Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Aanpassen baanplan bestaande baan door MichielB
Vandaag om 22:25:43
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Ronald69
Vandaag om 22:25:22
Hoeveel treinen op Piko Trafo 55008? door Modeltreinmulder
Vandaag om 22:23:20
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door jandcargo
Vandaag om 22:19:39
booster vraag door Patrick Smout
Vandaag om 22:05:38
Aachenau West door MichielB
Vandaag om 22:02:43
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 22:02:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Gino
Vandaag om 22:02:38
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door defender
Vandaag om 21:51:12
Modeltreinwinkels in Berlijn. door grossraumwagen
Vandaag om 21:45:44
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:22:09
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door MarcoK1999
Vandaag om 19:58:23
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 19:21:30
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door defender
Vandaag om 19:08:33
Molenbaan (werktitel) door defender
Vandaag om 19:03:45
BR-18.6 Schaal-0. door Sven
Vandaag om 18:23:28
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door wob
Vandaag om 18:04:05
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door tijgernootje
Vandaag om 17:42:24
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Huup
Vandaag om 17:29:32
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 16:47:48
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 16:40:13
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 16:38:41
Artitec vierdeurs stalen D door gtw6016
Vandaag om 16:34:00
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:30:02
Rijnstraat door Huup
Vandaag om 15:47:38
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13 door Ronald Halma
Vandaag om 15:40:21
DDAR op basis van een Artitec DDM door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:23:07
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 15:17:00
De fabriek - Spoor 0 door tijgernootje
Vandaag om 15:10:51
Lima Plan E ral kleuren vraag door Montanbahn
Vandaag om 13:48:22
  

Auteur Topic: hollandsche baan 1980/2000  (gelezen 17555 keer)

benonline007

  • Offline Offline
  • Berichten: 83
  • bouwen aan de hollandsche baan tijdperk 4 1/2
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #60 Gepost op: 08 September 2011, 20:39:25 »
@koenf; ik heb een thermocut en dat werkt echt geweldig.  (y) is ook te lezen eerder in dit topic. ;)

@markje; ik heb nog niet gereden want het is nog niet aangesloten maar met de multimeter geen verhoogde weerstand gemeten, dus ik ga er vanuit dat het goed werkt.

@V200-G2000; ja dat is het. ;D bedankt voor je superidee (y)  (y)

groeten bart.
yesterday is history, today is a gift, tomorrow a mistery.

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 8971
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #61 Gepost op: 08 September 2011, 20:43:46 »
Tsja, soms zie je dingen weer voor het eerst, die je allang gezien hebt, maar heeft als voordeel dat je weer geniet.
Kan soms voordelig werken maar is ook wel eens vermoeiend :P.

Ik blijf kijken 8)

Gr Koen
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2858
    • Richie's homepage
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #62 Gepost op: 08 September 2011, 20:45:51 »
@Bart
Graag gedaan. Ik heb inmiddels al een stuk of 12 blokken aangesloten en diverse treinen op rond laten rijden en geen problemen ermee gehad, ook niet met de treindetectie. De raillassen vormen sowieso al de electrische verbinding tussen de railstaven.

Arno V

  • Offline Offline
  • Berichten: 174
  • Na-aper 1 en 2e klas!
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #63 Gepost op: 08 September 2011, 22:06:56 »
Hoi Bart,

Je tijdperk spreekt mij erg aan. Zal dit draadje zeker gaan volgen. Leuk om te lezen hoe je overstag bent gegaan om digitaal te gaan rijden. Fraai hoe je de draden voor de rail stroomtoever hebt weg gewerkt. Kan je de wisselaandrijving ook niet verbergen door deze om te draaien? Ik persoonlijk vind die nog al in het oog springen. Succes met de bouw!

Mvg, Arno

benonline007

  • Offline Offline
  • Berichten: 83
  • bouwen aan de hollandsche baan tijdperk 4 1/2
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #64 Gepost op: 08 September 2011, 22:30:44 »
daar heb ik wel even over nagedacht, maar ik vraag me af of hij het nog wel doet als ik het pinnetje eraf haal.
ik vind het zonde als ik hem sloop, dus ik hoop dat iemand er ervaring mee heeft en misschien foto´s ervan??

groeten bart.
yesterday is history, today is a gift, tomorrow a mistery.

Arno V

  • Offline Offline
  • Berichten: 174
  • Na-aper 1 en 2e klas!
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #65 Gepost op: 09 September 2011, 09:17:07 »
Bij de profi wissels van Flm kan je de pinnen er uit trekken en op de kop er weer in doen. Vervolgens kan de wisselaandrijving op de kop worden gemonteerd. Ik geloof dat je dan wel linkse en rechtse aandrijvingen moet omdraaien, maar is vast wel hier iemand die daar ervaring mee heeft.

Suc6 Arno

mekel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1086
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #66 Gepost op: 09 September 2011, 09:22:04 »
Ik heb al mijn flmprofi aandrijvingen omgedraaid welke in het zicht liggen (zie wereldbolletje pagina 7 onderaan bijvoorbeeld).
Werkt goed, links rechts is alleen bij de oudere typen, de nieuwere zijn 2 kanten te gebruiken.

Groetjes,
Jeroen
« Laatst bewerkt op: 09 September 2011, 09:25:03 door Jeroen- »
Fleischmann h0 baan - NL - BE - #Roco Multimaus - S88XpressNetLI - S88SD16-n - WDD Wisseldecoders - Koploper

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2858
    • Richie's homepage
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #67 Gepost op: 09 September 2011, 09:31:54 »
Bij de profi wissels van Flm kan je de pinnen er uit trekken en op de kop er weer in doen. Vervolgens kan de wisselaandrijving op de kop worden gemonteerd.
En dat kan bij de standaard rails van Fl zonder bedding ook.

mekel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1086
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #68 Gepost op: 09 September 2011, 09:37:42 »
Zover ik weet wel maar dat verlangt meer werk als alleen het pinnetje omdraaien bij de profi variant (gevonden via de zoekfunctie hier).

Fleischmann h0 baan - NL - BE - #Roco Multimaus - S88XpressNetLI - S88SD16-n - WDD Wisseldecoders - Koploper

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2858
    • Richie's homepage
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #69 Gepost op: 09 September 2011, 10:33:38 »
Volgens mij is het net zo eenvoudig. Ik heb nu ook profi rails, maar had vroeger de standaard rails. Of je moet hééél oude wissels hebben, maar zo te zien van de foto's heeft Bart die niet en zie je duidelijk dat kleine pennetje en je ziet ook op één van de foto's dat hij de nieuwere aandrijvingen heeft waar de draadjes uit het midden komen waaruit je kunt concluderen dat de aandrijvingen zowel voor linkse als rechtse wissels te gebruiken zijn en dus ook gewoon omgedraaid kunnen worden.

benonline007

  • Offline Offline
  • Berichten: 83
  • bouwen aan de hollandsche baan tijdperk 4 1/2
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #70 Gepost op: 09 September 2011, 11:41:48 »
 (y) bedankt  (y) dit is info waar je wat aan hebt!!
van het weekend eens kijken of ik wat tijd voor die wisselaandrijving kan vrijmaken en dan volgt er uiteraard weer een update.

groeten bart.
yesterday is history, today is a gift, tomorrow a mistery.

benonline007

  • Offline Offline
  • Berichten: 83
  • bouwen aan de hollandsche baan tijdperk 4 1/2
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #71 Gepost op: 23 September 2011, 11:58:43 »
 ;D het is gelukt  (y)
de wisselaandrijving omgedraaid en het werkt perfect. als het goed is zie je er na het ballasten niets meer van.
ook het eerste deel van de baan aangesloten op de nuon en de eerste teststukjes gereden met de mat 64 en de hippel met grindbakken en dat ging eigenlijk best goed. ik moet alleen de hippel een keer goed schoon maken van binnen en de wielen , want die viel af en toe stil.
hieronder nog wat foto´s (allen klikbaar).








ik ben druk bezig met mijn boodschappenlijstje voor eurospoor. waarschijnlijk daarna pas weer een update  :P
groeten bart
yesterday is history, today is a gift, tomorrow a mistery.