Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal door Modelbouwerke
Vandaag om 14:15:57
Welke kleur groen voor NS bovenleidingportalen door grove den
Vandaag om 14:15:13
Aachenau West door wob
Vandaag om 13:44:05
Trix 22583 digitaal gemaakt, maar wil niet rijden. door Josephes
Vandaag om 13:40:00
Plux 16 decoder voor Roco H0 lok door Ben
Vandaag om 13:30:27
Baanonderbreking Trix door wielke
Vandaag om 13:29:46
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door basjuh1981
Vandaag om 13:18:39
3d printen van ns daglichtseinen door VulcanRaven
Vandaag om 13:16:08
Piko blauwe 1000 door kar
Vandaag om 13:14:59
Minibaan Visserskaai H0 door jan47
Vandaag om 13:06:43
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Wim Vink
Vandaag om 12:41:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rick
Vandaag om 12:09:53
Terschellinger Spoor door Tjalling
Vandaag om 11:31:12
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 11:18:54
Rondom Charlois door Jan Bennink
Vandaag om 11:14:20
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 11:00:57
fotowedstrijd 2025 welk onderwerp? door Charles_
Vandaag om 10:09:24
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 09:52:11
MLF Fielschmann motor kit door Besselspoor
Vandaag om 09:34:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:21:18
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
Vandaag om 09:20:29
Raadplaatje door dennie
Vandaag om 09:17:17
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 08:45:31
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door spoorijzer
Vandaag om 08:25:51
Ingezonden foto's en winnaars van voorgaande fotowedstrijden. door Bob R.
Vandaag om 08:06:31
Beekdaelen in H0 door spoorijzer
Vandaag om 08:04:40
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door sneek
Vandaag om 00:49:08
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door j.ossebaar
27 November 2025, 22:09:49
Site Uhlenbrock door Jan-Peter
27 November 2025, 21:38:45
Stub switches door Hans1963
27 November 2025, 21:25:21
  

Auteur Topic: 1800 nog in dienst?  (gelezen 149212 keer)

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #270 Gepost op: 05 October 2010, 21:35:17 »
dat erna er continu mee gereden is is ook de reden dat ze nu ook echt helemaal versleten zijn.

Sorry, maar dat is onzin.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2096
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #271 Gepost op: 05 October 2010, 21:48:04 »
De Franse zusterlocs hebben kilometerprestaties die vér over dat van onze locs liggen. De locs waren daar vanaf het begin uiterst betrouwbaar, zijn ook met hogere snelheden ingezet en dat gebeurt inderdaad nog steeds. Dus niks mis mee...

Duvel

  • Offline Offline
  • Berichten: 447
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #272 Gepost op: 05 October 2010, 21:55:00 »
Je moet ze natuurlijk wel onderhouden. :)
Met vriendelijke groeten, altijd.

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #273 Gepost op: 05 October 2010, 22:04:18 »
Ik denk dat Johnny de DDM-1 bedoelde. Dat die oorspronkelijk alleen voor de spitsuren bedoeld was en niet voor inzet gedurende de hele dag. 16/1800 wel, dus na de spits DDM eraf, iets anders eraan, tot de volgende spitsinzet.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1018
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #274 Gepost op: 05 October 2010, 22:30:33 »
DDM1 is technisch gezien aan een revisie toe, alhoewel er eigenlijk vrij weinig storingen in voor kwamen. Het meeste lag aan de loc danwel externe oorzaak.

Uiterlijk gezien zeker niet, zowel van binnen als van buiten zien nagenoeg alle rijtuigen er perfect uit. zeer weinig geklieder danwel schades in het interieur.

mvg,
Robin

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2791
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #275 Gepost op: 05 October 2010, 23:28:21 »
Bij de SNCF zijn die loccen (BB7200) nog volop in dienst, en meestal nog ouder dan de 1600.
Begin je nou hier? ::) ::) Ik heb je bij de buren een paar maal uitgeleg gegeven over economisch afgeschreven loccen en dergelijke... Als je het nog een keer wilt lezen, blader maar even terug. :-X Ik heb namelijk het idee dat je willens en wetens je gelijk wilt halen. ::)
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 485
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #276 Gepost op: 06 October 2010, 00:32:22 »
maar als ik het hier goed uit begrijp is de reden dat zowel de 1800 serie als DDM 1 uit dienst gaan vooral een economische en geen technische,maw,na een reviesie cq opknapbeurt zouden ze weer jaren meekunnen.
Ik snap absoluut dan de reden dat ze eruit gaan  maar kan er niks aan doen,vindt het gewoon zonde,het is allemaal nog zo modern.Maar ja,als er geen werk meer voor is.........
Groetjes Patrick

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8256
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #277 Gepost op: 06 October 2010, 09:11:35 »
Er zijn gewoon veel te veel locomotieven bij NS Reizigers.
Vr. groeten,
Bob

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2791
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #278 Gepost op: 06 October 2010, 09:12:48 »
OFtewel, economisch is het niet meer rendabel om veel treinen met locs in te zetten, anders had NS dat wel langer gedaan. ;)
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8256
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #279 Gepost op: 06 October 2010, 09:15:57 »
Dat is helaas een grote waarheid :-\
Vr. groeten,
Bob

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 485
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #280 Gepost op: 06 October 2010, 10:10:24 »
maar als ik nou heel simpel denk,er zijn nu teveel locomotieven,dus we doen de oudste naar de sloop.
dan blijven we nu doorkachelen met de 1700 tot ze versleten zijn,en dan weer nieuwe locs bestellen.
waarom dan niet een soort van mottenballenvloot creeren,maw zet de resterende,nog in behoorlijke staat verkerende,1800 locs weg en als de 1700en slecht worden de 1800en een reviesie geven en dan kunnen ze gewoon weer 10 jaar hobbelen.
Iets dergelijks is immers destijds ook met de 1500 gebeurd!
ongetwijfeld zullen ook hier wel bezwaren aan kleven die ik niet ken,maar ik ben dan ook niet zo'n verschrikkelijke kenner.
Groetjes Patrick

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10774
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #281 Gepost op: 06 October 2010, 10:16:21 »
Simpel; Opslaan/wegzetten kost ook geld.
No dress rehearsel, this is our life.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8618
  • Spoor N
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #282 Gepost op: 06 October 2010, 16:58:27 »
maar als ik nou heel simpel denk,er zijn nu teveel locomotieven,dus we doen de oudste naar de sloop.
dan blijven we nu doorkachelen met de 1700 tot ze versleten zijn,en dan weer nieuwe locs bestellen.
waarom dan niet een soort van mottenballenvloot creeren,maw zet de resterende,nog in behoorlijke staat verkerende,1800 locs weg en als de 1700en slecht worden de 1800en een reviesie geven en dan kunnen ze gewoon weer 10 jaar hobbelen.
Iets dergelijks is immers destijds ook met de 1500 gebeurd!
Ten eerste, er worden dan geen nieuwe locs meer besteld want die zijn dan niet meer nodig. Ten tweede zou je natuurlijk ook de 1700 een revisie kunnen geven als die slecht worden. ::)
En ik vraag me af of dat ook met de 1500 is gebeurd.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10774
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #283 Gepost op: 06 October 2010, 17:04:34 »
De 1500'en is een heel ander verhaal. Die waren overbodig in Engeland en zijn toen aangepast voor gebruik in Nederland. Hier hebben ze van 1970 tot 1986 dienst gedaan zonder verdere grote revisie.
No dress rehearsel, this is our life.

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #284 Gepost op: 06 October 2010, 18:26:59 »
Ben afgelopen zaterdag naar Amsterdam geweest. Heb afgelopen dagen even geen tijd gehad, maar dit zijn de foto's:
Ze zijn niet van al te beste kwaliteit, want ik moest ze maken vanuit een optrekkende SGMm.

Dijksgracht (?): Zwaar ingezoomd, helaas zit de paal net voor de Bvk, maar je ziet duidelijk DDM-1 en 1800 op de foto:


Watergraafsmeer: je kunt nog net tussen een 1700 en een Traxx door de 1854 (met panto's naar beneden) en een DDM-1 stam zien: (kijk in de rode vakjes)


Watergraafsmeer: Wat een geluk! Een redelijk herkenbare foto van de 1845 (zie een paar pagina's terug) met de panto's nog steeds omhoog:


Dijksgracht (?): Aan de gigantische rij die er al stond zijn er nog een aantal toegevoegd, ik herinner me alleen nog de 1851 en de 1848, maar het waren er sowieso meer. Hier de 1848:


Toch wel triest allemaal.. :'(

Gr Timo