Hoeveel wagens zitten er doorgaans in een Eanos-trein? En wat kun je als tractie gebruiken?Bestaat er trouwens een overzicht van de gebruikte bedrijfsnummers? Ik weet dat Märklin, Fleischmann en Roco ze hebben uitgebracht.- Peter
Rangeerwerk in Nuth en Haelen met een Hippel.
Zinspeel je op een lange trein met allemaal verschillende nummers?
Of er een overzicht is heb ik geen idee van, denk dat we die weer eens zelf moeten maken....
Naast de door jou genoemde merken heeft Sachsenmodelle ze ook ooit uitgebracht onder de nummers 16066 en 26066 (blauw, verschillende nummers) en nog 1 in het rood waarvan ik het nummer niet weet. Daarnaast heeft Marklin een eerste serie uitgebracht die qua lengte volgens mij schaal 1:120 was en Liliput heeft hun Eaos in blauw en rood uitgebracht als NL-Eanos. Te kort dus, en dan ook nog met verkeerde draaistellen en 1 serie zelfs nog met een remmersbalkon. Deuren konden dan wel weer open.Een zaak in Beijum (wijk van Groningen) heeft ooit eens op basis van een Lima-Eaos een rode NS Cargo Eanos uitgebracht (ook alweer te kort). Winkel ging een paar jaar daarna failliet.
En ik vermeld het nog maar eens: De door Roco en Liliput uitgebrachte Eaos in bruin met vishaak kloppen WEL, deze zijn gehuurd van AAE.
Die 2 wagens hebben de NL-opschriften...De Roco heeft opschriften toen ze door de SBB werden gehuurd, bij die van Marklin kan ik dat niet achterhalen.Ik zou je keuze af laten hangen van welk merk je overige Eanos-en zijn. Volgens mij rij je gelijkstroom, dus bij aanschaf van Marklin zul je ook de assen moeten laten wisselen.