Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door spoorijzer
Vandaag om 15:42:47
Rechtstreeks van Groningen naar Bremen. door Gerrit H
Vandaag om 15:25:49
Overstap naar HTM door Jan Bennink
Vandaag om 15:25:32
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 15:23:12
Slugs & Andere Rariteiten door RetroJack
Vandaag om 15:21:16
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:17:14
W.V. Kalender 2026 door Wim Vink
Vandaag om 15:10:44
Bf Kibronn door Erik_omBC
Vandaag om 15:09:13
Ervaring 187-prestigemodels door Ronald Halma
Vandaag om 14:41:36
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 14:39:00
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Alewijn
Vandaag om 14:20:07
Lantaarn Fleischmann BR50 kab door 44er
Vandaag om 14:08:44
Aachenau West door wob
Vandaag om 14:06:04
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 13:50:28
Kibri - Blikken spoorwegaccessoires uit Duitsland - Een overzicht door sncf231e
Vandaag om 13:48:38
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:44:02
Pimp my Hippel 2.0 door VAM65
Vandaag om 13:20:41
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 13:20:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:16:23
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door 741230
Vandaag om 13:14:59
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 13:12:07
NS 8100 in 0 door roadster36
Vandaag om 12:54:07
Bahnstrecke 5867 door spoorijzer
Vandaag om 12:07:42
Blokkendoos BD 9151 probleem (motor) door Ben
Vandaag om 12:00:52
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door Besselspoor
Vandaag om 11:55:47
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Huup
Vandaag om 11:51:33
Lima SBB etr610, probleem verlichting door maartenvdb
Vandaag om 11:38:17
printplaat roco sik stuk door VAM65
Vandaag om 10:49:43
Stub switches door Ronald Halma
Vandaag om 10:47:32
Uit Smalspoorcompagnies werkplaats. door smalspoorcompagnie
Vandaag om 03:22:58
  

Auteur Topic: Goederentrein ramt winkel op station Stavoren.  (gelezen 48902 keer)

Alex Langenkamp

  • Offline Offline
  • Berichten: 262
Re:Goederentrein ramt winkel op station Stavoren.
« Reactie #150 Gepost op: 14 September 2011, 20:40:44 »
En ondertussen heeft de getroffen oliehandel nog steeds geen enkele cent gezien.........
De verzekeringsmaatschappijen ruziƫn maar door over de schuldvraag.

Blijkt maar weer dat degenen die er de dupe van zijn als laatste aan de beurt zijn om geholpen te worden.....

Alex

vrijbuiter55

  • De wijzen komen uit het oosten, zeggen ze.
  • Offline Offline
  • Berichten: 453
Re:Goederentrein ramt winkel op station Stavoren.
« Reactie #151 Gepost op: 14 September 2011, 21:18:00 »
Alex ziet het juist.
En de machinist valt ook in die categorie, want de kleintjes kunnen zich moeilijk weren.
Is toch heel simpel.
Wie geld heeft, heeft de macht, ook de gerechtelijke, kijk maar alle soortgelijke gebeurtenissen.
bv. Alpen aan den Rijn. Politie geeft gestoorde, wat bekend was bij hen, een wapenvergunning.
De gevolgen zijn ons alle bekend.
Geen haan kraait er meer na.
En zo kan ik er nog veel meer opnoemen uit het recente verleden.
Geef mij mijn zolder met modeltreinen maar, hier kan mij betrekkelijk weinig overkomen.

Groet vrijbuiter.

Anoniem

  • Gast
Re:Goederentrein ramt winkel op station Stavoren.
« Reactie #152 Gepost op: 14 September 2011, 21:25:30 »
Pakt cola en chips

Ohboehoe, de wereld bestaat uitsluitend uit grote boze wolven en stiefmoeders ! Op zolder, met de treintjes, ben je tenminste veilig... ::)

Ed van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 463
Re:Goederentrein ramt winkel op station Stavoren.
« Reactie #153 Gepost op: 14 September 2011, 22:34:49 »
Wesley, doe eens lief voor je mede-forummer ;D

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3875
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:Goederentrein ramt winkel op station Stavoren.
« Reactie #154 Gepost op: 14 September 2011, 22:39:16 »
De keperbaak te Stavoren (toen nog Staveren zelfs..) is in dienst gesteld tegelijk met de TPRB in de nacht van 25 en 26 oktober 1972.

De borden die afremmen tot 40 aangaven zijn zoals gezegd in 2006 verwijderd bij de indienststelling van ATB-NG op het baanvak.

Wisten jullie trouwens dat er een tijdje helemaal geen werkend blokstelsel tussen Wk en Stv aanwezig was  ::) ? Jawel, opa  vertelt...
Vanaf augustus 1970 werd tussen Wk  (Workum) en Stv  (Staveren) een vereenvoudigde exploitatie ingevoerd, vooruitlopend op de modernisering van de klassieke beveiliging. Hiermee werd voorkomen dat er in Stv nog constant een trdl (treindienstleider) aanwezig moest zijn. Deze was er alleen nog ma/vr tussen 09.40-11.40 uur en 12.30-18.40 uur in welke tijden de boten en buurtgoederentrein werden afgehandeld. In de vereenvoudigde opzet buiten deze tijden was het blokstelsel tussen Wk en Stv niet bediend en werd vanuit Wk vertrokken door het onveilig tonende uitrijsein te passeren. De inrijder van Stv was in de veilige stand vergrendeld evenals de wissels die een binnenkomst uitsluitend op spoor 1 mogelijk maakten. Terug werd door onveilig sein uit Stv vertrokken na telefonische toestemming van de trdl in Wk. Hiermee kon het personeelsbestand van Stv worden teruggebracht van 3 naar 1 persoon en er mochten in Stv ook geen treinstellen meer blijven overstaan. In 1972 kwam zoals gezegd de TPRB in dienst en bleef er een enkelspoor over.
Nou tot zover de toen ook al seintechnische bijzonderheden van Stv, on-topic maar weer...

groet,
Wim
« Laatst bewerkt op: 14 September 2011, 22:41:18 door sneek »
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Goederentrein ramt winkel op station Stavoren.
« Reactie #155 Gepost op: 15 September 2011, 11:41:31 »
@vrijbuiter wat een flauwekul! De machinist heeft getekend voor baanvakbekendheid terwijl hij had kunnen weten dat die onvoldoende was (volgens het rapport had de machinist meer dan 12 maand niet gereden op het baanvak en vertrouwde hij op documenten die daarvoor niet bedoeld waren) dus hoezo 'kleintjes kunnen zich niet weren'

De oliehandel is inderdaad wel triest, die treft geen enkele blaam. Het is te hopen dat die een goede rechtsbijstandverzekering hebben...
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 911
Re:Goederentrein ramt winkel op station Stavoren.
« Reactie #156 Gepost op: 15 September 2011, 13:06:18 »
Wat ik vooral triest vind is het feit dat er weer iemand vervolgd wordt, met andere woorden: het ouderwetse zwartepieten is begonnen. Waarom moet er toch altijd iemand blaam treffen ???
Als ik naar dat interview kijk dan kan ik alleen maar concluderen dat de bestuurder geen blam treft, als er al maanden lang voor gewaarschuwd is maar er wordt geen actie ondernomen dan is dat onverantwoord en nalatig. Als er dus niets wordt ondernomen kun je hier dus op wachten en het verhaal over de reus en de kleine kiezelsteentjes kan ik daardoor ook heel goed begrijpen. Ik hoop dus maar dat vervolging uitblijft.
Mvgr Jan wiebrand

Anoniem

  • Gast
Re:Goederentrein ramt winkel op station Stavoren.
« Reactie #157 Gepost op: 15 September 2011, 13:25:06 »
Vreemde reactie... aan de ene kant zeg je dat het "onverantwoord" en "nalatig" is, maar aan de andere kant vind je dat er niemand vervolgd moet worden? Wat is het nou?

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1887
  • Frl
    • Frieslandrail
Re:Goederentrein ramt winkel op station Stavoren.
« Reactie #158 Gepost op: 15 September 2011, 13:26:42 »
De hoofd verantwoordelijke (meestal ook de eindverantwoordelijke) moet gewoon aangepakt worden.
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6372
  • ***
Re:Goederentrein ramt winkel op station Stavoren.
« Reactie #159 Gepost op: 15 September 2011, 13:36:31 »
Vraagje: kun je als machinist niet weigeren te rijden op trajecten waarvan je weet dat ze niet "veilig" zijn en je gemeld hebt dat je er geen geldige "baanbekendheid" meer hebt?
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10764
Re:Goederentrein ramt winkel op station Stavoren.
« Reactie #160 Gepost op: 15 September 2011, 13:39:49 »
Sterker nog; elke werknemer dient een onveilige situatie in zijn/haar werksituatie te melden. Je bent ook gerechtigd om werk in een onvelige situatie te weigeren.
« Laatst bewerkt op: 15 September 2011, 13:45:08 door Marc tramt »
No dress rehearsel, this is our life.

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6372
  • ***
Re:Goederentrein ramt winkel op station Stavoren.
« Reactie #161 Gepost op: 15 September 2011, 13:51:50 »
@Marc tramt: dat is natuurlijk zo, maar dat was al gemeld volgens het verslag. Verder is hiermee de vraag niet beantwoord.
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10764
Re:Goederentrein ramt winkel op station Stavoren.
« Reactie #162 Gepost op: 15 September 2011, 13:53:14 »
Volgens mij een uitstekend antwoord op de vraag in jouw vorige post. In de praktijk is het altijd lastiger omdat je wel stevig in je schoenen moet staan om iets te weigeren onder druk van commercieel belang, projecten die af moeten en dergelijke.
« Laatst bewerkt op: 15 September 2011, 13:56:26 door Marc tramt »
No dress rehearsel, this is our life.

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1887
  • Frl
    • Frieslandrail
Re:Goederentrein ramt winkel op station Stavoren.
« Reactie #163 Gepost op: 15 September 2011, 14:11:07 »
Je kan altijd iets weiegeren...maar in deze tijd waarin banen schaars worden...durf je dat dan ook nog wel....?
Je kan altijd de ARBO & FNV nog inschakelen als troef.....Maar ook dat durven de meesten tegenwoordig niet meer.
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6372
  • ***
Re:Goederentrein ramt winkel op station Stavoren.
« Reactie #164 Gepost op: 15 September 2011, 14:27:00 »
 ;D daar komen al betere antwoorden. Maar of de ongevallenraad en het OM daar ook rekening mee houden?
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).