2010, 11:12:15 »
Of kijk hier & hier eens.

Zo'n beetje alle goederentreinen en passagierstreinen.
Vr. groeten,
Bob

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4057
Re:Inzet NS 1300 in gele uitvoering
« Reactie #4 Gepost op: 10 September 2010, 11:39:34 »
Aankomend weekeind, voor de Heiwee Expresse...  ;D

Richard Snijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 995
  • een deel van mijn baan
    • www.gasthof-Jenewein.com
Re:Inzet NS 1300 in gele uitvoering
« Reactie #5 Gepost op: 10 September 2010, 14:44:21 »
Ik zie op een van die foto´s de 1302 met een speciale koppeling voor Koploper 4005,kan iemand zeggen waar dit voor was?

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Inzet NS 1300 in gele uitvoering
« Reactie #6 Gepost op: 10 September 2010, 14:58:07 »
Richard : daarmee kun je een treinstel beremd slepen (en dus onder meer met hogere snelheid) Hangt aan de trekhaak van de lok en koppelt met een gewone Scharfenberg, zowel mechanisch als pneumatisch.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22509
Re:Inzet NS 1300 in gele uitvoering
« Reactie #7 Gepost op: 10 September 2010, 15:08:12 »
Tim Goorman heeft een mooie plaat van het betreffende transport.



Overbrenging van de 4005 eerst naar Bokkeduinen en daarna door naar Stator om daar dienst te doen als oefenobject.
De plannen W zijn voor het remmen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Richard Snijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 995
  • een deel van mijn baan
    • www.gasthof-Jenewein.com
Re:Inzet NS 1300 in gele uitvoering
« Reactie #8 Gepost op: 10 September 2010, 16:09:25 »
Had het Treinstel dan een defect dat het gesleept moest worden?
En waarom werdt het dan niet door een andere koploper gesleept,dan hoef je niet een extra koppeling op de 1300 te bouwen?

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1533
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re:Inzet NS 1300 in gele uitvoering
« Reactie #9 Gepost op: 10 September 2010, 16:15:50 »
een zeer mooie combinatie was begin jaren 90 de zouttreinen van Botlek - Kijfhoek - Hengelo. :o
Deze werd steevast gereden door een 1300.
Heb niet zo snel een foto voorhanden.

Dat is nou eens een leuk idee om met deze wagens uit te brengen in model.
iets voor Hobbytrade of Rivarossi. (y)

groetjes Chris (y)
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22509
Re:Inzet NS 1300 in gele uitvoering
« Reactie #10 Gepost op: 10 September 2010, 16:27:02 »
Je vraagt wel veel Richard.  :)
De 4005 was al geruime tijd uit dienst dus de onderhoudstermijn zal wel zijn verstreken. De tussenbak was in ieder geval voor het spoorwegmuseum bedoeld en het museum heeft het spul met eigen materieel opgehaald.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Richard Snijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 995
  • een deel van mijn baan
    • www.gasthof-Jenewein.com
Re:Inzet NS 1300 in gele uitvoering
« Reactie #11 Gepost op: 10 September 2010, 16:59:08 »
Effe verder gegoogled op 4005 Oefenobject en wel veel teweten gekomen over de Koploperserie maar niet waarom er nu geinvesteerd moest worden in een aanpassing aan de lok terwijl het in het land wemeld van de andere Koplopers waar dit stel aangekoppeld kon worden om het even ``langs´´ te brengen.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8487
  • Spoor N
Re:Inzet NS 1300 in gele uitvoering
« Reactie #12 Gepost op: 10 September 2010, 17:04:37 »
Gelukkig maar dat er dan ook niet geinvesteerd is om de 1302 aan te passen maar dat je zo'n sleepkoppeling gewoon op de loc kan aanbrengen, zoals hier op Railfaneurope te zien is. De loc zal wel gebruikt zijn omdat NS de ICM beter voor iets anders kan gebruiken.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22509
Re:Inzet NS 1300 in gele uitvoering
« Reactie #13 Gepost op: 10 September 2010, 17:22:59 »
Oh, kwamen daar je vragen vandaan. Op die foto is inderdaad goed te zien dat het een vrij eenvoudig opzetstuk is Richard. Wordt aan de koppelhaak bevestigd voor de mechanische verbinding en aan de luchtslangen voor de pneumatische verbinding.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1015
Re:Inzet NS 1300 in gele uitvoering
« Reactie #14 Gepost op: 10 September 2010, 21:48:38 »
om op alle vragen een antwoord te geven:

-de beide kopbakken waren bestemd voor Stator.

-de middenbak was te veel, dus geschonken aan NSM.

-NSM was bereid transport te verzorgen van Onnen naar Amersfoort.

-Het stel was onberemd aangezien er diverse onderdelen afgenomen waren tbv andere stellen.

Tevens kan ik je vertellen dat het stel erg koud was. Met z'n 6en in een 1eklas-coupe met de deur dicht was het redelijk uit te houden  ;D

mvg,
Robin