Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 00:24:08
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 00:22:16
ProRail kan spoor in Nederland niet langer ’toekomstklaar’ houden door hmmglaser
Vandaag om 00:09:52
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
11 December 2025, 23:53:24
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door the_gold
11 December 2025, 23:35:08
Alternatieven voor servo's door Albert de Heer
11 December 2025, 23:32:05
ratelende 1300 van Electrotren door B2
11 December 2025, 23:09:20
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
11 December 2025, 22:26:45
Roco digitaal rijden Mulimaus... is z21 Start wel nodig? door Petertje
11 December 2025, 22:05:55
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
11 December 2025, 21:53:30
Roco 2025 door 1200blauw
11 December 2025, 21:48:34
AMC Amsterdamse Modelbouw Club door schipcas
11 December 2025, 20:58:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
11 December 2025, 20:04:05
Bauarbeiten im gange door 741230
11 December 2025, 19:57:35
De (3d) knutsels van Ronald. door Sven
11 December 2025, 19:55:30
De Projecten van RetroJack door RetroJack
11 December 2025, 19:44:51
Problemen BR10 met decoder Zimo MN330P22 Plux 22 door puntenglijder
11 December 2025, 19:24:13
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Wim1969
11 December 2025, 17:25:22
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door tothebeach
11 December 2025, 16:57:00
Info gezocht voor vakantie Dortmund of Dresden 2026 door tijgernootje
11 December 2025, 16:38:46
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord door Ronald Halma
11 December 2025, 16:22:16
Piko Hobby lok welke condensator er uit? door Herb73
11 December 2025, 16:21:37
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Ronald Halma
11 December 2025, 16:21:01
Rivarossi br 56 HR2891S door rhberk
11 December 2025, 15:21:40
13 december modelspoorbeurs Houten door Peter J K
11 December 2025, 15:18:10
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
11 December 2025, 13:35:37
Diorama Memburg Klütjenfelderkai door neudalhausenstadbahn
11 December 2025, 13:35:20
Plux12/16/22 Functiedecoder voor Roco 64205/64209 door Albert de Heer
11 December 2025, 13:16:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
11 December 2025, 12:44:51
Uit de hand gelopen hobby: Trambaan op zolder. door odaoda
11 December 2025, 12:35:51
  

Auteur Topic: hollandsche baan 1980/2000  (gelezen 18162 keer)

benonline007

  • Offline Offline
  • Berichten: 83
  • bouwen aan de hollandsche baan tijdperk 4 1/2
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #60 Gepost op: 08 September 2011, 20:39:25 »
@koenf; ik heb een thermocut en dat werkt echt geweldig.  (y) is ook te lezen eerder in dit topic. ;)

@markje; ik heb nog niet gereden want het is nog niet aangesloten maar met de multimeter geen verhoogde weerstand gemeten, dus ik ga er vanuit dat het goed werkt.

@V200-G2000; ja dat is het. ;D bedankt voor je superidee (y)  (y)

groeten bart.
yesterday is history, today is a gift, tomorrow a mistery.

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9104
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #61 Gepost op: 08 September 2011, 20:43:46 »
Tsja, soms zie je dingen weer voor het eerst, die je allang gezien hebt, maar heeft als voordeel dat je weer geniet.
Kan soms voordelig werken maar is ook wel eens vermoeiend :P.

Ik blijf kijken 8)

Gr Koen
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Johnny Cash: All I do is drive.

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2908
    • Richie's homepage
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #62 Gepost op: 08 September 2011, 20:45:51 »
@Bart
Graag gedaan. Ik heb inmiddels al een stuk of 12 blokken aangesloten en diverse treinen op rond laten rijden en geen problemen ermee gehad, ook niet met de treindetectie. De raillassen vormen sowieso al de electrische verbinding tussen de railstaven.

Arno V

  • Offline Offline
  • Berichten: 174
  • Na-aper 1 en 2e klas!
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #63 Gepost op: 08 September 2011, 22:06:56 »
Hoi Bart,

Je tijdperk spreekt mij erg aan. Zal dit draadje zeker gaan volgen. Leuk om te lezen hoe je overstag bent gegaan om digitaal te gaan rijden. Fraai hoe je de draden voor de rail stroomtoever hebt weg gewerkt. Kan je de wisselaandrijving ook niet verbergen door deze om te draaien? Ik persoonlijk vind die nog al in het oog springen. Succes met de bouw!

Mvg, Arno

benonline007

  • Offline Offline
  • Berichten: 83
  • bouwen aan de hollandsche baan tijdperk 4 1/2
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #64 Gepost op: 08 September 2011, 22:30:44 »
daar heb ik wel even over nagedacht, maar ik vraag me af of hij het nog wel doet als ik het pinnetje eraf haal.
ik vind het zonde als ik hem sloop, dus ik hoop dat iemand er ervaring mee heeft en misschien foto´s ervan??

groeten bart.
yesterday is history, today is a gift, tomorrow a mistery.

Arno V

  • Offline Offline
  • Berichten: 174
  • Na-aper 1 en 2e klas!
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #65 Gepost op: 09 September 2011, 09:17:07 »
Bij de profi wissels van Flm kan je de pinnen er uit trekken en op de kop er weer in doen. Vervolgens kan de wisselaandrijving op de kop worden gemonteerd. Ik geloof dat je dan wel linkse en rechtse aandrijvingen moet omdraaien, maar is vast wel hier iemand die daar ervaring mee heeft.

Suc6 Arno

mekel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1086
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #66 Gepost op: 09 September 2011, 09:22:04 »
Ik heb al mijn flmprofi aandrijvingen omgedraaid welke in het zicht liggen (zie wereldbolletje pagina 7 onderaan bijvoorbeeld).
Werkt goed, links rechts is alleen bij de oudere typen, de nieuwere zijn 2 kanten te gebruiken.

Groetjes,
Jeroen
« Laatst bewerkt op: 09 September 2011, 09:25:03 door Jeroen- »
Fleischmann h0 baan - NL - BE - #Roco Multimaus - S88XpressNetLI - S88SD16-n - WDD Wisseldecoders - Koploper

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2908
    • Richie's homepage
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #67 Gepost op: 09 September 2011, 09:31:54 »
Bij de profi wissels van Flm kan je de pinnen er uit trekken en op de kop er weer in doen. Vervolgens kan de wisselaandrijving op de kop worden gemonteerd.
En dat kan bij de standaard rails van Fl zonder bedding ook.

mekel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1086
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #68 Gepost op: 09 September 2011, 09:37:42 »
Zover ik weet wel maar dat verlangt meer werk als alleen het pinnetje omdraaien bij de profi variant (gevonden via de zoekfunctie hier).

Fleischmann h0 baan - NL - BE - #Roco Multimaus - S88XpressNetLI - S88SD16-n - WDD Wisseldecoders - Koploper

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2908
    • Richie's homepage
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #69 Gepost op: 09 September 2011, 10:33:38 »
Volgens mij is het net zo eenvoudig. Ik heb nu ook profi rails, maar had vroeger de standaard rails. Of je moet hééél oude wissels hebben, maar zo te zien van de foto's heeft Bart die niet en zie je duidelijk dat kleine pennetje en je ziet ook op één van de foto's dat hij de nieuwere aandrijvingen heeft waar de draadjes uit het midden komen waaruit je kunt concluderen dat de aandrijvingen zowel voor linkse als rechtse wissels te gebruiken zijn en dus ook gewoon omgedraaid kunnen worden.

benonline007

  • Offline Offline
  • Berichten: 83
  • bouwen aan de hollandsche baan tijdperk 4 1/2
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #70 Gepost op: 09 September 2011, 11:41:48 »
 (y) bedankt  (y) dit is info waar je wat aan hebt!!
van het weekend eens kijken of ik wat tijd voor die wisselaandrijving kan vrijmaken en dan volgt er uiteraard weer een update.

groeten bart.
yesterday is history, today is a gift, tomorrow a mistery.

benonline007

  • Offline Offline
  • Berichten: 83
  • bouwen aan de hollandsche baan tijdperk 4 1/2
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #71 Gepost op: 23 September 2011, 11:58:43 »
 ;D het is gelukt  (y)
de wisselaandrijving omgedraaid en het werkt perfect. als het goed is zie je er na het ballasten niets meer van.
ook het eerste deel van de baan aangesloten op de nuon en de eerste teststukjes gereden met de mat 64 en de hippel met grindbakken en dat ging eigenlijk best goed. ik moet alleen de hippel een keer goed schoon maken van binnen en de wielen , want die viel af en toe stil.
hieronder nog wat foto´s (allen klikbaar).








ik ben druk bezig met mijn boodschappenlijstje voor eurospoor. waarschijnlijk daarna pas weer een update  :P
groeten bart
yesterday is history, today is a gift, tomorrow a mistery.