Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 23:45:44
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 23:41:34
Piko 2025 door kar
Vandaag om 23:36:44
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door Petertje
Vandaag om 23:36:03
Roco wagon openen door AP3737
Vandaag om 23:29:40
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Sven
Vandaag om 23:29:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 23:16:36
rode multimaus defect door Sikko
Vandaag om 22:40:54
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door wob
Vandaag om 22:35:19
Roco traxx 'Eurocity' door Rob Ellerman
Vandaag om 22:05:11
Acme nieuwe ICNG door Huup
Vandaag om 21:41:26
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 21:08:51
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 21:06:11
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
Vandaag om 19:57:19
WD 73755 Longmoor in 00 door Eelco Storm
Vandaag om 19:26:20
US diorama in H0 door cor_b
Vandaag om 19:08:50
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 17:37:30
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door g-j
Vandaag om 17:25:32
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door Marc tramt
Vandaag om 17:16:31
Minibaan Visserskaai H0 door hervé
Vandaag om 16:50:20
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 16:47:06
Toon hier je (model)TRAM foto's. door schipcas
Vandaag om 14:52:36
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 14:25:40
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door peterha
Vandaag om 12:30:20
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Teoalessandro
Vandaag om 11:36:20
Raar Motor geluid Piko NS 1100 spoor N door Ronald Halma
Vandaag om 11:31:24
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 10:18:14
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door Gerard van de Weijer
Vandaag om 09:26:11
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:19:55
Big Scale Trains - NS 1200 in Spoor G (1:27) door Bert Senden
Vandaag om 08:46:50
  

Auteur Topic: Inzet NS 1300 in gele uitvoering  (gelezen 4799 keer)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4068
Re:Inzet NS 1300 in gele uitvoering
« Reactie #15 Gepost op: 10 September 2010, 22:02:39 »
Richard : daarmee kun je een treinstel beremd slepen (en dus onder meer met hogere snelheid) Hangt aan de trekhaak van de lok en koppelt met een gewone Scharfenberg, zowel mechanisch als pneumatisch.
En hier was de lol juist dat die 4005 hardstikke onberemde was  ;)

Het stel fungeerde alleen als doorgaande leiding, en achterop hingen 3 beremde plan W's om het spul te remmen.

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2352
  • Bnlx treinendokter.
Re:Inzet NS 1300 in gele uitvoering
« Reactie #16 Gepost op: 10 September 2010, 22:22:20 »
Heren,

Ik weet dat o.a 1310 zijn laatste genade brood verdient heeft met het verzorgen van de traktie en energie voor de introductie\instructie van spoorwegpersoneel bij de invoering van het ICK matrieel (eind 2001). De 1310 heeft twee a drie weken op Den Haag centraal gestaan voor de instructie van conducteurs e.d  De samenstelling bestond uit de 1310 en één ICK bak (degene met 8 persoons afdelingen 2e klas).

Vriendelijke groet,
Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4068
Re:Inzet NS 1300 in gele uitvoering
« Reactie #17 Gepost op: 11 September 2010, 00:46:14 »
Dat was net meer dan voor stroomvoorziening, van rijden was geen sprake.
Sterker nog, dat was meestal juist niet mogelijk meer gemaakt...  ;)

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 908
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re:Inzet NS 1300 in gele uitvoering
« Reactie #18 Gepost op: 12 September 2010, 07:55:10 »
En hier was de lol juist dat die 4005 hardstikke onberemde was  ;)

Het stel fungeerde alleen als doorgaande leiding, en achterop hingen 3 beremde plan W's om het spul te remmen.

Het stel was inderdaad onberemd en diende alleen als doorgaande leidingen.
Het was dan ook knap dat we net voor meppel van een tegentrein via de Telerail te horen kregen dat er rook onder de trein uitkwam.
Accuut geregeld dat we in Meppel aan de kant konden voor onderzoek.
Wat bleek, de 4005 had op 1 draaistel een vaste rem!
Knap he? Met onberemd materieel een vaste rem krijgen.
Na wat wrikken was alles weer los en zijn we rustig naar Zwolle doorgereden waar we onder de kap een tweede controle uitvoerden waarbij alles oke bleek
Bij vertrek uit Meppel kregen we van de treindienstleider te horen dat er veel mensen langs de baan stonden die schijnbaar ergens op wachten.
We hebben hem verteld dat ze waarschijnlijk op ons wachtten omdat wij een bijzonder transport reden.
Bij vertrek uit Zwolle nog even langzaam de IJsselbrug af voor de fotografen en naar Bokkeduinen.
Vanaf bokkeduinen via de kippenlijn met 1302 en 3 plan W weer naar Arnhem.

Henk