Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
13 August 2025, 23:55:21
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Kees-Jan
13 August 2025, 23:51:22
De projecten van Ruben (NL H0) door Sikko
13 August 2025, 23:36:52
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door TonM
13 August 2025, 23:20:35
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Hans van de Burgt
13 August 2025, 23:08:01
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Steven Loosman
13 August 2025, 22:53:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
13 August 2025, 22:32:26
Aanpassen baanplan bestaande baan door MichielB
13 August 2025, 22:25:43
Hoeveel treinen op Piko Trafo 55008? door Modeltreinmulder
13 August 2025, 22:23:20
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door jandcargo
13 August 2025, 22:19:39
booster vraag door Patrick Smout
13 August 2025, 22:05:38
Aachenau West door MichielB
13 August 2025, 22:02:43
Da's Daz 2 door Huup
13 August 2025, 22:02:43
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door defender
13 August 2025, 21:51:12
Modeltreinwinkels in Berlijn. door grossraumwagen
13 August 2025, 21:45:44
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
13 August 2025, 21:22:09
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door MarcoK1999
13 August 2025, 19:58:23
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
13 August 2025, 19:21:30
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door defender
13 August 2025, 19:08:33
Molenbaan (werktitel) door defender
13 August 2025, 19:03:45
BR-18.6 Schaal-0. door Sven
13 August 2025, 18:23:28
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door tijgernootje
13 August 2025, 17:42:24
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Huup
13 August 2025, 17:29:32
US diorama in H0 door Wim Vink
13 August 2025, 16:47:48
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
13 August 2025, 16:40:13
Artitec vierdeurs stalen D door gtw6016
13 August 2025, 16:34:00
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door Hans van de Burgt
13 August 2025, 16:30:02
Rijnstraat door Huup
13 August 2025, 15:47:38
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13 door Ronald Halma
13 August 2025, 15:40:21
DDAR op basis van een Artitec DDM door Gerco van Beelen
13 August 2025, 15:23:07
  

Auteur Topic: hollandsche baan 1980/2000  (gelezen 17557 keer)

benonline007

  • Offline Offline
  • Berichten: 83
  • bouwen aan de hollandsche baan tijdperk 4 1/2
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #60 Gepost op: 08 September 2011, 20:39:25 »
@koenf; ik heb een thermocut en dat werkt echt geweldig.  (y) is ook te lezen eerder in dit topic. ;)

@markje; ik heb nog niet gereden want het is nog niet aangesloten maar met de multimeter geen verhoogde weerstand gemeten, dus ik ga er vanuit dat het goed werkt.

@V200-G2000; ja dat is het. ;D bedankt voor je superidee (y)  (y)

groeten bart.
yesterday is history, today is a gift, tomorrow a mistery.

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 8971
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #61 Gepost op: 08 September 2011, 20:43:46 »
Tsja, soms zie je dingen weer voor het eerst, die je allang gezien hebt, maar heeft als voordeel dat je weer geniet.
Kan soms voordelig werken maar is ook wel eens vermoeiend :P.

Ik blijf kijken 8)

Gr Koen
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2858
    • Richie's homepage
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #62 Gepost op: 08 September 2011, 20:45:51 »
@Bart
Graag gedaan. Ik heb inmiddels al een stuk of 12 blokken aangesloten en diverse treinen op rond laten rijden en geen problemen ermee gehad, ook niet met de treindetectie. De raillassen vormen sowieso al de electrische verbinding tussen de railstaven.

Arno V

  • Offline Offline
  • Berichten: 174
  • Na-aper 1 en 2e klas!
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #63 Gepost op: 08 September 2011, 22:06:56 »
Hoi Bart,

Je tijdperk spreekt mij erg aan. Zal dit draadje zeker gaan volgen. Leuk om te lezen hoe je overstag bent gegaan om digitaal te gaan rijden. Fraai hoe je de draden voor de rail stroomtoever hebt weg gewerkt. Kan je de wisselaandrijving ook niet verbergen door deze om te draaien? Ik persoonlijk vind die nog al in het oog springen. Succes met de bouw!

Mvg, Arno

benonline007

  • Offline Offline
  • Berichten: 83
  • bouwen aan de hollandsche baan tijdperk 4 1/2
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #64 Gepost op: 08 September 2011, 22:30:44 »
daar heb ik wel even over nagedacht, maar ik vraag me af of hij het nog wel doet als ik het pinnetje eraf haal.
ik vind het zonde als ik hem sloop, dus ik hoop dat iemand er ervaring mee heeft en misschien foto´s ervan??

groeten bart.
yesterday is history, today is a gift, tomorrow a mistery.

Arno V

  • Offline Offline
  • Berichten: 174
  • Na-aper 1 en 2e klas!
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #65 Gepost op: 09 September 2011, 09:17:07 »
Bij de profi wissels van Flm kan je de pinnen er uit trekken en op de kop er weer in doen. Vervolgens kan de wisselaandrijving op de kop worden gemonteerd. Ik geloof dat je dan wel linkse en rechtse aandrijvingen moet omdraaien, maar is vast wel hier iemand die daar ervaring mee heeft.

Suc6 Arno

mekel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1086
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #66 Gepost op: 09 September 2011, 09:22:04 »
Ik heb al mijn flmprofi aandrijvingen omgedraaid welke in het zicht liggen (zie wereldbolletje pagina 7 onderaan bijvoorbeeld).
Werkt goed, links rechts is alleen bij de oudere typen, de nieuwere zijn 2 kanten te gebruiken.

Groetjes,
Jeroen
« Laatst bewerkt op: 09 September 2011, 09:25:03 door Jeroen- »
Fleischmann h0 baan - NL - BE - #Roco Multimaus - S88XpressNetLI - S88SD16-n - WDD Wisseldecoders - Koploper

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2858
    • Richie's homepage
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #67 Gepost op: 09 September 2011, 09:31:54 »
Bij de profi wissels van Flm kan je de pinnen er uit trekken en op de kop er weer in doen. Vervolgens kan de wisselaandrijving op de kop worden gemonteerd.
En dat kan bij de standaard rails van Fl zonder bedding ook.

mekel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1086
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #68 Gepost op: 09 September 2011, 09:37:42 »
Zover ik weet wel maar dat verlangt meer werk als alleen het pinnetje omdraaien bij de profi variant (gevonden via de zoekfunctie hier).

Fleischmann h0 baan - NL - BE - #Roco Multimaus - S88XpressNetLI - S88SD16-n - WDD Wisseldecoders - Koploper

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2858
    • Richie's homepage
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #69 Gepost op: 09 September 2011, 10:33:38 »
Volgens mij is het net zo eenvoudig. Ik heb nu ook profi rails, maar had vroeger de standaard rails. Of je moet hééél oude wissels hebben, maar zo te zien van de foto's heeft Bart die niet en zie je duidelijk dat kleine pennetje en je ziet ook op één van de foto's dat hij de nieuwere aandrijvingen heeft waar de draadjes uit het midden komen waaruit je kunt concluderen dat de aandrijvingen zowel voor linkse als rechtse wissels te gebruiken zijn en dus ook gewoon omgedraaid kunnen worden.

benonline007

  • Offline Offline
  • Berichten: 83
  • bouwen aan de hollandsche baan tijdperk 4 1/2
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #70 Gepost op: 09 September 2011, 11:41:48 »
 (y) bedankt  (y) dit is info waar je wat aan hebt!!
van het weekend eens kijken of ik wat tijd voor die wisselaandrijving kan vrijmaken en dan volgt er uiteraard weer een update.

groeten bart.
yesterday is history, today is a gift, tomorrow a mistery.

benonline007

  • Offline Offline
  • Berichten: 83
  • bouwen aan de hollandsche baan tijdperk 4 1/2
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #71 Gepost op: 23 September 2011, 11:58:43 »
 ;D het is gelukt  (y)
de wisselaandrijving omgedraaid en het werkt perfect. als het goed is zie je er na het ballasten niets meer van.
ook het eerste deel van de baan aangesloten op de nuon en de eerste teststukjes gereden met de mat 64 en de hippel met grindbakken en dat ging eigenlijk best goed. ik moet alleen de hippel een keer goed schoon maken van binnen en de wielen , want die viel af en toe stil.
hieronder nog wat foto´s (allen klikbaar).








ik ben druk bezig met mijn boodschappenlijstje voor eurospoor. waarschijnlijk daarna pas weer een update  :P
groeten bart
yesterday is history, today is a gift, tomorrow a mistery.