Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Br 41 Weinert, loop of sloop ? door tijgernootje
Vandaag om 12:11:01
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 12:09:01
Spoor 1 nem of finescale door tijgernootje
Vandaag om 12:07:35
Baanplan deels gebaseerd op Veluwe door Ronald Halma
Vandaag om 11:49:42
Station Roodeschool door Ronald Halma
Vandaag om 11:46:57
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 11:35:50
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 11:14:23
Nedersaksenlijn in Nederland. door Hans Reints
Vandaag om 11:05:38
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
Vandaag om 11:03:46
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 10:39:30
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door roco
Vandaag om 10:38:10
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 10:19:14
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Pauldg
Vandaag om 09:53:06
Lima IRM pimpen door 008200
Vandaag om 09:45:17
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wim Rosbender
Vandaag om 08:58:17
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door deBult
Vandaag om 08:26:21
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 04:10:49
Rivarossi panoramarijtuig verlichting inbouwen. door Bahn-AG
15 July 2025, 23:19:44
De projecten van Ruben (NL H0) door Ruben90
15 July 2025, 23:16:36
Sikje 225 door Huup
15 July 2025, 23:04:23
Spoor- en tramweg parafernalia door MathynK
15 July 2025, 22:37:25
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik Mijd
15 July 2025, 21:09:01
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
15 July 2025, 20:54:04
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
15 July 2025, 20:50:24
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
15 July 2025, 20:14:32
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper door spoorijzer
15 July 2025, 19:25:40
Boek over de oorsprong NS 500/600 door Eucalypta
15 July 2025, 19:25:03
Nachttreinen Oost Europa door Bor de Wolf
15 July 2025, 18:00:32
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Jeroen Water
15 July 2025, 15:51:48
Even wachten nog...... (1:45 op 0,16 m2) door Scratchbuilt
15 July 2025, 15:42:48
  

Auteur Topic: Ty2 en Ok1, poolse hokken vertimmeren  (gelezen 22585 keer)

Remmert

  • Offline Offline
  • Berichten: 77
Re:Ty2 en Ok1, poolse hokken vertimmeren
« Reactie #60 Gepost op: 13 April 2011, 19:19:53 »
Floris,

heb je toevallig detailtekeningen van de Slask?? of foto's?? ik kan dingen controleren in het echt... alleen welke loc lijkt er op???

http://mediaprovider.kennisnet.nl/MediaProvider/img/373112.jpeg

kijk ook even hier op:

http://kameleon33.websitemaker.nl/devsm/302307
« Laatst bewerkt op: 13 April 2011, 19:26:24 door Remmert »
Some people say: I dream my perfect life, other people say: I live my perfect dream


Vol stoom door het leven!!! dat is mijn motto

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:Ty2 en Ok1, poolse hokken vertimmeren
« Reactie #61 Gepost op: 27 April 2011, 23:37:03 »
foto's van de slask moeten genoeg te vinden zijn, een tekening van de br 81 staat hier:
http://www.dlok.de/img_files/br/br81-200.jpg
Daarbij valt wel op dat de schaar van de br 81 op die tekening VOOR de leibaandrager zit, terwijl bij deze loc de constructie toch echt precies hetzelfde is als bij een slask, dus schaar ACHTER de leibaandrager.
http://farm4.static.flickr.com/3586/4555140510_2486cf3d58.jpg
blijkbaar waren er dus verschillende drijfwerken bij de br 81 in gebruik of de tekening klopt niet.
De fleischmann-br81 is in elk geval bruikbaar, vergelijk m maar met de tekening van de slask:
http://www.fleischmann.de/produkteshop/uebersicht/detail/cat/8231/d/3/p/8275%2C8231%2C10822/pr/dampflokomotive-br-81-der-db-1.html
De marklin is ook bruikbaar, maar wel een tamelijk oud grof ding dus of je daar nog heil in ziet... aan de andere kant, die liliput-P8 verbouwen was ongeveer net zoiets. Bovendien moet je m nog ombouwen naar tweerail. De kans dat je voor een paar tientjes aan zo'n loc komt is wel een stuk groter dan bij een fleischmann.
Nog ff voor wie niet overtuigd was:
http://www.vsmstoomtrein.nl/DSC_01pl94.JPG
http://www.bundesbahnzeit.de/dso/HS/Baureihe_81/b06-81_004.jpg
ik zeg dat je verdomd ver moet kunnen komen zo.

Remmert

  • Offline Offline
  • Berichten: 77
Re:Ty2 en Ok1, poolse hokken vertimmeren
« Reactie #62 Gepost op: 28 April 2011, 10:33:30 »
bedankt...

de enige grote verbouwingen zijn dan de watertanks en de dommen....
Some people say: I dream my perfect life, other people say: I live my perfect dream


Vol stoom door het leven!!! dat is mijn motto

Remmert

  • Offline Offline
  • Berichten: 77
Re:Ty2 en Ok1, poolse hokken vertimmeren
« Reactie #63 Gepost op: 28 April 2011, 10:36:51 »
eigenlijk is de slask van ons niet genoeg pools... hij is erg verduitst... eigenlijk hoort ie met nog een witte baan langs de omloop en de wielen
Some people say: I dream my perfect life, other people say: I live my perfect dream


Vol stoom door het leven!!! dat is mijn motto

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:Ty2 en Ok1, poolse hokken vertimmeren
« Reactie #64 Gepost op: 28 April 2011, 13:51:01 »
nouja, als je goed gaat kijken komt het er waarschijnlijk op neer dat het toch het gemakkelijkste is om een nieuwe kap te fabrieken. Enne, die paar witte lijntjes zet je er dan zelf nog wel bij, net als een paar groene waterkasten, of een of ander gaaf bord met vleugeltjes op de rookkastdeur, weet ik veel...
Zoals die slask er nu bij de vsm bij staat is er iig geen hol aan, te schoon, te weinig deuken en geen interessante kleurtjes.

Remmert

  • Offline Offline
  • Berichten: 77
Re:Ty2 en Ok1, poolse hokken vertimmeren
« Reactie #65 Gepost op: 28 April 2011, 16:05:19 »
maar... hij lekt wel in het machinistenhuis en kleppert aan alle kanten... ;)
Some people say: I dream my perfect life, other people say: I live my perfect dream


Vol stoom door het leven!!! dat is mijn motto

Remmert

  • Offline Offline
  • Berichten: 77
« Laatst bewerkt op: 07 May 2011, 22:26:21 door Remmert »
Some people say: I dream my perfect life, other people say: I live my perfect dream


Vol stoom door het leven!!! dat is mijn motto

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:Ty2 en Ok1, poolse hokken vertimmeren
« Reactie #67 Gepost op: 07 May 2011, 23:01:29 »
het kan vast wel met zo'n ding, maar een erg mooi drijfwerk is het niet echt en ik heb ooit zo'n locje gehad en die liep voor geen meter, maar wellicht is je jouwe beter, dat wil wel es wisselen bij dat soort spul.

Remmert

  • Offline Offline
  • Berichten: 77
Re:Ty2 en Ok1, poolse hokken vertimmeren
« Reactie #68 Gepost op: 07 May 2011, 23:10:51 »
hij rijdt geweldig... alleen nog een slachtoffer zoeken voor de kap... ik wil de originele kap wel behouden zodat ik m over kan zetten
Some people say: I dream my perfect life, other people say: I live my perfect dream


Vol stoom door het leven!!! dat is mijn motto

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:Ty2 en Ok1, poolse hokken vertimmeren
« Reactie #69 Gepost op: 07 May 2011, 23:22:12 »
gewoon zelf bouwen... of anders een kap van een br 80, 81 of 89 vertimmeren, dat soort spul is door zoveel merken gemaakt als startsetrommel dat een paar van dat soort kapjes regelen geen groot probleem moet zijn.