hebben ze ook al een idee voor hoe lang het is dat het weer rijdt??Of is het zeer tijdelijk tot het SLT vullis weer op volle sterkte is?
.....En daarbij is een stam DDM-1 een stuk duurder in inzet en onderhoud dan bv een SLT......
............ als kleine serie is DDM-1 overal anders in...........
Daarbij komt nog dat DDM en loks 1800 de laatste jaren minimaal onderhoud hebben gehad, dus weinig kosten. En waarom kost het onderhouden van een lok sowieso meer ??
Vanmorgen in Maastricht:KLIKNS 1851, 1843 en 1844 staan klaar om als LLT van het emplacement van Maastricht te vertrekken richting het noorden. Weer 3 locs voor de herindienststelling van DDM-1. Gr. Rick
Volgens het EVO bulletin heeft de NS een dertig stuks trein die vriendelijker zijn voor reizigers met een lichamelijke beperking in ontwikkeling. Dit om de vloot SLT's aan te vullen. In dienst neming staat gepland voor 2013-2015. (Al halen ze dat vast niet en helaas geen foto erbij)
Maar is het niet bedoeld als vervanging voor een andere serie? (SGMm ofzo)