Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
Vandaag om 21:42:38
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 20:58:05
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 20:52:05
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden door Sylvester
Vandaag om 20:24:27
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door BartvD
Vandaag om 20:20:35
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:00:50
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 19:52:05
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door guus43
Vandaag om 19:18:35
Welke kleur is Roco oud bruin? door grossraumwagen
Vandaag om 19:05:24
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 19:04:24
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door grossraumwagen
Vandaag om 19:00:46
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door Klaas Zondervan
Vandaag om 18:55:33
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 18:48:57
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Ronald Halma
Vandaag om 17:44:09
Rheinburg, TP V/VI door rail4marcel
Vandaag om 17:42:27
Lokpilot 4 defect door bellejt
Vandaag om 17:40:40
Seuthe gaat stoppen door Eric B
Vandaag om 17:04:15
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:02:03
Da's Daz 2 door BartvD
Vandaag om 16:55:33
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 16:45:15
Aachenau West door Arjan6511
Vandaag om 16:41:30
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door tijgernootje
Vandaag om 14:26:36
Roco 63432 loksound 2 vraag door bellejt
Vandaag om 14:12:27
Mijn geweatherde modellen door hervé
Vandaag om 13:48:44
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 13:29:17
schok bij vertrek door Bahn-AG
Vandaag om 12:13:30
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 12:08:04
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 12:02:09
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Jip
Vandaag om 11:40:32
Chinese prut kabel door Lobomotion69
Vandaag om 11:30:22
  

Auteur Topic: Inzet NS 1300 in gele uitvoering  (gelezen 4717 keer)

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Inzet NS 1300 in gele uitvoering
« Gepost op: 10 September 2010, 10:14:11 »
Waar werd de gehele gele uitvoering van NS 1300 (1312) voor ingezet?
Welke reizigersrijtuigen en/of goederenwagons?
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11649
    • Mijn fotoarchief
Re:Inzet NS 1300 in gele uitvoering
« Reactie #1 Gepost op: 10 September 2010, 10:15:38 »
Alles volgens mij. Ik heb in elk geval foto's van deze locs in gele jas voor zowel goederen- als personentreinen.

Noppie.

  • Offline Offline
  • Berichten: 829
  • Rock and roll is better than music.
Re:Inzet NS 1300 in gele uitvoering
« Reactie #2 Gepost op: 10 September 2010, 10:48:21 »
Kijk maar eens op 19toen. Daar staan volgens mij wel peppie plaatjes het lor in actie.
A world without heroes, Is like a world without sun, You can't look up to anyone, Without heroes.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Inzet NS 1300 in gele uitvoering
« Reactie #3 Gepost op: 10 September 2010, 11:12:15 »
Of kijk hier & hier eens.

Zo'n beetje alle goederentreinen en passagierstreinen.
Vr. groeten,
Bob

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4057
Re:Inzet NS 1300 in gele uitvoering
« Reactie #4 Gepost op: 10 September 2010, 11:39:34 »
Aankomend weekeind, voor de Heiwee Expresse...  ;D

Richard Snijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 995
  • een deel van mijn baan
    • www.gasthof-Jenewein.com
Re:Inzet NS 1300 in gele uitvoering
« Reactie #5 Gepost op: 10 September 2010, 14:44:21 »
Ik zie op een van die foto´s de 1302 met een speciale koppeling voor Koploper 4005,kan iemand zeggen waar dit voor was?

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Inzet NS 1300 in gele uitvoering
« Reactie #6 Gepost op: 10 September 2010, 14:58:07 »
Richard : daarmee kun je een treinstel beremd slepen (en dus onder meer met hogere snelheid) Hangt aan de trekhaak van de lok en koppelt met een gewone Scharfenberg, zowel mechanisch als pneumatisch.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22504
Re:Inzet NS 1300 in gele uitvoering
« Reactie #7 Gepost op: 10 September 2010, 15:08:12 »
Tim Goorman heeft een mooie plaat van het betreffende transport.



Overbrenging van de 4005 eerst naar Bokkeduinen en daarna door naar Stator om daar dienst te doen als oefenobject.
De plannen W zijn voor het remmen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Richard Snijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 995
  • een deel van mijn baan
    • www.gasthof-Jenewein.com
Re:Inzet NS 1300 in gele uitvoering
« Reactie #8 Gepost op: 10 September 2010, 16:09:25 »
Had het Treinstel dan een defect dat het gesleept moest worden?
En waarom werdt het dan niet door een andere koploper gesleept,dan hoef je niet een extra koppeling op de 1300 te bouwen?

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1533
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re:Inzet NS 1300 in gele uitvoering
« Reactie #9 Gepost op: 10 September 2010, 16:15:50 »
een zeer mooie combinatie was begin jaren 90 de zouttreinen van Botlek - Kijfhoek - Hengelo. :o
Deze werd steevast gereden door een 1300.
Heb niet zo snel een foto voorhanden.

Dat is nou eens een leuk idee om met deze wagens uit te brengen in model.
iets voor Hobbytrade of Rivarossi. (y)

groetjes Chris (y)
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22504
Re:Inzet NS 1300 in gele uitvoering
« Reactie #10 Gepost op: 10 September 2010, 16:27:02 »
Je vraagt wel veel Richard.  :)
De 4005 was al geruime tijd uit dienst dus de onderhoudstermijn zal wel zijn verstreken. De tussenbak was in ieder geval voor het spoorwegmuseum bedoeld en het museum heeft het spul met eigen materieel opgehaald.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Richard Snijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 995
  • een deel van mijn baan
    • www.gasthof-Jenewein.com
Re:Inzet NS 1300 in gele uitvoering
« Reactie #11 Gepost op: 10 September 2010, 16:59:08 »
Effe verder gegoogled op 4005 Oefenobject en wel veel teweten gekomen over de Koploperserie maar niet waarom er nu geinvesteerd moest worden in een aanpassing aan de lok terwijl het in het land wemeld van de andere Koplopers waar dit stel aangekoppeld kon worden om het even ``langs´´ te brengen.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8487
  • Spoor N
Re:Inzet NS 1300 in gele uitvoering
« Reactie #12 Gepost op: 10 September 2010, 17:04:37 »
Gelukkig maar dat er dan ook niet geinvesteerd is om de 1302 aan te passen maar dat je zo'n sleepkoppeling gewoon op de loc kan aanbrengen, zoals hier op Railfaneurope te zien is. De loc zal wel gebruikt zijn omdat NS de ICM beter voor iets anders kan gebruiken.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22504
Re:Inzet NS 1300 in gele uitvoering
« Reactie #13 Gepost op: 10 September 2010, 17:22:59 »
Oh, kwamen daar je vragen vandaan. Op die foto is inderdaad goed te zien dat het een vrij eenvoudig opzetstuk is Richard. Wordt aan de koppelhaak bevestigd voor de mechanische verbinding en aan de luchtslangen voor de pneumatische verbinding.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1015
Re:Inzet NS 1300 in gele uitvoering
« Reactie #14 Gepost op: 10 September 2010, 21:48:38 »
om op alle vragen een antwoord te geven:

-de beide kopbakken waren bestemd voor Stator.

-de middenbak was te veel, dus geschonken aan NSM.

-NSM was bereid transport te verzorgen van Onnen naar Amersfoort.

-Het stel was onberemd aangezien er diverse onderdelen afgenomen waren tbv andere stellen.

Tevens kan ik je vertellen dat het stel erg koud was. Met z'n 6en in een 1eklas-coupe met de deur dicht was het redelijk uit te houden  ;D

mvg,
Robin