Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ijzeren Rijn: militair transport door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:20:47
Gewoon wat busfoto's door Keska
Vandaag om 19:20:28
Aachenau West door wob
Vandaag om 19:10:24
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door MartinRT
Vandaag om 19:04:37
19 Toen door defender
Vandaag om 19:01:10
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
Vandaag om 18:16:38
20 en 21 april MobExpo door class 37
Vandaag om 18:16:26
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door Frank 123
Vandaag om 17:50:26
Piko lok digitaal rijdt direct weg door bellejt
Vandaag om 17:48:47
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 17:45:39
Al mijn goede ideeën... door maartenvdb
Vandaag om 17:22:59
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 17:18:39
diorama, voor lange treinen. door Wim Vink
Vandaag om 16:12:37
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Ronald Halma
Vandaag om 15:58:27
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bask185
Vandaag om 15:50:37
Station Roodeschool door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:57
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Hans Reints
Vandaag om 14:34:08
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 14:24:44
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:14:55
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:07:41
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 12:57:17
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door AlbertG
Vandaag om 12:10:11
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:20:49
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door RBlok
Vandaag om 10:23:55
Cranicher Altbahn door Eric v C
Vandaag om 10:09:34
Pfarrerwinkel bahn door Eric v C
Vandaag om 09:59:38
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door 3dbuildr
Vandaag om 09:55:45
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door spoorijzer
Vandaag om 09:35:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 09:33:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
  

Auteur Topic: Stroomafnemers  (gelezen 10320 keer)

Gerard

  • Gast
Re: Stroomafnemers
« Reactie #30 Gepost op: 11 januari 2007, 20:01:16 »
Citaat
Goederentreinen rijden wel eens met de voorste op ja, zie deze foto http://www.nicospilt.com/20061110_2105.JPG van Nico Spilt.
In dit geval is de reden dat de eerste wagen(s) van deze trein voorzien zijn van zeildoek. Vonken zouden brand kunnen veroorzaken. De snelheid wordt daarmee wel gelimiteerd tot (ik dacht) 80 km/u.
(Correct me if I'm wrong! :-|)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8062
  • Spoor N
Re: Stroomafnemers
« Reactie #31 Gepost op: 11 januari 2007, 20:24:03 »
Half correct, het staat er wel bij maar ik heb mijn twijfels erover omdat ik ook foto's herinner waarop de loc gewoon de achterste panto op had. De snelheid is in ieder geval beperkt tot 80 (of 100) km/u.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1125
Re: Stroomafnemers
« Reactie #32 Gepost op: 11 januari 2007, 20:58:19 »
Is dat bij het met 2 locs rijden niet juist om de belasting van de bovenleiding te spreiden waardoor die minder hard slijt.

Groetjes Michiel

Nee dus...hoeft tegenwoordig niet meer...anders konden we ook niet met 2 425's rondrijden die de beugels op 9 meter afstand van elkaar hebben. Slijtage van bovenleiding heeft niets met de afstand te maken van de stroomafnemers

Groeten

Bas

Anoniem

  • Gast
Re: Stroomafnemers
« Reactie #33 Gepost op: 11 januari 2007, 22:09:05 »
@Bas: wat bij de BLS geldt hoeft niet per se universeel geldend te zijn ;).

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1125
Re: Stroomafnemers
« Reactie #34 Gepost op: 11 januari 2007, 22:12:47 »
@ Wesley

Ik heb ook helemaal niets over andere spoorwegmaatschappijen gezegt. Ik heb steeds over de BLS gesproken en daarbij niets als universeel aangeduid.

Groet

Nas
« Laatst bewerkt op: 12 januari 2007, 12:18:07 door Peter Korsten. Reden: Citaat van voorgaande bericht verwijderd. »

Dennis.

  • Offline Offline
  • Berichten: 951
    • De Hoekselijn
Re: Stroomafnemers
« Reactie #35 Gepost op: 11 januari 2007, 22:34:15 »
Bij de NS geldt; twee stroomafnemers op max 75km/u, voorste stoomafnemer op max 100km/u en voor de achterste zijn er geen beperkingen.
Dat er voor het rijden met de voorste of twee stoomafnemers beperkingen zijn heeft te maken met de opwaardse druk van de stoomafnemer tegen de rijdraad.

Gr Dennis

Anoniem

  • Gast
Re: Stroomafnemers
« Reactie #36 Gepost op: 11 januari 2007, 22:38:38 »
Ik heb steeds over de BLS gesproken en daarbij niets als universeel aangeduid.

Ik kreeg de indruk van het tegendeel, en je moet me nageven dat dat niet onlogisch is gegeven je formulering ;):

Nee dus...hoeft tegenwoordig niet meer...anders konden we ook niet met 2 425's rondrijden die de beugels op 9 meter afstand van elkaar hebben. Slijtage van bovenleiding heeft niets met de afstand te maken van de stroomafnemers

Afgezien van die 425's lijkt alles gesteld te zijn alsof het in het algemeen waar is. Dus vandaar ;D.