Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 13:24:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door bask185
Vandaag om 13:21:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Niels64
Vandaag om 13:16:43
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Sven
Vandaag om 13:12:36
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:21:57
Spoor- en tramweg parafernalia door seinhuiswachter
Vandaag om 12:18:16
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 12:07:17
Dat overkomt mij niet. door BartvD
Vandaag om 11:51:11
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 11:46:46
Verlichting feller, Roco zimo door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:46:21
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
Vandaag om 11:44:44
NS 1700 transfers door Bahn-AG
Vandaag om 11:27:23
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:52:53
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door grossraumwagen
Vandaag om 10:51:55
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:44:46
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 10:41:20
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
Vandaag om 10:33:18
Roco Plan T door Sven
Vandaag om 10:29:53
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 10:24:10
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Frits C
Vandaag om 10:20:59
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 08:44:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 08:41:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 08:09:34
Stationsplein Baden Baden door Jelmer
Vandaag om 08:09:33
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 00:57:03
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
20 July 2025, 23:38:11
Raadplaatje door ArjanB
20 July 2025, 23:19:53
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
20 July 2025, 22:48:56
Sfeer op je modelbaan door wob
20 July 2025, 22:42:35
Rheinburg, TP V/VI door wob
20 July 2025, 20:33:21

Auteur Topic: Bruggen-IG: Rijnspoorbrug van Oosterbeek in styreen  (gelezen 274927 keer)

Jos001

• Offline Offline
  • N en G rijder
Re:Een bruggetje
« Reactie #330 Gepost op: 06 November 2010, 17:08:35 »
Topklasse hoor Jeroen  (y)
Verbluffend goed gemaakt hoor.

Groetjes,
Jos
N-spoor, digitaal met TC
G-spoor, digitaal met LGB-MZS

daan2353

• Offline Offline
  • 009, da's pas fijn.
    • h0e bregenzer waldbahn
« Reactie #331 Gepost op: 06 November 2010, 17:10:17 »
Zo Jeroen, je maakt er een schitterend ding van! Met zo'n watertje eronder is de brug straks echt niet meer van echt te onderscheiden!! Gebruik wel een achtergrond als je hem gaat plaatsen, dan komt hij het beste tot zijn recht..

Met zo'n ding op de baan heb je geen station meer nodig.. petje af!

groet daan.

Schachbrett

• Wir bauen fur Sie!!
  • Offline Offline
  • Bahnfahren ist ÖBB !!!
« Reactie #332 Gepost op: 06 November 2010, 18:38:33 »
Hallo Jeroen,

Potverdimme dat ziet er uitstekend uit. (y) (y)

Gr Chris
Gr Chris
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
www.youtube.com/@Kaponiggraben

HuubvG

• Offline Offline
« Reactie #333 Gepost op: 06 November 2010, 18:40:10 »
Ik ben ook zeer onder de indruk, wat wordt ie mooi! (y)  :o
Ik heb al een trein

Jeroen Water

• Offline Offline
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
« Reactie #334 Gepost op: 06 November 2010, 20:32:20 »
Iedereen hartelijk dank voor alle lof en alle veren  ;D ;D ;D

Even wat inhoudelijke reacties:

Wat de f**k zeg! :o  Helemaal super, Jeroen. Ongelooflijk mooi gemaakt.  (y) Frommel jij de bovenleiding er later in?

J

Ja, de bovenleidingsdraden soldeer ik later in de brug. Ik heb er nu alleen maar last van en door de vrij open constructie van de brug kom ik er straks goed genoeg bij.

wauw!
jeroen wat word hij mooi zeg.
en hij buigt niet door!!
gelukkig. het is en blijft een gok geweest. en zometeen als alles erop zit is hij nog steviger.
het is echt prachtig.

gr,
mathyn

De technici onder ons hadden met al behoorlijk gerustgesteld. Maar het was erg leuk om te zien dat de brug pas echt stijf werd toen de boogconstructie nagenoeg klaar wwas.

Jeroen,

Ik zie nu je project voor het eerst, klassewerk! Ik ben gek op bruggen. Dit model ziet er wel heel erg echt uit!
Nog een tip, maar daar zal je ongetwijfeld zelf wel aan gedacht hebben. Voor de scheepvaart is er meestal een geel-zwarte hoogteaanduiding op de pijlers aangebracht (doorvaarthoogte). En als er dan zo'n kooiconstructie aan hangt staat op die kooiconstructie aangegeven wat er van de doorvaarthoogte af gaat (rood omlijnd wit vierkant bord met zwarte driehoek bovenin en een meteraanduiding).

Veel plezier gewenst met de afbouw, Jan

Op de foto op pagina 1 van de echte brug kun je die geel-zwarte blokken ook goed zien op de pijlers. Deze wil ik inderdaad ook na gaan maken. Bestond dit in 1974 trouwens ook al of heeft men dit later aangebracht? Heb je foto van dat rood omlijnde witte bord?

Heb je enig idee wat je in totaal al hebt uitgegeven aan styreenprofielen of durf je het niet op te tellen?  :-\

Groet,
Jakop
Ik heb bijgehouden hoeveel styreenzakjes ik gekocht heb. Hier kom ik later op terug als het styreenwerk klaar is.

Zo Jeroen, je maakt er een schitterend ding van! Met zo'n watertje eronder is de brug straks echt niet meer van echt te onderscheiden!! Gebruik wel een achtergrond als je hem gaat plaatsen, dan komt hij het beste tot zijn recht..

Met zo'n ding op de baan heb je geen station meer nodig.. petje af!

groet daan.

De brug komt op een plek waar ik onder de treinbaan door ga kruipen. Ik was eeerst van plan om onder de brug in de breedte 25cm water aan te leggen, maar dan komt de brug inderdaad niet tot zijn recht. Dit word denk ik nu 60cm. En een achtergrond moet er ook zeker komen. Maar dan zijn we wel een paar jaartjes verder. Zover is mijn baan nu namelijk nog lang niet.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Jan Bennink

• Offline Offline
    • HTM Modeltrambaan
« Reactie #335 Gepost op: 06 November 2010, 20:52:12 »
Ha Jeroen,

Dat van die datum weet ik niet helemaal zeker, maar ik denk het wel. Ik ken geen wijzigingen sinds die tijd.
je vindt alles op: http://wetten.overheid.nl/BWBR0003628/Bijlage7
- Binnenvaartpolitieregelement, bijlage 7 verkeerstekens, bord C2. Het bord staat dan op de voor de scheepvaart zichtbare voor- en achterkant van de kooi.
Op de volgende uit te vergroten foto (Deventer) staat het bord C2 links onder aan de brug (nauwelijks zichtbaar) op de verrijdbare kooi. De hoogteschaal staat hier als vooraankondiging los in het water.

- Ook veel toegepast is bord D2, als er onder de brug aan de kant onbevaarbaar water is.
- De hoogteschaal staat bij G5
Nooit gedacht mijn vaarkennis nog een keer in de modelbouw te kunnen toe passen :)

Met groet, Jan
Na een modelbaan in 1:87 naar voorbeeld van de RhB https://rhb1op87.blogspot.com nu een HTM trambaan in dezelfde schaal https://htm-modeltrambaan.blogspot.com
Website: https://www.htm-modeltrambaan.nl

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #336 Gepost op: 06 November 2010, 21:36:51 »
Kijk ook eens in Railhobby 2 van 1990 op de blz. 38 t/m 42 (Recht zo die gaat)en in die van november 1999 op de blz 6 t/m 9 (Seinen voor de scheepvaart) De schrijver is een  van deze artiekelen is een voormalig Kapitein en is een goede bekende van mij Hij weet waar hij over praat. ;D
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Jeroen Water

• Offline Offline
« Reactie #337 Gepost op: 08 November 2010, 07:37:54 »
Hoi Jan en Sobat,

Hartelijk bedankt voor de info! Als ik t.z.t. zover ben, ga ik het zeker gebruiken en verder uitzoeken!

Jeroen

Ivo tB

• Offline Offline
« Reactie #338 Gepost op: 08 November 2010, 10:08:00 »
Jeroen, prachtig,

Kun je de brug misschien niet laten zien op Ontraxs? Er was toch ook een Mitropa stand? Kan die naast de kartonnen brug van Culemborg van Janw worden gezet.

Overigens geldt onder jouw brug niet het BPR maar het RPR, het Rijnvaart Politie Reglement, maar het BPR wijkt hier niet vanaf. Je kunt het RPR digitaal vinden onder documenten die gedownload kunnen worden op de site van de CCR.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Jeroen Water

• Offline Offline
« Reactie #339 Gepost op: 08 November 2010, 11:14:45 »
Jeroen, prachtig,

Kun je de brug misschien niet laten zien op Ontraxs? Er was toch ook een Mitropa stand? Kan die naast de kartonnen brug van Culemborg van Janw worden gezet.

Nou, dat zou natuurlijk wel een hele eer zijn! Ik weet alleen niet of ik de brug dan al ver genoeg af heb, want dan moeten er natuurlijk wel pijlers onder de brug zitten en het liefst ook een sloot...... Maar goed, als men de brug wil gebruiken op Ontraxs, dan hoor ik het wel.

Overigens geldt onder jouw brug niet het BPR maar het RPR, het Rijnvaart Politie Reglement, maar het BPR wijkt hier niet vanaf. Je kunt het RPR digitaal vinden onder documenten die gedownload kunnen worden op de site van de CCR.

mvg,
Ivo

Ok, hartelijk dank voor deze extra info! Gaat allemaal van pas komen als ik zover ben!  (y)

Jeroen

janw

• Offline Offline
  • Bruggen-IG:
« Reactie #340 Gepost op: 08 November 2010, 14:17:08 »
Erg mooi Jeroen! Zo ziet een brug eruit.
Over plannen voor exposeren wil ik best meedenken. Of ik tijd heb is wat anders. Een auto heb ik trouwens zeker niet.

Jeroen Water

• Offline Offline
« Reactie #341 Gepost op: 08 November 2010, 14:22:30 »
Hoi Jan,

Dank je wel!

Over het eventueel exposeren: Dat zijn precies dezelfde problemen die ik ook heb. Dat kan ook weer makkelijk zijn, want als men voor de ene brug deze problemen opgelost heeft, is dat ook meteen voor de andere brug het geval  ;D ;D ;D

Maar goed, misschien is het wel het nadenken waard om eens na te gaan wie er allemaal een zelfbouw brug heeft die geshowd kan worden. Dan zouden we met z'n allen (mits er ruimte voor is) wellicht een leuke bruggenexpositie kunnen maken.

Jeroen

Jeroen Water

• Offline Offline
« Reactie #342 Gepost op: 16 November 2010, 11:44:57 »
Ondertussen niet stilgezeten.

Ik ben nu druk bezig met de verbindingen tussen de portalen 9 en 10 te realiseren.

Stiekem zit ik er over na te denken of ik aan elke zijde van de boogbrug nog een aanbrug ga maken.......... Laten ze het thuis maar niet horen  ;D ;D ;D ;D

Als ik die aanbruggen ga maken, dan wordt dat echter wel ergens komende zomer, omdat ik de komende maanden wil gebruiken om verder aan mijn schaduwstation te werekn.

Jeroen

Niels B

• Offline Offline
    • Arnhem in de jaren ´80
« Reactie #343 Gepost op: 16 November 2010, 16:49:20 »

Ja, de bovenleidingsdraden soldeer ik later in de brug. Ik heb er nu alleen maar last van en door de vrij open constructie van de brug kom ik er straks goed genoeg bij.

Jij hebt lef, met een hete soldeerbout door de snel smeltende portalen. :-X

Ik hoop dat je een vaste hand hebt, maar aan de brug te zien, zit dat wel snor.  (y)

Hij wordt echt fantastisch mooi Jeroen!

Jeroen Water

• Offline Offline
« Reactie #344 Gepost op: 17 November 2010, 07:56:31 »
Gelukkig heb ik 6 cm ruimte tussen de portalen, daar past mijn soldeerboutje met gemak tussen  ;D

Maar inderdaad, ik ga het niet doen als ik teveel gezopen heb (wat gelukkig nooit voor komt.....)

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 17 November 2010, 08:43:45 door Jeroen Water »