Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US diorama in H0 door Prutsert
Vandaag om 19:50:29
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 19:49:50
artikel nummers kloppen niet met spurweite n-spur door frans51
Vandaag om 19:34:26
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 19:23:30
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Lobomotion69
Vandaag om 19:09:17
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Prutsert
Vandaag om 18:56:28
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door nighttrain1
Vandaag om 18:43:04
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 18:41:36
Ideeën op doen in Duitsland regio speyer door Eric v C
Vandaag om 18:36:39
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
Vandaag om 18:17:40
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door AlbertG
Vandaag om 17:55:34
Museumdepot Beekbergen in H0 door Joz
Vandaag om 17:33:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ben
Vandaag om 17:26:28
spoorboekje zomerdienstregeling 1983 Luxemburg door MaraNCS
Vandaag om 17:18:57
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
Vandaag om 16:07:50
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 15:28:28
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Noordernet
Vandaag om 15:04:55
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door TonM
Vandaag om 14:22:46
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door Rene de Haan
Vandaag om 13:48:32
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Ben
Vandaag om 12:39:03
trein of metro naar Hoek van Holland door R1954
Vandaag om 12:21:00
Wach-/Begleitwagen Pwghs van USATC en FFA door martijnhaman
Vandaag om 12:08:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 11:32:58
Ronald doet de Fork Challenge! door hervé
Vandaag om 10:56:12
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door VulcanRaven
Vandaag om 10:31:56
Show je werkplek door Eric B
Vandaag om 07:12:00
Piko 1136 van AC naar DC door hmmglaser
Vandaag om 00:11:44
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
30 July 2025, 23:09:36
Ik ben aan het opruimen. door FreekH
30 July 2025, 22:53:36
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
30 July 2025, 22:05:57

Auteur Topic: Wattenbach/baan van Noah - (Baanplan N )  (gelezen 42744 keer)

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
Re: Wattenbach ( baan van Noah )
« Reactie #75 Gepost op: 06 March 2007, 08:43:20 »
Ik kan je nu even niet volgen, volgens mij hoef je toch echt maar 1 keer te steken. Ik zou het lekker laten als het is want ik zie niet wat er mis mee is.

groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Ferdinand Paternoster

• Offline Offline
« Reactie #76 Gepost op: 06 March 2007, 08:53:54 »
Als mijn ruituigen bv op een van de bovenste rangeersporen staan ( wil iets maken waar de ruituigen schoon gemaakt moeten worden denk aan stofzuigen hahaha ) dan moet ik naar de rangeerspoor die naast mijn 2 lokale lijnen lopen dan terug naar het rangeerspoor onder de lokloodsen en vanuit daar naar mijn bovenste lokale lijn in het station of zie ik het nu verkeerd ???

ps. van de bovenste 4 rangeersporen kom ik nooit gelijk op de lokale of hoofdspoor terecht

Groetjes Ferdinand
Tijdperk IV- miss ook V erbij ,Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk  N-spoor, Peco code-55, ( beginnende ) DCC gebruiker,IB, Loconet Interface, S88SD16-N, ServoSwitch, OM32, Koploper

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #77 Gepost op: 06 March 2007, 09:19:33 »
Als ik naar jou laatste tekening kijk kan ik toch echt van (bijna) alle rangeersporen rechtstreek jou locaalijn sporen op en kan dan vandaar uit terug steken naar ieder gewenst perron spoor ;).

Groetjes Michiel

Ps; als het anders is moet je maar een tekening maken waarop je die rangeer beweging uittekend.
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Ferdinand Paternoster

• Offline Offline
« Reactie #78 Gepost op: 06 March 2007, 12:17:17 »
Hallo Michiel oke hier gaan we dan

het rangeren

Stap 1 : op een van deze sporen staan de rijtuigen, maak niet uit welke
deze wordt weg getrokken naar de volgende rangeerspoor naar stap 2

Stap 2 : Vanuit deze spoor wordt de trein terug geduwd naar Stap 3 de volgende rangeerspoor

Stap 3 :  Vanuit hier wordt de trein naar stap 4 getrokken, hier wordt de rangeerlok  los gekoppeld en deze gaat weer naar zijn plekje

Hopelijk is het zo duidelijk wat ik in mijn eerste verhaal bedoelde

Ik kan wel gelijk rechts van het station het lokale spoor op maar dan moet ik eerst de tunnel in rijden om vervolgens terug te gaan naar het perron

groetjes Ferdinand
« Laatst bewerkt op: 06 March 2007, 12:19:07 door Ferdinand Paternoster »
Tijdperk IV- miss ook V erbij ,Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk  N-spoor, Peco code-55, ( beginnende ) DCC gebruiker,IB, Loconet Interface, S88SD16-N, ServoSwitch, OM32, Koploper

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #79 Gepost op: 06 March 2007, 18:06:04 »
Ik kan wel gelijk rechts van het station het lokale spoor op maar dan moet ik eerst de tunnel in rijden om vervolgens terug te gaan naar het perron

Precies en dat zou ik dus doen, en direct door de treinloc laten rangeren zeg maar. Maar goed als je het graag anders wilt ja dan moet je een manier zoeken het anders te doen.

Groetjes Michiel

Ferdinand Paternoster

• Offline Offline
« Reactie #80 Gepost op: 06 March 2007, 23:41:15 »
Oke Michiel bedankt, ik wist niet dat dat zo zou mogen, dus is het voor mij opgelost hahaha

groetjes Ferdinand

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #81 Gepost op: 06 March 2007, 23:45:40 »
Tuurlijk als er iedere 2uur een regionale trein over die locaallijn gaat kan ik als verkeersleider best wat rangeer bewegingen hebben ;). Kijk als er iedere 4min een trein rijd dan ga ik roepen dat je met je rangeerdeel lekker ff ergens anders moet gaan buiten spelen ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Groetjes Michiel ;D

Ferdinand Paternoster

• Offline Offline
« Reactie #82 Gepost op: 14 March 2007, 20:05:16 »
Zo de aannemer is langs geweest en we zijn weer een stap dichterbij

PRoject van de opbouw start rond mei / juni zoals het er nu uit ziet

Waar komt de opbouw waar mijn baan moet verrijzen

zie volgende links

zijkant

bovenkant

voorzijde

Dus hier bovenop ( Atelier ) moet de opbouw komen

Maar ga weer verders denken voor de banenplan ik schiet geen moer op, er komt niks goeds uit mijn grijze celletjes voor de lange gedeelte en kolenmijn pfffff helppiee !!!!!

oja, baan heb ik niet maar heb 8 grote 4 assige zelflossers gekocht van fleischmann

eerste wagons

De eerste buit is binnen ;D

groetjes Ferdinand

« Laatst bewerkt op: 14 March 2007, 23:01:28 door Ferdinand Paternoster »

Ferdinand Paternoster

• Offline Offline
« Reactie #83 Gepost op: 18 March 2007, 09:24:11 »
Ik zat me iets te bedenken, voor het item kolenopslag, zou ik zoiets ook kunnen combineren met een haventje waar de kolen worden aan of afgevoerd ?????

Is zoiets mogelijk Kolenmijn met aangrensend een haventje ( met daartussen de sporen ) of is het de of de andere optie

Artitec heeft bv mooie binnenvaartschepen, die daarvoor kunnen dienen als kolentransport

groetjes ferdinand

Ferdinand Paternoster

• Offline Offline
« Reactie #84 Gepost op: 24 March 2007, 20:07:29 »
oke plan is zover dat ik het weer wil tonen voor de positive kritische noot ;D

Ten eerste vele dank aan Neudalhausenstadbahn en JaJo voor hun engelen geduld

Na een grote voorzet van Michiel wat ik mijn plan heb verweven

De hoogte's bij de sporen komen nog en zo ook aanduidingen bij de tunnel portalen zodat je een beetje idee krijgt hoe het allemaal precies loopt

Heb alle verborgensporen verwijderd omdat het anders helemaal onoverzichtelijk wordt

groen spoor = Depot en rangeer
Paarse spoor =  haven en richting kolenmijn ( sporenplan kolenmijn no onbekend
Donker blauwe spoor = hoofdtraject
Oranje spoor - Lokaal spoor A
Licht bauw spoor -  Lokaal spoor B

Thema  dus : groot station, een bergstation met evt goederlaadperron, kolenmijn geheel bovenin de berg, een haven voor kolen op en overslag ( dus ook kolen vervoer via water, en een depot voor stoom en diesel en miss ook E-loks en met rangeersporen

Wil alleen de ingang naar lokdepot/rangeer nog veranderen  hoe ????? weet ik nog niet, want het blijft in mijn hoofd zitten dat het mooier zal zijn als deze 2 á 3 cm lager komt te liggen dan het station

http://i128.photobucket.com/albums/p194/ferdinand2503/Wattenbach_3_zichtbaar.jpg

Ben benieuwd naar de kritieken, gooi ze erin zodat ik uit eindelijk op een mega mooi plan uitkom waar ik veel bouw plezier aan zal beleven

Vriendelijke groet Ferdinand

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #85 Gepost op: 24 March 2007, 21:07:01 »
Ferdinand als je onderlossers gebruikt is het niet logies om met kranen te lossen, dan meot je andere openbak wagens gaan gebruiken. Die onderlossers zijn juist zo gebouwd dat je ze over een losinstalatie kan duwen en ze zo kan lossen. De landing gaat dan via stortgoten rechtstreeks het schip in.

Mocht je bij de onderlossers blijven en de losinstalatie gaan gebruiken dan kan je de wissels achter de losinstalatie verwijderen omdat locs daar niet langs kunnen en de trein er altijd doorheen moeten worden geduwd en daarna leeg weer weg getrokken kan worden.

Als je voor open bakwagens kiest( de oude Etjes of de grote Eanos bakken) dan kan je gewoon dit handhaven en de kranen gebruiken.

Groetjes Michiel

Ps; verder mooi uitgewerkt het banenplan.

Ferdinand Paternoster

• Offline Offline
« Reactie #86 Gepost op: 24 March 2007, 23:17:49 »
He Michiel, dat van de haven dat heb ik iets aan gepast

Maar betreft die onderlossers, ik kan deze toch links lossen in een bunker en dit met de kraan laden in het schip, stel dat de trein er is en de schepen nog niet dan zijn ze verplicht om daar te blijven of is dat zo'n gek idee???

Ben nu een verhaal aan het schrijven betreft hoe de sporen lopen, de lokale spoor die gaat naar schaduw station op -30 cm

Ik zat te bedenken heb boven een aftakking gemaakt vlak voor de kolenmijn, om dan een spoor iets te laten zakken en deze onder de kolenmijn te laten stoppen ( een verdekte schaduwstation )

Levert weer wat variatie op denk ik

groetjes Ferdinand

IPIO'er

• Offline Offline
  • "Multi Level" Nederlands Modelbaan in Spoor-N
« Reactie #87 Gepost op: 24 March 2007, 23:31:25 »
Hallo Ferdinand,

Ik ben zo vrij geweest om aan de linkerzijde van het station wat te veranderen doormiddel van een wissel en een engelsman toe te voegen zodat de locomotief die vewisseld moet worden ook makkelijk naar het depot kan rijden, i.p.v. helemaal om te rijden naar de andere kant van het station.

http://i126.photobucket.com/albums/p83/IPIOer/Wattenbach_3_zichtbaar.jpg

Marc
Een Nederlandse Baan in N, drie etage's langs de wanden van de zolder van 7mtr. bij 3mtr., verbonden d.m.v. een helix.

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #88 Gepost op: 24 March 2007, 23:40:27 »
Marc goed idee van die engelsman, want die is daar wel erg handig, je wil de omlopende loc liever niet via een perron of doorgaand spoor laten rijden.

Maar betreft die onderlossers, ik kan deze toch links lossen in een bunker en dit met de kraan laden in het schip, stel dat de trein er is en de schepen nog niet dan zijn ze verplicht om daar te blijven of is dat zo'n gek idee???
Ferdinand het kan wel een kraan er tussen zetten maar logies is het niet, die bunker zelf zou de tussen opslag moeten zijn. Een kraan daarbij vind ik erg omslagtig en bij overslag van spoor naar schip onnodig. Als de overslag anders om gaat dan kan jou combinatie wel heel goed, maar dus net niet in deze richting.

Maar belangrijk haal die wissel verbinding bij je kolen bunker weg, die heeft daar geen nut(als iemand vind van, dan graag uitleg). Het 2e spoor gebruik je om een lege zet wagens tijdelijk te stallen? Anders vraag ik me ook af wat het nu thiervan is tenzij je 2 bunker sporen maakt.

Dat idee van dat kleine schaduwstaion onder de mijn lijkt me een goed idee.

Groetjes Michiel

Ferdinand Paternoster

• Offline Offline
« Reactie #89 Gepost op: 25 March 2007, 10:51:00 »
@Marc

Oke bedankt voor je voorstel zal eens kijken hoe ik dat met wintrack kan gaan doen, laat je het vandaag nog weten thanks

@Michiel,

Oke dat is duidelijk maar dan moet het spoor toch eerst een stuk omhoog aangezien ze aan de onderkant gelost worden, en dus daar geen bunker plaatsen

Zal het in het plan verwerken

Groetjes ferdinand