Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko 2025 door ES44C4
Vandaag om 09:09:53
NL-baan in Canada door ArjanB
Vandaag om 04:18:54
rommenholler gasketelwagens door ArjanB
Vandaag om 02:43:27
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door prutser
01 July 2025, 23:56:14
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
01 July 2025, 23:41:48
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
01 July 2025, 23:21:41
20 jaar BNLS door Martijn193
01 July 2025, 23:18:59
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door Luit
01 July 2025, 23:07:31
Spin Off BentheimerEisenbahn, aanrijding in Lauenbruck door Thom
01 July 2025, 22:40:15
Een nieuw begin door bask185
01 July 2025, 22:31:23
Hornby-international 2025 door Quinzeedied
01 July 2025, 21:41:08
VERPLAATST: Zaagsel? door Duikeend
01 July 2025, 20:47:55
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
01 July 2025, 20:03:51
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Martijn1974
01 July 2025, 18:43:51
NZH A 1001 - 1004 door Gerco van Beelen
01 July 2025, 18:35:12
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
01 July 2025, 18:33:07
Klein baantje 1200x1200mm door hervé
01 July 2025, 17:51:30
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door prutser
01 July 2025, 17:35:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
01 July 2025, 17:05:14
US diorama in H0 door Wim Vink
01 July 2025, 17:03:23
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door mamory
01 July 2025, 16:20:35
Br 38 Piko Superen. door saskia
01 July 2025, 16:04:08
Inhoudsopgave blog Hans Reints door Hans Reints
01 July 2025, 15:23:22
wiel met 3 mm asgat monteren op as van 2 mm.... door Marco Staartjes
01 July 2025, 14:03:29
Esu Ecos - Aansluiten en verdelen spanning over meerdere boosters door RobVille
01 July 2025, 14:03:00
PB Models, ICR-rijtuigen door Jelmer
01 July 2025, 12:53:49
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Klaas Zondervan
01 July 2025, 12:32:39
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
01 July 2025, 11:45:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
01 July 2025, 11:44:34
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
01 July 2025, 10:58:53
  

Auteur Topic: 1800 nog in dienst?  (gelezen 141979 keer)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8446
  • Spoor N
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #225 Gepost op: 27 September 2010, 15:36:06 »
Ja, vanuit de trein. Moet je eigenlijk vanuit Utrecht naar Amsterdam Centraal reizen en dan in de rijrichting links gaan zitten. Op de terugweg reis je dan met de trein richting Amersfoort en ga je rechts zitten. Heb je dan mooi zicht op de 1800en. Doe dat NIET andersom, want treinen vanuit Amersfoort willen nog weleens één van de lage sporen pakken en dan zie je van de locs alleen maar hun stroomafnemers..... Wil je kosten besparen, gebruik dan Amsterdam Muiderpoort als overstapstation.......
Vanuit Utrecht naar A'dam zou ik toch rechts gaan zitten en op de terugweg links. Of rijden de treinen uit Utrecht tegenwoordig aan de andere kant de Dijksgracht voorbij?

Op de Zaanstraat staan trouwens ook veel stammen DDM.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #226 Gepost op: 27 September 2010, 15:37:14 »
@ Jos en Timo,
Ok ICK is dan niet erg geschikt materieel maar het is hopen dat ze überhaupt nog iets gaan doen met die loc's. DDM-1 zal inderdaad beter zijn.
Ik zei ICK omdat ik persoonlijk ICK fijn en mooi materieel vind (toen ze nog in goede staat waren dan hè ;))

Gr. Iven

Erg fijn vond ik ze niet zitten, maar toch was het altijd een hele belevenis om er mee te rijden
(sorry, off topic)

Gr Timo

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4048
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #227 Gepost op: 27 September 2010, 17:12:14 »
Op de Zaanstraat staan trouwens ook veel stammen DDM.
Om precies te zijn, alle andere stammen dan die 2 die nu op de dijksgracht staan.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8446
  • Spoor N
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #228 Gepost op: 27 September 2010, 19:45:54 »
Vanochtend stond er ook nog eentje in Haarlem. ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5365
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #229 Gepost op: 27 September 2010, 20:32:41 »
Vanuit Utrecht naar A'dam zou ik toch rechts gaan zitten en op de terugweg links. Of rijden de treinen uit Utrecht tegenwoordig aan de andere kant de Dijksgracht voorbij?

Sorry, inderdaad vanuit Utrecht RECHTS gaan zitten. Vanuit Amsterdam naarAmersfoort ook RECHTS, want die treinen rijden als het ware achter de Dijksgracht langs.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #230 Gepost op: 27 September 2010, 22:03:17 »
in Metro of spits stond van de week dat de NS gaat kijken hoe men het zitplaatsen tekort gaat oplossen.

Zitplaatstekort?? Dat menen ze niet. NS zet bij bosjes piepjong goed materieel aan de kant. Dat doen ze toch alleen als het niet meer nodig is, mag ik hopen.!!!

Let op mijn woorden: DDM-1 en 1800 komen straks weer in dienst. In ieder geval moeten ze de manager die onherroepelijke stappen neemt die de terugkeer van dit materieel in de weg staan, niet alleen zijn bonus afnemen, maar zijn hele salaris, zijn pensioen, etcetera. Ik acht ze er namelijk toe in staat. Het zal niet de eerste keer zijn dat nog bruikbaar materieel opzettelijk onklaar is gemaakt en naar de sloper gestuurd (Plan W).

Oh ja, waarom gaan al die dubbeldekkers eruit? Wel omdat NS heeft bedacht, dat je in een veel kleinere SLT staand veel meer reizigers kan vervoeren. Tja, dan is een nieuw piepklein treintje kopen dus goedkoper dan grote reviseren.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8978
  • Hengelooo 1:160
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #231 Gepost op: 27 September 2010, 22:11:24 »
In ieder geval moeten ze de manager die onherroepelijke stappen neemt die de terugkeer van dit materieel in de weg staan, niet alleen zijn bonus afnemen, maar zijn hele salaris, zijn pensioen, etcetera.

Nou nou nou nou nou nou! Zullen we jou alles eens afpakken?
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #232 Gepost op: 27 September 2010, 22:13:59 »
Nou nou nou nou nou nou! Zullen we jou alles eens afpakken?

Dat gebeurt toch al door het nieuwe kabinet.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2081
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #233 Gepost op: 27 September 2010, 22:23:11 »
Haha wat 'n discussie  ;D

DDM-1 staat gewoon terzijde "in afwachting van". Er komt nog véél meer SLT op de baan, dus het is echt niet meer nodig...

saltreinenfan

  • Gast
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #234 Gepost op: 27 September 2010, 22:23:40 »
Agja ...

De NS is ''De NS'' niet meer ...

ze zijn hun goeie service kwijt ;)

das nu wel duidelijk ;)

Tja en we zullen zien wat ze nu in gaan zetten,

Het is uiteindelijk toch hun probleem  (y)

Met Vriendelijke Groet,
Salvador.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4548
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #235 Gepost op: 28 September 2010, 09:33:24 »
Haha wat 'n discussie  ;D

DDM-1 staat gewoon terzijde "in afwachting van". Er komt nog véél meer SLT op de baan, dus het is echt niet meer nodig...

Maar er moet ook nog een plan V uit en DD-AR naar IC

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #236 Gepost op: 28 September 2010, 14:56:13 »
inderdaad, en ik denk ook niet dat veel mensen zin hebben om te gaan staan in die stoptreinen. Het is lariekoek dat een SLT meer capaciteit zou hebben als een DD-AR. Volgens mij worden ze een beetje gestoord bij de NS (met alle respect voor machinisten en conducteurs etc.)

Gr Timo

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8978
  • Hengelooo 1:160
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #237 Gepost op: 28 September 2010, 15:05:20 »
Het is lariekoek dat een SLT meer capaciteit zou hebben als een DD-AR.

Klopt, het is: "dat een SLT meer capaciteit zou hebben dan een DD-AR."
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2785
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #238 Gepost op: 28 September 2010, 19:20:47 »
+1  :D ;D
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #239 Gepost op: 28 September 2010, 19:46:13 »
Hmmm,

Staan in de trein, de auto is zo gek nog niet!!

Tinus.