Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sneek
Vandaag om 23:14:11
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door Remco vM
Vandaag om 22:57:12
Werkt de Yamorc software op Ubuntu? door meino
Vandaag om 22:56:54
20 jaar BNLS door Huup
Vandaag om 22:46:33
Time-of-flight module door Joz
Vandaag om 22:41:33
Gelders Smalspoormuseum / Gelderse Smalspoor Stichting stelt zich voor door Jean-Pierre
Vandaag om 22:37:34
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door 1200blauw
Vandaag om 22:35:12
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 22:33:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Dave.......
Vandaag om 22:25:00
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 21:44:35
Piko 2025 door Die Bahn
Vandaag om 21:20:17
VERPLAATST: Werkt de Yamorc software op Ubuntu? door Reinout van Rees
Vandaag om 21:08:16
Roco NS500/600/700, Hippelvragen, klein en groot door Reinout van Rees
Vandaag om 21:07:11
wiel met 3 mm asgat monteren op as van 2 mm.... door stoombr38
Vandaag om 20:28:39
Antennes op Roco 1753 door Wilma1970
Vandaag om 19:42:13
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 19:12:55
Raadplaatje door Dpc Fo
Vandaag om 19:08:06
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 17:53:28
Rheinburg, TP V/VI door Wim Vink
Vandaag om 16:50:12
TTI Bergland Express door Huup
Vandaag om 16:28:33
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 15:35:52
Plaat met klinkerpatroon voor straatspoor door Bert55
Vandaag om 14:14:43
Dönsdorfer Bauberichte door bernhard67
Vandaag om 14:09:19
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 14:03:18
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door R v/d Hoven
Vandaag om 13:56:42
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Benelux795
Vandaag om 13:35:02
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door deBult
Vandaag om 13:34:35
Hoeveel treinen op Piko Trafo 55008? door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 13:23:15
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Benelux795
Vandaag om 12:10:13
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
Vandaag om 12:00:10
  

Auteur Topic: 1800 nog in dienst?  (gelezen 141856 keer)

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #270 Gepost op: 05 October 2010, 21:35:17 »
dat erna er continu mee gereden is is ook de reden dat ze nu ook echt helemaal versleten zijn.

Sorry, maar dat is onzin.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2081
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #271 Gepost op: 05 October 2010, 21:48:04 »
De Franse zusterlocs hebben kilometerprestaties die vér over dat van onze locs liggen. De locs waren daar vanaf het begin uiterst betrouwbaar, zijn ook met hogere snelheden ingezet en dat gebeurt inderdaad nog steeds. Dus niks mis mee...

Duvel

  • Offline Offline
  • Berichten: 446
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #272 Gepost op: 05 October 2010, 21:55:00 »
Je moet ze natuurlijk wel onderhouden. :)
Met vriendelijke groeten, altijd.

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #273 Gepost op: 05 October 2010, 22:04:18 »
Ik denk dat Johnny de DDM-1 bedoelde. Dat die oorspronkelijk alleen voor de spitsuren bedoeld was en niet voor inzet gedurende de hele dag. 16/1800 wel, dus na de spits DDM eraf, iets anders eraan, tot de volgende spitsinzet.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1013
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #274 Gepost op: 05 October 2010, 22:30:33 »
DDM1 is technisch gezien aan een revisie toe, alhoewel er eigenlijk vrij weinig storingen in voor kwamen. Het meeste lag aan de loc danwel externe oorzaak.

Uiterlijk gezien zeker niet, zowel van binnen als van buiten zien nagenoeg alle rijtuigen er perfect uit. zeer weinig geklieder danwel schades in het interieur.

mvg,
Robin

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2785
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #275 Gepost op: 05 October 2010, 23:28:21 »
Bij de SNCF zijn die loccen (BB7200) nog volop in dienst, en meestal nog ouder dan de 1600.
Begin je nou hier? ::) ::) Ik heb je bij de buren een paar maal uitgeleg gegeven over economisch afgeschreven loccen en dergelijke... Als je het nog een keer wilt lezen, blader maar even terug. :-X Ik heb namelijk het idee dat je willens en wetens je gelijk wilt halen. ::)
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 484
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #276 Gepost op: 06 October 2010, 00:32:22 »
maar als ik het hier goed uit begrijp is de reden dat zowel de 1800 serie als DDM 1 uit dienst gaan vooral een economische en geen technische,maw,na een reviesie cq opknapbeurt zouden ze weer jaren meekunnen.
Ik snap absoluut dan de reden dat ze eruit gaan  maar kan er niks aan doen,vindt het gewoon zonde,het is allemaal nog zo modern.Maar ja,als er geen werk meer voor is.........
Groetjes Patrick

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8235
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #277 Gepost op: 06 October 2010, 09:11:35 »
Er zijn gewoon veel te veel locomotieven bij NS Reizigers.
Vr. groeten,
Bob

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2785
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #278 Gepost op: 06 October 2010, 09:12:48 »
OFtewel, economisch is het niet meer rendabel om veel treinen met locs in te zetten, anders had NS dat wel langer gedaan. ;)
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8235
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #279 Gepost op: 06 October 2010, 09:15:57 »
Dat is helaas een grote waarheid :-\
Vr. groeten,
Bob

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 484
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #280 Gepost op: 06 October 2010, 10:10:24 »
maar als ik nou heel simpel denk,er zijn nu teveel locomotieven,dus we doen de oudste naar de sloop.
dan blijven we nu doorkachelen met de 1700 tot ze versleten zijn,en dan weer nieuwe locs bestellen.
waarom dan niet een soort van mottenballenvloot creeren,maw zet de resterende,nog in behoorlijke staat verkerende,1800 locs weg en als de 1700en slecht worden de 1800en een reviesie geven en dan kunnen ze gewoon weer 10 jaar hobbelen.
Iets dergelijks is immers destijds ook met de 1500 gebeurd!
ongetwijfeld zullen ook hier wel bezwaren aan kleven die ik niet ken,maar ik ben dan ook niet zo'n verschrikkelijke kenner.
Groetjes Patrick

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10743
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #281 Gepost op: 06 October 2010, 10:16:21 »
Simpel; Opslaan/wegzetten kost ook geld.
No dress rehearsel, this is our life.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8445
  • Spoor N
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #282 Gepost op: 06 October 2010, 16:58:27 »
maar als ik nou heel simpel denk,er zijn nu teveel locomotieven,dus we doen de oudste naar de sloop.
dan blijven we nu doorkachelen met de 1700 tot ze versleten zijn,en dan weer nieuwe locs bestellen.
waarom dan niet een soort van mottenballenvloot creeren,maw zet de resterende,nog in behoorlijke staat verkerende,1800 locs weg en als de 1700en slecht worden de 1800en een reviesie geven en dan kunnen ze gewoon weer 10 jaar hobbelen.
Iets dergelijks is immers destijds ook met de 1500 gebeurd!
Ten eerste, er worden dan geen nieuwe locs meer besteld want die zijn dan niet meer nodig. Ten tweede zou je natuurlijk ook de 1700 een revisie kunnen geven als die slecht worden. ::)
En ik vraag me af of dat ook met de 1500 is gebeurd.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10743
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #283 Gepost op: 06 October 2010, 17:04:34 »
De 1500'en is een heel ander verhaal. Die waren overbodig in Engeland en zijn toen aangepast voor gebruik in Nederland. Hier hebben ze van 1970 tot 1986 dienst gedaan zonder verdere grote revisie.
No dress rehearsel, this is our life.

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #284 Gepost op: 06 October 2010, 18:26:59 »
Ben afgelopen zaterdag naar Amsterdam geweest. Heb afgelopen dagen even geen tijd gehad, maar dit zijn de foto's:
Ze zijn niet van al te beste kwaliteit, want ik moest ze maken vanuit een optrekkende SGMm.

Dijksgracht (?): Zwaar ingezoomd, helaas zit de paal net voor de Bvk, maar je ziet duidelijk DDM-1 en 1800 op de foto:


Watergraafsmeer: je kunt nog net tussen een 1700 en een Traxx door de 1854 (met panto's naar beneden) en een DDM-1 stam zien: (kijk in de rode vakjes)


Watergraafsmeer: Wat een geluk! Een redelijk herkenbare foto van de 1845 (zie een paar pagina's terug) met de panto's nog steeds omhoog:


Dijksgracht (?): Aan de gigantische rij die er al stond zijn er nog een aantal toegevoegd, ik herinner me alleen nog de 1851 en de 1848, maar het waren er sowieso meer. Hier de 1848:


Toch wel triest allemaal.. :'(

Gr Timo